Szmekken Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Fulgte du med på TV2nyhetene i kveld, lot du deg sikkert merke innslaget om pastoren og nestlederen Torp. Mannen som går til nye høyder for å trekke velgere til sitt parti. Det er publisert en video på YouTube (Sterke bilder!) som skal trekke velgere. Videoen spiller på etiske grenser rundt abort. Hva synes du om innslaget til Kristent Samlingsparti? Endret 16. juli 2009 av Jorchi Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Ekkelt. Kvinner må jo få bestemme selv om de vil bli mødre eller ikke. Og PastorTorp må være verdens kjedligste mann Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 Personlig kan jeg vanskelig se hvordan dette skal ha noe effekt på folk flest. Er dette virkelig oppsiktsvekkende og rystende? Folk vet da hva abort innebærer? Jeg ville være forsiktig med å nedgradere Ola Normann og sammenligne ham med kvinneskikkelsen som vises i videoen. Jeg mener filmen grenser til propaganda, og tror neppe dette vil appellere til andre enn fåtallet av kristne ”ekstremister” her i landet. En lite uintelligent tilnærmingsmåte av et parti som neppe kommer inn på Stortinget i alle fulle fall. Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Pastor Torp er på linje med Ludvig Nessa, en trangsynt og konservativ kjiping som vil nekte kvinner en frihet. Jeg blir rett og slett forbanna når jeg ser han stå der og argumentere for at abort er fy og at Norge må kristnes på nytt, bla-bla-bla... Ingen gamle konservative mannfolk skal få bestemme over kvinners liv, noe som han absolutt vil. Utrolig har han fått med seg en annen hjernevaska tulling som han intervjuer. Imponerende... Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Han vil vel forsatt at kvinnen skal få bestemme selv, men at det ikke burde være tillat med abort så sent i svangerskapet som i dag tillates. Slik tolket jeg utspillet. Men det var sterke bilder og minner meget om Nessa som hadde de samme protestene tidlig på nittitallet. Jeg vil igjen advare mot sterke bilder, til de som har lyst å se klippet. Lenke til kommentar
Qing Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 er skremmende å se hvor trangsynte og gammeldagse enkelte partier er. heldigvis får ikke slike partier mange stemmer. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Jeg mener at det er meningsløst å være imot abort om en ikke kan si når det går fra å være en celleklump til å bli et menneske. Er det i unnfangelsen? Da er jo isåfall angrepille og p-piller barnedrap. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) er skremmende å se hvor trangsynte og gammeldagse enkelte partier er. heldigvis får ikke slike partier mange stemmer. Nei, det som er skremmende at f.eks Iran sitter med disse i ledelsen. Det samme gjelder USA til en vis grad også, men de har heldigvis ikke nok oppsluttning til å begynne helvete. Endret 17. juli 2009 av del_diablo Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Jeg mener at det er meningsløst å være imot abort om en ikke kan si når det går fra å være en celleklump til å bli et menneske. Er det i unnfangelsen? Da er jo isåfall angrepille og p-piller barnedrap. Da kan man jo like gjerne snu det på hodet: Er det greit med abort i øyeblikket før fødselen? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Vel, et barn er levedyktig fra en gitt uke. Min personlige mening er at abort bør tillates tre-fire uker før de når denne fasen. Jeg vet ikke hvilken uke det er, men la oss si at fra og med uke 25 er det teoretiske muligheter for at et barn kan leve om det hadde blitt fortidlig født. Da er det i mine øyne OK å tillate abort fra ca uke 20 og nedover. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Ekkelt og kynisk bruk av sterke bilder. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 This video has been removed due to terms of use violation. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Det disse menneskene vil ha er MAKT. Og han pastoren i innslaget til tv2 er virkelighetsfjern. Jeg så dette innslaget med en som har tatt abort nylig. Ingen god følelse... Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 This video has been removed due to terms of use violation. Der var klippet borte ja, kanskje like greit? Lenke til kommentar
blackcurrant Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Er Thorp han pastoren som fekk sendt rundt automat for visakort under kollekten? Eller kanskje det var Enevald Flåthen. Eg har dårleg husk på desse folka. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Er Thorp han pastoren som fekk sendt rundt automat for visakort under kollekten?Akkurat det ser jeg virkelig ingen problemer med. Stadig færre går med småpenger på seg i dag. Men ja, jeg synes rett og slett Kristent samlingsparti er litt for snevre til å oppnå noe som helst. Jeg er fullstendig enig i deres abortsyn, det er en ting. Men andre saker de står for, som f.eks. å flytte den norske ambassaden i Palestina til Jerusalem - det synes jeg blir for sært. Men for all del - synes de skal ha ros for å stå på ideologien deres. Mye bra, men mye merkelig og... Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Fulgte du med på TV2nyhetene i kveld, lot du deg sikkert merke innslaget om pastoren og nestlederen Torp. Mannen som går til nye høyder for å trekke velgere til sitt parti. Det er publisert en video på YouTube (Sterke bilder!) som skal trekke velgere. Videoen spiller på etiske grenser rundt abort. Hva synes du om innslaget til Kristent Samlingsparti? Jeg mener at vi ikke er mennesker før vi er noen år gamle -- når vi er mer intelligente enn aper. Når grensen er 12 uker, så er det helt greit. Ingen mengde bilder av fostre som ligner mennesker betyr noen ting: De er ikke-intelligente og ikke-bevisste. Kvinner må selv bestemme om de ønsker at en parasitt skal gro inni dem i 9 måneder, hvorpå brystene deres blir ødelagt, horomonene deres satt i ubalanse, de mister verdifull arbeidserfaring, blir mindre attraktiv i arbeidsmarkedet, tjener mindre penger, får høyere utgifter, får mer fravær fra jobben, får mindre fritid de neste 16-25 årene, for ikke å snakke om plagene de sliter med under svangerskapet, ved fødselen og senskadene og risikoen en fødsel kan medføre. Vi har muligheten til å la kvinnene velge, og da må de få velge. Å få barn er ikke en dans på roser. Å ha sex er en naturlig lyst, og det er helsemessig bedre for individer å abortere en gang i året enn å avstå fra sex. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Kvinner må selv bestemme om de ønsker at en parasitt skal gro inni dem i 9 måneder, hvorpå brystene deres blir ødelagt, horomonene deres satt i ubalanse, de mister verdifull arbeidserfaring, blir mindre attraktiv i arbeidsmarkedet, tjener mindre penger, får høyere utgifter, får mer fravær fra jobben, får mindre fritid de neste 16-25 årene, for ikke å snakke om plagene de sliter med under svangerskapet, ved fødselen og senskadene og risikoen en fødsel kan medføre. Vi har muligheten til å la kvinnene velge, og da må de få velge. Å få barn er ikke en dans på roser. Å ha sex er en naturlig lyst, og det er helsemessig bedre for individer å abortere en gang i året enn å avstå fra sex. Bare et spørsmål; hva om din mor hadde hatt samme syn som det du fremlegger i 1982-83? (Antar du er unnfanget og født rundt da, basert på nicket ditt). Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Har det noe å si da? Var det ikke Ronald Reagan som sa noe sånn som (fritt etter hukommelsen) - Jeg har lagt merke til at alle som er for abort allerede er født. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 Å hevde at reproduksjon har noe med parasittisme å gjøre er vel noe bastant? Dessuten er jeg lite begeistret over hvordan du måler verdien av et liv i intelligens. Hva med sterkt psykisk og fysisk funksjonshemmede, deres liv er ikke likeverdige ditt eget? Abort er sjeldent etisk riktig, likefullt er det en nødvendighet i dagens samfunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå