Gå til innhold

Null niks mulighet for spilling over Vista til XP nettverk

Anbefalte innlegg

Nå burde dere spenne dere fast, for her kommer den heftigste og mest merksnodigste nettverksfeilen som noensinn har eksistert i manns minne.

Okay, vi har 3 maskiner på LAN, 2x med Vista og 1x med dual boot og XP X64 og XP 32 Bit.

Problemet med det hele er at i Battlefield 1942 eller stortsett uansett hvilket spill vi prøver så finner Vista maskinene spillet om en Vista maskin hoster, men hoster en XP maskin så finner ingen gamet.

Pinging går fint og uten problemer, og fildeling fungerer perfekt ellers, ingen problemer der.

For å videre gjøre det mer merksnodig og totalt ute på vidda, om vi kliner til med Hamachi så kan XP maskinen joine gamet til den ene Vista maskinen, mens Vista maskin nr 2 finner da ikke gamet, selv om den første Vista maskinen hadde hostet.

Om XP maskinen hoster i samme tilfelle finner ingen gamet, selv med Hamachi i drift.

Annen nettverks hardware som har vært brukt er 1x Belkin ruter som DHCP server og 1x Switch for diagnose i etterkant.

Så langt har vi prøvd følgende:

1, Restart av rutere og maskiner.

2, Fast IP oppsett med ruteren plukket ut av bildet, da med en enkel switch imellom, ingenting funket bortsett fra at Vista maskinene kunne spille.

3, Med Hamachi mellom maskinene som da skulle ha klippet ned og gjort det enkelt.

4, Avstenging av samtlige brannmurer som finnes, nå lyser det ildrødt i sikkerhetssenterene.

5, Reinstallering av drivere til nettverkskort for å nullstille og nulle ut eventuell korrupsjon.

6, Til slutt kan jeg legge til at vi har prøvd med forskjellige kabler til XP maskinen.

7, Lagt inn siste antall med oppdateringer som ett siste håp.

Så, er det noen som har flere forslag? Jeg begynner i allefall å gå tom for ideer og mulige problemskapere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Normalt må spillene søke selv, vi har prøvd å presse på med Hamachi addresse og lokal LAN IP, ingen frukter fra den jobben.

Har også sjekket prioriteringene, Hamachi på topp og eventuellt vanlig LAN på topp har også dessverre gitt samme problem.

Vi kan dele filer helt pent, men hverken pinge eller spille.

Lenke til kommentar
Så PING mot en annen lokal maskin fungerer ikke?

Om du er sikker på at brannmuren er slått av virker det ytterst merkelig?

Ville ha sjekket med en pakkesniffer mens jeg sendte en ping kommando mot en annen maskin for å se hva som egentlig foregår.

Merkelig nok hadde vi Ping ett øyeblikk men forsvant igjen, det er noe ulogisk som foregår på nettverket ja.

Min brannmur er av det er også samtlige på de andre maskinene, det er i allefall hva rapportene vi får fra sikkerhetssenterene om den da ikke oppfører seg som Nissan sin traction controller.

Den sier den er avskrudd men ligger der og ulmer og lager helvete for deg.

Har du en pakkesniffer du anbefaler? Har kun sniffet pakker for Linux og knekking av WEP men ikke tittet mer på de i detaljer.

Laster ned Wireshark akkurat nå og skal prøve å få testet den og eksperimentere om du ikke har noen bedre ideer til meg.

Lenke til kommentar

Wireshark er generelt den beste jeg har prøvd, du kan prøve å pinge en annen maskin på nettverket mens pakkesnifferen går feks.

Du kan prøve å kjøre arp -d * fra kommandolinjen og ipconfig /flushdns før du kjører den slik at all infromasjon er nullstillt før søket.

Det har ikke vært noen tredjeparts brannmurer som har vært avinstallert som kan ligge igjen? Du kan jo deaktivere drivere/tjenster som tilhører brannmurene bare for å være bombesikker på at de er helt borte.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...