SebRamsland Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Heisann! Jeg får ikke "kontakt" mellom min Macbook (OSX 10.5.7) og resten av nettverket. I hjemmet står det to PCer (begge med Windows 7) som fint kommuniserer med hverandre over nettverket. Her kan jeg eksempelvis skrive inn \\navnetpåpcen - og så får jeg opp delte filer. Men med Macen min er det verre. Den er koblet til via en trådløs router vi har stående, som igjen er koblet til modemet. De to PCene har begge kablet nettverkstilgang direkte fra modemet. (Altså ikke igjennom den trådløse routeren). Men uansett om jeg forsøker å koble Macen til en av PCene, eller en av PCene til Macen, så vil det seg ikke. Alle tre enheter har tilgang på internett. Alle tre enheter har fått angitt samme arbeidsgruppe på nettverket. Alle tre enheter har også deling skrudd på. Hva kan være grunnen til at Mac'en ikke er like samarbeidsvillig? Den får jo tross alt tildelt internett fra samme kilde. Endret 16. juli 2009 av Seb.R Lenke til kommentar
moskito Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Heisann! Jeg får ikke "kontakt" mellom min Macbook (OSX 10.5.7) og resten av nettverket. I hjemmet står det to PCer (begge med Windows 7) som fint kommuniserer med hverandre over nettverket. Her kan jeg eksempelvis skrive inn \\navnetpåpcen - og så får jeg opp delte filer. Men med Macen min er det verre. Den er koblet til via en trådløs router vi har stående, som igjen er koblet til modemet. De to PCene har begge kablet nettverkstilgang direkte fra modemet. (Altså ikke igjennom den trådløse routeren). Men uansett om jeg forsøker å koble Macen til en av PCene, eller en av PCene til Macen, så vil det seg ikke. Alle tre enheter har tilgang på internett. Alle tre enheter har fått angitt samme arbeidsgruppe på nettverket. Alle tre enheter har også deling skrudd på. Hva kan være grunnen til at Mac'en ikke er like samarbeidsvillig? Den får jo tross alt tildelt internett fra samme kilde. Jeg har opplevd store vanskeligheter med mac i det siste, jeg er veldig skuffet over mac og trådløst internett. Jeg har desverre ikke noe vsar på ditt problem. Men kan ko være noe med at de to andre er på kablet vet ikke helt. Skulle vel kanskje ikke ha noe å si. Lenke til kommentar
RobertSo Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Dette kan løses ved å følge denne guiden - det er ikke i OS X "problemet" ligger, men i Windows 7: http://macgeeky.posterous.com/slik-setter-...ellom-windows-7 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hvis den trådløse routeren din er satt opp som router og ikke aksesspunkt kan du få mange uønskede problemer med kommunikasjon i ditt eget nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå