Gå til innhold

Porblemer med å se HD med riks TV. Kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Jeg gikk til anskaffelse av en HDMI kabel for et par dager siden etter at jeg fant ut at TV 2 hadde begynt å sende i HD. Da jeg kom hjem og satte i kabelen fikk jeg ikke noe bilde. Kom opp følgende melding på skjermen: Mode Not Supported.

Jeg har en Grundig DTR 8720 dekoder og en Samsung LE 37 M8 full HD TV.

Er det noen som har opplevd det samme som meg? Er det noen innstillinger jeg må stille på for å kunne se Riks TV med HDMI kabel?

Endret av .Andre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg gikk til anskaffelse av en HDMI kabel for et par dager siden etter at jeg fant ut at TV 2 hadde begynt å sende i HD. Da jeg kom hjem og satte i kabelen fikk jeg ikke noe bilde. Kom opp følgende melding på skjermen: Mode Not Supported.

Jeg har en Grundig DTR 8720 dekoder og en Samsung LE 37 M8 full HD TV.

Er det noen som har opplevd det samme som meg? Er det noen innstillinger jeg må stille på for å kunne se Riks TV med HDMI kabel?

Det høres ut som HDMI kombabilitetsproblemer. Forsøk en annen HDMI inngang på TV. Mener

også å ha lest at Samsung M8 har hatt en del HDMI bugs men at flere har fått oppgradert

firmware i TV "free of charge". Jeg ville tatt kontakt med Samsung support var jeg deg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det hjelper ikke å bytte kontakt på TV´n, det er boksen som sender en oppløsning som TV´n ikke skjønner. Trykk på Disp-knappen mange ganger til rett oppløsning kommer. Alternativt koble til en SCART-kontakt og bruk den til å justere HDMI-oppløsningen. Jeg tror at Grundig-boksen sender ut 1080i, noe som TV´n din ikke liker. Velg 720p istedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...