Gå til innhold

Forme øyenbryn for mannfolk i Oslo?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i lengre tid hatt lyst til å få øyenbrynene mine formet, slik at de blir skarpere, mer sexy og gir ansiktet mitt et renere utseende.

 

Vet at det er forskjellige teknikker som threading, napping og voksing, men poenget er at jeg vil at en fagperson skal finne ut hva som er den riktige øyenbrynsfasongen for meg.

 

Her er problemet, disse salongene som kan det, kunne ikke fått meg som gjest om de betalte meg for det engang. Jeg vil ikke gå inn i en salong som helt åpenbart er siktet inn mot damer. Jeg er heller ikke sikker på at de har den riktige ekspertisen til å forme øyenbryn på menn.

 

Frisøren min som er kjempeflink, sier han ikke kan det, og sier at de eneste gangene han rører øyenbryn på menn, er når han klipper dem på gamle pensjonister.

 

Så vet jeg at det er mange frisører for damer primært, som later som de kan alt, men egentlig ikke har kompetanse eller øyer for hva som ser pent ut. Jeg har sett så altfor mange av disse frisørene med øyenbryn som er nappa til døde og altfor tynne.

 

Er det noen menn her på forumet, som har fått øyenbryna sine nappet et eller annet sted i Oslo? Isåfall, hvor mye koster det, og hvor fornøyde ble dere med resultatet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig dette kommer som litt off-topic, men

 

Biologisk grunn til at kvinner utfører dette er for å få et mer "uskyldig" ansikt, som er meningen å tyde underkastelse.

 

Men skjønner godt om du vil dette om du synes dette er pent :-)

 

Som jeg sa, får man et renere og klarere definert ansikt med nappede øyenbryn. Det finnes ingen biologisk grunn til at man napper øyenbryn nei, den må du lenger ut på landet med.

 

Man kan oppnå forskjellige resultater med nappede øyenbryn, noen ser barskere ut, noen ser snillere ut, noen ser lumske ut. Og jeg mener at de gangene det er åpenbart at noen har nappet øyenbrynene, har de gjort det feil. Jeg vil forme dem lett, og vet det er visse rettningslinjer man skal forholde seg til. Men det skal fortsatt se naturlig ut, og en manns øyenbryn bør være tykkere enn kvinners bryn.

 

Jeg synes de som har flotte og pent nappede øyenbryn ofte ser mer velstelte ut. Linjene blir mer definerte over øynene, og det ser mer ut som en pen "ramme" over øyet, enn en busk av hår.

Lenke til kommentar

Joda.

 

Når kvinner napper brynene sine ser øynene dems større ut, og mer oppmerksomhet kommer på de.

Med å heve brynene og øyelokket skaper det effekten av et "babyfjes". Det har sterk effekt på menn ved at det frigjør hormoner til hjernen, som stimulerer trangen til å beskytte og forsvare. Kvinner napper øyebrynene og lager kunstig hevede bryn med sminke for å virke mer underdanige, fordi de vet at det appelerer til menn, i alle fall ubevisst.

 

Men joda, hvis menn steller brynene sine så kan det ha flere betydninger, men de aller fleste som napper brynene napper de ovenfra for å få øynene smalere og mer myndige. Men nedtrukne bryn oppfattes man og ser aggressiv ut.

 

Jeg forstår at du vil ha denne pene rammen rundt øyet ditt, fordi da oppfattes du som velstelt for deg selv, andre menn og kvinner, og det er helt sikkert penere.

 

 

Eksempelbilder tatt random fra Google:

 

FP1745~Marilyn-Monroe-Posters.jpg

Her ser vi Marilyn Monroe. Hun var en mester i å bruke pre-orgastiske ansiktsuttrykk og kropsspråk, og hun forstod at dette fungerte. Man ser tydelig at bildet bærer et preg av underkastelse.

 

John_F_Kennedy_White_House_portrait.jpg

John F. Kennedy ser myndig og engasjert ut med tett rynkede bryn. Brynene hans er såkalt "medialt nedtrukne" ø. Ansiktet har pga. det permanent uttrykk av tenksomhet og engasjement som appelerte til velgerne.

 

James%20Cagney.jpg

Skuespilleren James Cagney sine øyenbryn ser aggressiv ut og derfor fungerer han ypperlig som å ha en rolle som en kjeltring.

Endret av AsbjørnH
Lenke til kommentar

Det er ingen øyenbryn hos damer som frigir hormoner hos meg. Det du sier er bare en helt subjektiv tolkning av nappede øyenbryn.

 

Jeg tenner absolutt ikke på babyfjes og uskyldighet, og sier heller at de damene som jeg liker og har nappede øyenbryn, ser frekke og sexy ut, samt at de får et klart definert ansikt som stråler dominanse og selvsikkerhet. Og det kunne ikke vært lenger vekk fra "babyfjes". Det fremstår heller som voksent.

 

Men dette har ikke noe med tråden å gjøre, jeg trenger tips. Har prøvd guider på nettet, men har ikke nok erfaring til å vite om jeg gjør det riktig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det du sier er bare en helt subjektiv tolkning av nappede øyenbryn.

 

Nei, det er faktisk mye riktig i det han sier. Du sier jo litt av det samme selv:

 

Biologisk grunn til at kvinner utfører dette er for å få et mer "uskyldig" ansikt, som er meningen å tyde underkastelse.

 

Man kan oppnå forskjellige resultater med nappede øyenbryn, noen ser barskere ut, noen ser snillere ut, noen ser lumske ut.
Lenke til kommentar
Det du sier er bare en helt subjektiv tolkning av nappede øyenbryn.

 

Nei, det er faktisk mye riktig i det han sier. Du sier jo litt av det samme selv:

 

Biologisk grunn til at kvinner utfører dette er for å få et mer "uskyldig" ansikt, som er meningen å tyde underkastelse.

