Gå til innhold

Elprice.no kåret til Norges beste nettside


Anbefalte innlegg

Og det var da jeg forsøkte å forklare han som fortalte meg dette, hvorfor elprice.no egentlig er langt i fra Norges beste nettside.

På kodenivå ser det ikke ut, med mengder av feil, dårlig semantikk og feilbruk av tabeller. Tilgjengelighet er lik 0, nettsiden validerer ikke hos w3c, og fargevalgene er deretter. Selvsagt imøtekommer fargene Elprice sitt varemerke, men på font-nivå og annet fargevalg ligger det ikke akkurat web 2.0-ideologi bak.

 

Nå er det vanskelig for meg å forklare alt dette, og mye mer som jeg ikke har nevnt her, til en lekmann som ikke kjenner det faglige aspektet vi selvlærte har. Å forklare folk hva som er bra med A List Apart kontra Elprice.no, er ikke enkelt.

 

Hva mener dere? Hvorfor feiler Elprice.no som Norges beste side, og hvorfor kan vi ikke ta dette som kompetent påstand?

Endret av Redaktøren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er de jo ute etter å finne den mest brukervennlige nettbutikken, og ikke norges beste nettside.

 

Sånn sett kan jeg være delvis enig, men jeg har aldri brukt siden i noen særlig grad. Om jeg handler på nett, så handler jeg på netshop.no komplett.no etc Disse er ikke med i testen en gang.

 

Webmagasinet har jeg heller ikke hørt om, så jeg tar ikke testen noe særlig høytidelig.

Lenke til kommentar

Webmagasinet sier også dette om billettservice: "Et sted der man kan få kjøpt billetter raskt og effektivt, og ikke noe mer. Funksjonaliteten på sidene er velfungerende og god.

Transaksjoner går raskt, valgmulighetene er entydige, og betaling med kredittkort går smertefritt."

 

Dette gjør det ikke akuratt mer troverdig ...

Endret av zaqqoZeq
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...