Gå til innhold

slow eller fast 1h for enhancement shaman?

Anbefalte innlegg

Har en shaman og fått dualspec nå. fullt t7,5 gear for enhancement nå, spiller vanligvis elemental.

Har 2 våpen nå, begge one hand. det ene er speed 2.6 med 156 dps, det andre er 178dps med 1,5 i speed.

skal jeg da bruke den med 1,5 i speed i Off hand og 2,6 i MH?

eller er det dårlig uansett for en melee shaman å bruke raske våpen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Warriors brukte raske OH's for rage generation pre-tbc

Tror jeg er en myte i grunn.

Slow or fast Offhand?

Short answer: Use the best you have access to. I tend to value stats > DPS > speed.

Long answer: A slow offhand is the theoretical ideal, and has the highest theoretical DPS potential, assuming all other stats & DPS are equal. The slow mainhand/slow offhand combo takes some time to get used to, and it can be much more difficult to manage your rage. Rage is coming in bigger chunks but less often, and can leave you with too little rage to punch your instant attacks, or spike too high that you're sitting at 100 rage with no real dump other than Heroic Strike. Slow/slow also tends to favor a higher gear level, which has enough stats (crit/hit/haste) to smooth out the dips in incoming rage.

But good luck finding a fast 2h offhand.

FASTER WEAPONS DO NOT GENERATE MORE RAGE THAN SLOW WEAPONS.

TOP END IS NOT A DPS STAT.

http://www.tankspot.com/forums/f177/41401-...fury-guide.html

Lenke til kommentar
Quoten beviser jo ingenting, siden den er fra en WotLK fury-guide. Og uansett om raskere våpen ikke gir mer rage, så var/er det mange warriors som tror det.

Sto akkurat det samme i TBC versjonen når jeg leste den første gangen. Og poenget mitt var jo nettopp at raskere våpen ikke gir noe mer rage... så det er jo det samme om folk tror det eller ikke siden det ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...