Gå til innhold

Hjelp til valg av nye hodetelefoner.

Anbefalte innlegg

Jeg er avhengig av musikk og nå står ferieturen på trappen. I den annledning trenger jeg nye hodetelefoner, disse vil bli brukt mye på fly så bør helst være tette. Har sett på hodetelefoner med støyfjerning, men får intrykk av at lydkvaliteten ofte er laber på disse da teknologi heller ble prioritert under produksjonen. Jeg hører på mye forskjellig musikk, men mest rock i Foo Fighters stil. De vil bli mest brukt på MP3 spiller og mobiltelefon. Øvre prisgrense 800 kr.

Håper noen kan hjelpe meg, da jeg føler jeg har gått meg bort i hodetelefonjungelen.

På forhånd takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med Sennheiser PX 200?

Har vært på nippet til å kjøpe dem flere ganger, men blir alltid skremt av det lyd og bilde skrev om dem i sin test: "Det som gjør Sennheiser til en hodetelefon for spesielt interesserte, er mangel på bass. Enkelte typer musikk blir rett og slett for blodfattig. Hip-hop og elektronisk pop blir fort spinkelt og kjedelig. Store, filharmoniske orkestre vil også lide da kontrabassene ikke kommer godt nok frem, og mellomtoneinstrumenter som celloer, tromboner og valthorn får heller ikke nok fundament.

Den som liker klassisk musikk vil likevel sette pris på åpenheten i disse hodetelefonene, og det er viktigere enn bass. Sett i forhold til Koss Porta Pro oppleves PX200 som et strå hvassere på klassisk og akustisk, selv om det kan argumenteres at det blir litt spinkelt."

Lenke til kommentar
Hva med Sennheiser PX 200?

Har vært på nippet til å kjøpe dem flere ganger, men blir alltid skremt av det lyd og bilde skrev om dem i sin test: "Det som gjør Sennheiser til en hodetelefon for spesielt interesserte, er mangel på bass. Enkelte typer musikk blir rett og slett for blodfattig. Hip-hop og elektronisk pop blir fort spinkelt og kjedelig. Store, filharmoniske orkestre vil også lide da kontrabassene ikke kommer godt nok frem, og mellomtoneinstrumenter som celloer, tromboner og valthorn får heller ikke nok fundament.

Den som liker klassisk musikk vil likevel sette pris på åpenheten i disse hodetelefonene, og det er viktigere enn bass. Sett i forhold til Koss Porta Pro oppleves PX200 som et strå hvassere på klassisk og akustisk, selv om det kan argumenteres at det blir litt spinkelt."

Da fåreslår jeg at du går til din lokale elektro butikk og spør om å prøve dem hvis dem har dem inne..

Lenke til kommentar
Sjå på AKG sine headset..

beste lyden ever..

men noken av dei billige headseta til AKG sitt litt trangt på hode, men du blir vant til de :)

Dei har begynt å selle dei på Spaceworld. Ta deg ein tur på Spaceworld og prøv et ;)

Kan skrive under på dette selv. Vil selv anbefale AKG K450: http://lanseringsguide.hardware.no/product...roductId=101986

Kjøpte disse i slutten av juni, og hadde dem med på en ferie til Polen. De var utrolige behagelige å ha på flyet, og klarte stenge mye av støyen ute. Lydkvaliteten er også utrolig bra. Hadde selv tenkt å bare bruke disse til MP3-spilleren på tur etc. men det viste seg at de var så gode (både på lyd og komfort) at de kasserte mine gamle og store behagelige Philips-klokker som jeg ga et par laken for på 90-tallet på alle andre bruksområder. Husker ikke modellnavn på disse gamle klokkene, men poenget er at du får høy kvalitet til en god pris (rundt 700 kr) i K450.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke vil ut med over 800 kr, vil ha litt bass, de skal være lukkede og heller ikke gigantiske må vel AKG 518 DJ være det beste valget?

Omtaler

Øreplugger er også et alternativ. For 800 kr får du noen med bra lydkvalitet. Det som er kjekt med plugger er at du hører ikke stør utenifra og du lekker ikke lyd til andre.

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...