Gå til innhold

Windows-brannmur slåes av ved hver omstart

Anbefalte innlegg

Plutselig har Windows sin brannmur begynnt å slå seg av hver gang jeg starter maskinen. Når jeg kommer inn i windows, så kommer det røde krysset fram nede på verktøylinja.

Det er enkelt å gå inn å slå den på igjen. Men det er veldig irriterende.

Lurer på om det har noe med den seneste oppdateringen (til windows 9?), men tror egentlig ikke det.

Noen som har erfart det samme, eventuelt vet hva årsaken kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, det var satt i en parantes. Poenget var at jeg har innstallert den nyeste versjonen av windows.

Tror likevel ikke det har noe å si for problemet med at brannmuren i windows slår seg av ved oppstart, da dette skjedde første gang noen dager etter den oppdateringen.

Noen som vet hva som må til for å få brannmuren til å bli permanent på? Det kan vel neppe være snakk om virus her!?

Lenke til kommentar

Når det gjelder Virus eller andre typer malware, så er det fult mulig. Dog om du har Antivirus/Antispyware program med sanntidsbeskyttelse som er oppdatert og aktivert, er det relativt liten sjanse for at PCen er infisert.

Har du forsøkt å resette brannmuren?

1895072_Snap_2009.07.17_18.13.32_001.jpg 1895073_Snap_2009.07.17_18.18.22_002.jpg

Har du installert et annet brannmurprogram, eksempel fra en sikkerhetspakke?

Har du forsøkt å bytte ut Windows brannmuren med et annet program, eksempel ZoneAlarm eller Comodo?

Har du kjørt noen tweake programmer eller gjort andre endringer for utseende eller ytelse forbedringer?

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar

Er håpløs når det gjelder brannmurer.

Kjører Norman security suite på pcen. Her har jeg brannmur aktivert.

Så greia er at slik jeg har forstått så holder det da å bruke denne brannmuren til Norman...

Men så er det bare det at dette håpløse røde krysset skal vises på verktøylinjen, og minne meg på at windows brannmur er avslått. Snodig at jeg må slå på hver gang jeg starter pcen på nytt altså.

Anyways, takk for hjelpa, veldig takknemlig=)

Lenke til kommentar

Du kan slå av notifiseringen av windows brannmuren.

Man kjører ikke med to brannmurer samtidig , så det er Norman som gjør at windows brannmuren slås av.

Er det Windows 7 du har - åpne action center - tykk på action center settings - under security messages fjern haken ved network firewall.

Er det Vista kan man bare slå av "alt" , se:

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vis...-windows-vista/

Lenke til kommentar

Ok.

Visste om denne muligheten. Men lurer på hvorfor det plutselig nå har blitt sånn at Norman slår av brannmuren i Windows!?

Og hvis det er slik at den før også har blitt avslått, så hvorfor fikk jeg ikke da et slikt rødt kryss?

Men, takk for svar anyways:)

Lenke til kommentar

virus og malware har en tenden til og deaktivere brannmur og varsling

hadde for en tid siden windows update (menyen på min datamaskin) gråa ut, slik at eg ikke kunne aktivere den

i mbam loggen var denne varselen

Registerfiler infisert:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\AntiVirusDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\FirewallDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

trolig kan man sitte riktig register verdi også eksportere reg nøkkelen til stasjon D\drivere .... Også dra disse reg nøklane med venstre muse knapp over til Start\programmer\oppstart mappen, og droppe dei der, slik at dei booter (etter deaktivering)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...