Redak Tøren Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Og det var da jeg forsøkte å forklare han som fortalte meg dette, hvorfor elprice.no egentlig er langt i fra Norges beste nettside. På kodenivå ser det ikke ut, med mengder av feil, dårlig semantikk og feilbruk av tabeller. Tilgjengelighet er lik 0, nettsiden validerer ikke hos w3c, og fargevalgene er deretter. Selvsagt imøtekommer fargene Elprice sitt varemerke, men på font-nivå og annet fargevalg ligger det ikke akkurat web 2.0-ideologi bak. Nå er det vanskelig for meg å forklare alt dette, og mye mer som jeg ikke har nevnt her, til en lekmann som ikke kjenner det faglige aspektet vi selvlærte har. Å forklare folk hva som er bra med A List Apart kontra Elprice.no, er ikke enkelt. Hva mener dere? Hvorfor feiler Elprice.no som Norges beste side, og hvorfor kan vi ikke ta dette som kompetent påstand? Endret 17. juli 2009 av Redaktøren Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Nå er de jo ute etter å finne den mest brukervennlige nettbutikken, og ikke norges beste nettside. Sånn sett kan jeg være delvis enig, men jeg har aldri brukt siden i noen særlig grad. Om jeg handler på nett, så handler jeg på netshop.no komplett.no etc Disse er ikke med i testen en gang. Webmagasinet har jeg heller ikke hørt om, så jeg tar ikke testen noe særlig høytidelig. Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 Tilgjengelighet er også en del av brukervennlighet. Nå ser jeg at han som fortalte meg dette nok har formulert seg feil, da han sa de spesifikke ordene "Norges beste nettside". Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Elprice.no kåret til norges beste nettside av HVEM? Et blad med 7500 lesere?? (Skal jeg le høyt nå?) Lenke til kommentar
program Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Fargevalget er forferdelig. De roper enten jalla, lekebutikk eller billigdrit. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) Webmagasinet sier også dette om billettservice: "Et sted der man kan få kjøpt billetter raskt og effektivt, og ikke noe mer. Funksjonaliteten på sidene er velfungerende og god. Transaksjoner går raskt, valgmulighetene er entydige, og betaling med kredittkort går smertefritt." Dette gjør det ikke akuratt mer troverdig ... Endret 18. juli 2009 av zaqqoZeq Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå