Gå til innhold

Creative Zen problemer med bilstereo

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en bilstereo av typen pioneer med usb-tilkobling. Den har jeg tidligere koblet til en cowon iaudio og i-poder uten problemer. Nå har jeg kjøpt en Zen Mozaic, og den får jeg ikke til å spille av over bilstereoen. På displayet på stereoen kommer det bare opp " N/A USB connected", og jeg kommer liksom ikke inn på spilleren... Kan det rett og slett være at den ikke funker med bilstereo, eller er det noe annet hokus pokus?

Er litt merkelig i og med at det funker med andre mp3 spillere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Cowon sine spillere bruke UMS tilkobling, dvs ren filoverføring som om det skulle vært en minnepenn. iPoder bruker egen tilkoblingsmetode, som mange spillere støtter (deriblandt din tydeligvis) fordi iPod er de mest vanlige spillerne.

Mozaic derimot (ikke si creative zen da det er en annen spiller som heter kun "zen" og det er veldig misvisende) bruker MTP, som er microsoft sin egne sugne lille overføringsmetode som egentlig kun er glorifisert windows-only UMS. De fleste bilspillere vil nok ikke støtte dette da det er en helt annen overføringsmetode enn UMS og du kommer ikke rundt det problemet så lenge spilleren kun bruker MTP.

Windows har forøvrig drivere for både MTP og UMS, og i tillegg er det MTP støtte som mangler på bilstereoen, ikke Mozaic-spesifikke drivere. Hvis du ikke skal gi riktig informasjon, Zoro-Sama, trenger du ikke gi noen informasjon overhodet. Blir bare mer å forklare for nestemann som svarer når man samtidig må forklare hvorfor du tar feil.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Windows har forøvrig drivere for både MTP og UMS, og i tillegg er det MTP støtte som mangler på bilstereoen, ikke Mozaic-spesifikke drivere. Hvis du ikke skal gi riktig informasjon, Zoro-Sama, trenger du ikke gi noen informasjon overhodet. Blir bare mer å forklare for nestemann som svarer når man samtidig må forklare hvorfor du tar feil.

Jeg hadde en Creative Zen og Windows XP har ikke drivere for den. Regnet med og trudde at spilleren var ganske lik og at det var samme tingen med Mozaic som med min (knuste :whistle: ) Zen

Minne pen er vel en ganske grei måte å løse problemet på. Du får en 16 GB for 250,- eller mere

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Da har du hatt en veldig utdatert versjon av XP, eller du har tuklet med WMP. MTP driverne er en del av windows media player pakken, så i teorien skal du ha det. Det lønner seg forøvrig å oppdatere WMP til WMP11 om du har en MTP spiller da det oppdaterer MTP funksjonaliteten selv om du aldri bruker WMP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...