potetskrell Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Endret 4. august 2009 av Ingardj Lenke til kommentar
# offline Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Bildeserie: Kvasi-makro med Panasonic LX3 Endret 4. august 2009 av Ildhode Lenke til kommentar
Tvetefoto Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Legger inn et bilde jeg tok av min datter: Exif: D700/Sigma 70-200mm f/2.8 APO DG HSM ISO: 640 brennvidde: 160 mm. blender: f/2,8 lukkertid: 1/200 sek. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Et par varianter fra nabolaget til jobben. 1/500s, f/2.8, ISO 100, 50mm 1/250s, f/2.8, ISO 100, 50mm EOS 30D + EF 50mm f/1.4 Tom Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Ingardj, må si jeg virkelig liker bildene dine. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Ingardj, må si jeg virkelig liker bildene dine. Det er ikke fritt for at jeg virkelig liker dine og! Du skulle hatt en flickr-side, så hadde det vært enkelre å holde kontakt og oversikt over hva du lager Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Høsten sniker seg innpå. En smule ambivalent - masse nye farger er rett rundt hjørnet - og andre dør ut... Snart er det tid for nyper! (Oly E-P1 + Jupiter-11 og makroringer) Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Ingardj, må si jeg virkelig liker bildene dine. Det er ikke fritt for at jeg virkelig liker dine og! Du skulle hatt en flickr-side, så hadde det vært enkelre å holde kontakt og oversikt over hva du lager Det kommer iløpet av året. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Min første shoot på fritida sia jeg flytta til trondheim faktisk :=D Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Et par bilder "tilovers" fra dagens Augustfest: Monarda didyma (Hestemynte) og en liten Syrphus ribesii (blomsterflue) som koser seg på en Clematis Warzawska Nike: RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Min første shoot på fritida sia jeg flytta til Trondheim faktisk :=D Den var kunstnerisk flott ..og gratulerer med vinner-bilde på Trondheim Photo Walk 2009..det var også et slående foto, om enn i en annen gate...i dobbel betydning :!: RandiA Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Digger disse månedstrådene - så mange flotte bilder å se! Her er enda en liten flue, RandiA - og denne har akkurat besørget gjødsling av sine omgivelser (Oly E-P1 + Industar-61 med makroring) Lenke til kommentar
Laze Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Digger disse månedstrådene - så mange flotte bilder å se! Her er enda en liten flue, RandiA - og denne har akkurat besørget gjødsling av sine omgivelser (Oly E-P1 + Industar-61 med makroring) Nå er jeg spent; satt du og ventet på at en flue skulle gjøre fra seg, eller var det tilfeldig? Tøft uansett; bildet blir med en gang litt mer enn bare ett av x tusen makrofluebilder. Jeg har fått meg ny telefon og leker med det teknisk sett begredelige iPhone-kameraet om dagen. Overraskende nok har jeg oppdaget at når bildekvaliteten er dårligere får jeg lavere terskel for å leke og eksperimentere: Siden bildene uansett blir teknisk dårlige (da mener jeg teknisk som i oppløsning, støy, etc.), er det liksom ikke så farlig om jeg roter til komponeringen og etterbehandlingen også, og før jeg vet ordet av det har jeg rørt ihop noe jeg ender opp med å like ganske godt. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Nå er jeg spent; satt du og ventet på at en flue skulle gjøre fra seg, eller var det tilfeldig? Tøft uansett; bildet blir med en gang litt mer enn bare ett av x tusen makrofluebilder. Takker! Neida, det var nok tilfeldig - men jeg brukte nok en del minutter på denne fluen, den satt rimelig stille på grunnmursbeslaget og hadde intet i mot at jeg nærmet meg face to face. Det så faktisk ut som den gomlet på et eller annet. Plutselig virket den å være ferdig med gomlingen, den snudde 90°, slapp ut en ladning bak og gikk et par skritt fram - klikk! Jeg har fått meg ny telefon og leker med det teknisk sett begredelige iPhone-kameraet om dagen. Overraskende nok har jeg oppdaget at når bildekvaliteten er dårligere får jeg lavere terskel for å leke og eksperimentere: Siden bildene uansett blir teknisk dårlige (da mener jeg teknisk som i oppløsning, støy, etc.), er det liksom ikke så farlig om jeg roter til komponeringen og etterbehandlingen også, og før jeg vet ordet av det har jeg rørt ihop noe jeg ender opp med å like ganske godt. Leking og eksperimentering er min greie også - det viktigste for meg er å ha det morsomt og forfølge oppdukkende tanker og ideer! Og som du viser - noen resultater av leken kan bli gode uten verken grundig planlegging eller topp utstyr Lenke til kommentar
# offline Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Litt mer kvasi-makro med Panasonic LX3 idag også. Sol og vind er noe herk Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Dagens "gave" til meg fra min kommende svigerfar: Øysand og Buvika sett fra lufta over Trondheim Flyby (lav passering) Etter flyturen slapper man av med litt lokale nyheter Lenke til kommentar
# offline Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Kveldsbilder med Panasonic LX3. "Høy" ISO bilder. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Inn i det ukjente: Lesehest: Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Knallbra det første der. Print og heng på veggen.-) Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Knallbra det første der. Print og heng på veggen.-) Takk takk. Faktisk har jeg en idé om å printe dette og et par andre fotografier på lerret og gi i gave, vet flere ønsker seg det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå