Myou Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Hei. Er i Japan atm. Nå har det seg sånn at jeg kan gå hele dagen uten å spise en eneste ting. Drikke væske er null stress. Situasjonen var ikke sånn på flyet, jeg fikk i meg lett maten som ble servert der. Ankom på mandag morgen 13 juli. Og har ikke hatt appetitt i det hele tatt, uansett tid på døgn, vet ikke helt hva som er problemet. Hjemme i Norge har jeg en nokså bra spisevane (imo). Problemet har ikke noe med maten å gjøre, var på indisk restaurant igår, men hjalp fint lite. (Ta det med ro, spiser selv om jeg ikke orker mat = ikke gøy). Noen som har en diagnose? - Thomas. Lenke til kommentar
Gjest Jetlag Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Hei det kan kanskje være det som kalles for jetlag ; Jetlag er en samlebetegnelse på mange forskjellige symptomer som kan oppstå ved større skifte av tidssone. Problemene merkes best ved flyreiser fordi tidsskiftet foregår så raskt. Typiske tegn på jetlag: Tretthet Desorientering Kvalme Hodepine Manglende appetitt Irritasjon Irrasjonalitet Lenke til kommentar
Myou Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 Ahah, takk for raskt svar! Ser jeg passer inn i noen av symptomene. Antar og håper dette går over iløpet av noen dager? (Kommer det ann på personen?) Skal bare være her til og med den 27. Juli. Lenke til kommentar
Gjest Jetlag Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Tilpasningen til den nye døgnrytmen tar forskjellig tid for de forskjellige kroppsrytmene. Søvnrytmen omstilles relativt raskt. Temperatur og tarmrytmer tar lengst tid. Omstillingen starter etter første natts søvn på det nye stedet. I gjennomsnitt tar det ca. 4 og en halv dag å omstille seg ved reise 8 tidssoner vestover til f.eks USAs vestkyst. Reiser man østover til Japan, som også er ca. 8 tidssoner, tar det ca. 7 dager for omstilling av kroppsrytmen. det du bør gjøre er og sørge for og komme deg mye ut i dagslys, og ikke sitte for mye inne i et rom med dårlig belysning. Jo mer dagslys du får inn på øynene, jo raskere vil du omstille deg. pass på og få i deg nok med veske og heller prøve og få i deg små måltider ved jevne mellomrom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå