machonga Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 hei jeg er 18 år og skal begynne siste året på vgs i oslo, jeg skal videre gå eiendomsmeglerstudiet på enten BI eller høgskolen i Telemark. Derfor lurer jeg på om noen har noen tips til hvordan jeg kan ligge litt foran skjema. Er det bøker jeg kan lese som "forberedende stoff"? Kontakte et eiendomsmeglerfirma e.l. for info? Lenke til kommentar
Reipar Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 hei jeg er 18 år og skal begynne siste året på vgs i oslo, jeg skal videre gå eiendomsmeglerstudiet på enten BI eller høgskolen i Telemark. Derfor lurer jeg på om noen har noen tips til hvordan jeg kan ligge litt foran skjema. Er det bøker jeg kan lese som "forberedende stoff"? Kontakte et eiendomsmeglerfirma e.l. for info? Hva med å få seg et skikkelig yrke? Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Sjekk om du kan få tak i boklister fra de aktuelle studiene? Men jeg tror ikke du tjener noe særlig på det.. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Eg trur den beste måten for deg å skaffe deg eit forsprang på vil rett og slett være å prøve å få ein sommar jobb i eit meklarfirma (er sikkert vanskelig no i desse nedgangstidene) eventuellt spørre fint om du kan få jobbe gratis og bli med ein eigendomsmeglar rundt gjennom ein vanlig kvardag. Om dette vil hjelpe mykje er kanskje litt tvilsomt men du vil no i alle fall få litt praksis og muliheita til å sjå kva jobben eigentleg går ut på. Reknar med at visningar er berre ein liten del av arbeidsdagen, mesteparten går nok i å lese gamle dokument, skaffe opllysningar frå kommunen, dokumentere manglande papir og attestar, generellt mykje papirarbeid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå