Gå til innhold

Under 18, sigaretter i håndbagasjen?

Anbefalte innlegg

Lurte på om jeg som 17 år får lov til å ha med meg 1 -2 pakker røyk fra Norge (Oslo, Torp) til Spania?

Reiser til Spania om 2 dager og er klar over at jeg ikke har lov til å ta med røyk fra Spania til Norge siden jeg er under 18, men hva med omvendt? Å hva visst jeg hadde med meg 1 pakke i håndbagasjen fra Spania, ville den da blitt tatt fra meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du blir stoppet med røyk i baggasjen og ikke er gammel nok vil du bli fratatt denne. Samme gjelder på vei til Spania. Er du ikke gammel nok er du ikke gammel nok. Og hvorfor gidder du å "smuggle" røyk til Spania hvor den er mye billigere enn i Norge?

Lenke til kommentar
Hvis du blir stoppet med røyk i baggasjen og ikke er gammel nok vil du bli fratatt denne. Samme gjelder på vei til Spania. Er du ikke gammel nok er du ikke gammel nok. Og hvorfor gidder du å "smuggle" røyk til Spania hvor den er mye billigere enn i Norge?

jeg røyker Prince menthol, å er ikke sikker på om de har denne i Spania.

Så tenkte jeg og på at jeg må ha med røyk til Oslo og flyplass osv, å gidder da ikke kaste det som eventuelt er igjen i pakken når jeg skal gjennom sikkerhetskontrollen

Lenke til kommentar

De stopper deg ikke i sikkerhetskontrollen fordi du har med røyk. Isåfall har vekterne en ekstremt dårlig dag, som når de saumfarte laptopsekken min fordi docken til iPhonen min så ut som en sprengstoff (hvordan de kom frem til at den lignet det er uvisst).

Hvis du røyker Prince Menthol kan du like gjerne røyke mentos, but anywayz..

Er da ikke værre enn å slenge røyken din i baggasjen du sender under flyet hvis du er redd for at noen skal ta den fra deg? Har ikke brukt for den før du er fremme uansett.

Lenke til kommentar
Lurte på om jeg som 17 år får lov til å ha med

meg 1 -2 pakker røyk fra Norge (Oslo, Torp) til Spania?

I Norge er det 18-årsgrense på å kjøpe tobakk og det er ulovlig å gi/lange tobakksvarer til noen under 18.

Reglene er de samme i Spania.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Men ironiskt nok er det fullt lovlig for folk under atten å bruke tobakksprodukter så lenge ingen har kjøpt, solgt eller gitt det til dem. Finner de en pakke sigaretter det fritt frem å gjøre seg nytte av denne. Samme gjelder med alkohol; finner en person på 17 en flaske øl eller sprit er han hjertelig velkommen til å drikke denne.

Lenke til kommentar
Men ironiskt nok er det fullt lovlig for folk under atten å bruke tobakksprodukter så lenge ingen har kjøpt, solgt eller gitt det til dem. Finner de en pakke sigaretter det fritt frem å gjøre seg nytte av denne. Samme gjelder med alkohol; finner en person på 17 en flaske øl eller sprit er han hjertelig velkommen til å drikke denne.

Jeg kjøper røyken min selv, siden det er ingen butikker her som sjekker legg.

Er vell ikke ulovlig for meg å røyke de pakkene jeg kjøper selv da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...