Gå til innhold

Programmer til stresstesting

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter programmer som kan stressteste PC'en min (se signatur).

Jeg har SiSoft Sandra 2003 Standard. Hvordan bruker jeg dette for å stressteste maskinen for å se hvilke temperaturer jeg kommer opp i på CPU og HK? Er det ikke noe "loop" greier her så den får kjørt seg en stund?

Er det eventuelt et annet program jeg kan bruke. 3DMark er vel ikke det helt rette å bruke på CPU og HK...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

0 prob det. Sett det på over natta. Viss du lese torture.txt står det at du ikkje trenger å ha den på så lenge men viss du vil vere heilt sikker. HAr opplevd at det klikkar etter eit minutt eller 2 men maskinen her vore stabil nok. Hadde aldri problem med ustabilitet. No er den ROCK stabil.

Lenke til kommentar

mmmmm

Når eg ska finne ut om pc'en min er stabil så kjører eg 3D mark i ca 24 - 48 timer. Henger han ikke så ligger du godt an.

sisoft har vel noe du kan kjøre....

ellers så har du cpu mark, net bench og win bench .... men du bør google litt rundt. Se hvilke programmer de bruker på tester hos Hardware.no , Tomshardware.com , Pcworld.no etc etc

Stresstesting handler bare om å kjøre disse tingene dritlenge, så du må jo gidde i noen dager å bare kjøre ting i loop. Holder ikke å kjøre i noen timer og tro at nå er det bra.....dvs viss du virkelig vil finne ut.

Lenke til kommentar
mmmmm

Stresstesting handler bare om å kjøre disse tingene dritlenge, så du må jo gidde i noen dager å bare kjøre ting i loop. Holder ikke å kjøre i noen timer og tro at nå er det bra.....dvs viss du virkelig vil finne ut.

Jeg er ikke 100% enig med deg der. Hvis man kun skal bruke stresstestingen for å finne forskjell på idle og load temperaturer på systemet, så kan faktisk en halvtime være nok.

Jeg har selv eksperimentert med å justere viftehastigheter for å sette opp en tabell med temperaturer, da er ca 30-45 minutter nok på mitt system for å oppnå en stabil temperatur. Til dette bruker jeg Sisoft Sandra burn in wizard og velger de to øverste CPU valgene og kjører "evig" løkke.

Lenke til kommentar

Vel, en god Prime 95 og sisoft sandra er en god kombinasjon.

Sist jeg kjørte stress-test så kjørte jeg Prime95 med en DVD-ripping i bakgrunnen (Gknot(virtualdub)). Siden pc'en skulle testet for stress så hvorfor ikke bare rippe en DVD samtidig? :shrug:

Lenke til kommentar

Har nå hatt Prime95 stående på i ca. 12 timer uten problemer. Men lurer litt på hvordan man får stresstestet maskinen i Sandra... de testene som jeg har prøvd (og det er alle trodde jeg) tar fra 30 sekunder til et par minutter kanskje. Må man ha fullversjonen? Jeg for min del har Sandra 2003 Standard...

Lenke til kommentar
Har nå hatt Prime95 stående på i ca. 12 timer uten problemer. Men lurer litt på hvordan man får stresstestet maskinen i Sandra... de testene som jeg har prøvd (og det er alle trodde jeg) tar fra 30 sekunder til et par minutter kanskje. Må man ha fullversjonen? Jeg for min del har Sandra 2003 Standard...

Du bruker Burn in wizarden, den er blant de nederste ikonene. Denne kan du sette opp til å kjøre N ganger eller i en evig løkke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...