 

Man kan oppnå forskjellige resultater med nappede øyenbryn, noen ser barskere ut, noen ser snillere ut, noen ser lumske ut.

Nei, han sier at kvinner napper øyenbryn for å underkaste seg og se ut som barn. Jeg sier det er for å skape klarere definisjoner i ansiktet, noe som bidrar til å se renere ut. Jeg sier også at man avhengig av fasongen kan skape forskjellige inntrykk, ikke at nappede øyenbryn automatisk fører til at man ser uskyldig ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Kvinner gjør mye for å spille på menns beskytterinstinkt. Parfyme på pulsårene ved håndledd og hals (nei, det er ikke for at pulsslagene bidrar til spredning av lukten) for eksempel. Jeg tror han mente at mange kvinner gjør det - som regel ubevisst - ikke at absolutt alle gjør det. Og nå er det ikke tradisjon at menn napper bryn, så hvorfor de/du velger å gjøre det kan nok de/du svare bedre på :)

 

Jeg er enig i det at man kan skape forskjellige inntrykk basert på hvordan man napper, hos begge kjønn.

Lenke til kommentar

wh1te får det frem bedre enn jeg kunne formulere det. Jeg mener det han prøver å si til deg.

 

Jo. Det er faktisk noe som kalles for "instinkt", du er mest sannsynlig ikke klar over det meste av det her, men du har det du óg.

 

Kanskje du tror at du ikke føler det der og da, men egentlig så er det instinktet.

 

Det er akkurat som når man får en dame til å føle seg komfortabel med deg i en sofa eller en seng, og dere egentlig ikke er sammen eller har sett for dere noe seksuelt i starten.

Om du da begynner å beføle henne på hvor som helst på kroppen, vil instinktet hennes slå inn og hun vil miste fornuften helt - bare prøv det, det funker! Her har du én av de mange grunnene til at en del kvinner(og menn) kan være utro.

 

Hmm, blir vanskelig å ta eksempel på et manneinstinkt som kan være lett å forstå.

Tenk på hva du føler når du ser f. eks. denne pene jenta, kanskje du ikke helt vet hva du føler? Men det viktigste er hvorfor du føler det, og det er (om du er heteroseksuell) instinktet (og dette instinktet er for å spre genene videre).

 

Jeg har lest mange kroppsspråkbøker, og det her står omtrent i alle av dem. Om du virkelig tenker over det, om du tenker seriøst over det med et snev av fornuft i bakhodet så vil du forstå det! :) Brikkene vil falle på plass, alt blir logisk.

Lenke til kommentar
wh1te får det frem bedre enn jeg kunne formulere det. Jeg mener det han prøver å si til deg.

 

Jo. Det er faktisk noe som kalles for "instinkt", du er mest sannsynlig ikke klar over det meste av det her, men du har det du óg.

 

Kanskje du tror at du ikke føler det der og da, men egentlig så er det instinktet.

 

Det er akkurat som når man får en dame til å føle seg komfortabel med deg i en sofa eller en seng, og dere egentlig ikke er sammen eller har sett for dere noe seksuelt i starten.

Om du da begynner å beføle henne på hvor som helst på kroppen, vil instinktet hennes slå inn og hun vil miste fornuften helt - bare prøv det, det funker! Her har du én av de mange grunnene til at en del kvinner(og menn) kan være utro.

 

Hmm, blir vanskelig å ta eksempel på et manneinstinkt som kan være lett å forstå.

Tenk på hva du føler når du ser f. eks. denne pene jenta, kanskje du ikke helt vet hva du føler? Men det viktigste er hvorfor du føler det, og det er (om du er heteroseksuell) instinktet (og dette instinktet er for å spre genene videre).

 

Jeg har lest mange kroppsspråkbøker, og det her står omtrent i alle av dem. Om du virkelig tenker over det, om du tenker seriøst over det med et snev av fornuft i bakhodet så vil du forstå det! :) Brikkene vil falle på plass, alt blir logisk.

 

Jeg har lest og studert dette med instinkt ganske lenge og det er derfor jeg sier at det bare er tull - det du prøver å overbevise meg om. Dene eneste gangen jeg hørte dette med "beskyttelsesinstinkt" var i en privat blogg på VG. Samtidig vil jeg si at det virker som du aldri har vært i en sofa/seng med en dame, dette med at hun mister fornuften i parringsleken er absolutt ikke sant. Og at du tror nappede øyenbryn har en så sentral rolle i denne debatten er bare enda merkeligere.

 

Arv og miljø er det som teller i hva du tiltrekkes av, liker og misliker. Dette kan du selvfølgelig debattere, men det er min mening. Og i min verden er nappede øyenbryn kun en måte å gjøre utseendet skarpere og lettere og lese. Deretter kan mottakeren - deg - tolke det som du vil, og som er naturlig for deg - noe som vil variere hos alle.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Dene eneste gangen jeg hørte dette med "beskyttelsesinstinkt" var i en privat blogg på VG.

 

Her kan du for eksempel lese om beskyttelsesinstinkt. I samme bok finner du også et bilde av Monroe som er identisk med det som er postet i tråden.

 

Samtidig vil jeg si at det virker som du aldri har vært i en sofa/seng med en dame, dette med at hun mister fornuften i parringsleken er absolutt ikke sant.

 

Følelser kan overstyre fornuft. Kvinner er ofte styrt av følelser. Sterke nok følelser kan resultere i at kvinner mister fornuften. Er det fornuftig å bli med en fremmed hjem fra byen for så å ligge med denne personen? Nei, men det skjer hver kveld.

 

Arv og miljø er det som teller i hva du tiltrekkes av, liker og misliker.

 

Forklar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...