Gå til innhold

Litteratur: Memories of the past (Dikt)

Anbefalte innlegg

Tanker om diverse en sen kveld jeg ikke fikk sove og trengte å få noe ned på litt papir.

Why do I reminiscent about memories?

Is it the idea?

Or the action of my memories?

Why do I use love in the worst ways?

Never to make me happy

Never to make me smile

Always to make me sad

Always to let me down

I ponder

What could have been?

What should I have done?

The answer I find in the night

The night is my day

In the night I find my courage

Only to wake up

To see the courage fade away

Back into the night

And so I go.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dårlig formulering, dårlig innhold.

Håper for din del at det ikkje er slik det fåregår inni hovudet ditt.

Skulle eg skrevet noko sånt måtte det ha vore på toppen av Mt. Everest med heftig oksygenmangel.

Kvifor på engelsk? Er ikkje norsk eit godt nok språk å uttrykkje seg på?

Fåreslår at du skriv kva du faktisk tenkjer i staden for å feile brutalt på å få det til å høyrast "dandy" ut.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Dårlig formulering, dårlig innhold.

Håper for din del at det ikkje er slik det fåregår inni hovudet ditt.

Skulle eg skrevet noko sånt måtte det ha vore på toppen av Mt. Everest med heftig oksygenmangel.

Kvifor på engelsk? Er ikkje norsk eit godt nok språk å uttrykkje seg på?

Fåreslår at du skriv kva du faktisk tenkjer i staden for å feile brutalt på å få det til å høyrast "dandy" ut.

Må bare kommentere at dette var et slemt og usaklig innlegg. Skal denne personen bli en god skriver så må du komme med konkret kritikk på hva du ikke liker, og hva hun/han kan gjøre bedre. Du slakter dikteren helt. Om dette er noen av de første produktene så vil denne personen mest sannsynlig miste all motivasjon den har for skriving ved å lese dine kommentarer.

Forresten er engelsk et vakkert språk, særlig når det gjelder lyrikk. Dikteren kan selv få velge hvilket språk det er best for akkurat han å uttrykke seg på. Dette blir det samme som at jeg hadde spurt deg: " Hvorfor på nynorsk? Er ikke bokmål et godt nok språk å uttrykke seg på?"

Selv synes jeg ikke formuleringen er så ille. Den var ikke perfekt, men ikke dårlig slik du sier. Innholdet er det ikke noe å si på. Likte det.

Jeg pleier å kalle dette tankedikt: dikt som består av bare masse tanker og spørsmål som flyter rundt i hodet. De har ingen klar form, og følger ikke virkemiddelreglene. Disse diktene blir som regel ikke så store, de betyr mest for dikteren selv siden de ofte er svært personlige og ikke trenger å ha et klart budskap. Egner seg nesten bedre til sangtekster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...