Gå til innhold

server for html sider som er laget med Front Page, hvilke?

wil

Anbefalte innlegg

jeg holder på å lager en hjemmeside i Front Page 2000 akkurat nå, er snart ferdig også, men nå snart så hadde jeg tenkt til å legge den ut en plass, men jeg fikk høre av en kamerat at det var ikke bare bare å legge ut en side som er laget med front page. kunne tenke meg å legge siden ut på start.no eller home.no eller noe sånt, går dette an? eller er det spesielle MS eller Front Page servere jeg må legge siden min på?

Håper på mange svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jaha, men hvis jeg ikke har en gjestebok som er laget i Front page, kan jeg da legge den ut på en hvilken som helst server? nesten litt kjedelig å lage hele siden på nytt bare pga at jeg har brukt front page. noen flere tips?

Håper på mange svar.

Lenke til kommentar

ok, men jeg har noe bakrunnslyd på sia mi, der det kommer opp en windowsmedia player vindu, den er der hvis man har lyst til å slå av lyden som er i bakrunnen, vil dette hindre meg å legge den ut på f. eks home.no? håper ikke det pga at jeg har holdt på med hjemmesia lenge, og jeg gidder liksom ikke å begynne helt på nytt.

et annet problem som jeg fikk her om dagen, det var noe som krasja med hjemmesia og maskina mi i går, det var en fil som ikke ville slettes, så når jeg restarta maskina så ville fila slettes, og den fila hadde ikke noe med hjemmesia å gjøre i det hele tatt, men når jeg skulle gå inn på hjemmesia mi igjen etterpå så klikka fonten som jeg hadde, jeg har Viking Normal på den siden, men når jeg åpna sia så ble det en blanding av Viking Normal og Times New Roman, hvorfor gjør den det. jeg prøvde siden i alle de forskjellige nettbrowserne jeg har, både Avant Browser, Opera, men ingenting vil, den kommer fortsatt men en slags blanding. PS: hvis jeg går inn på Front page og viser siden der så klikker ikke fontene, men det er jo liksom ikke i front page at man skal ha siden da.

Noen fine tips til denne saken også?

Lenke til kommentar
ok, men jeg har noe bakrunnslyd på sia mi, der det kommer opp en windowsmedia player vindu, den er der hvis man har lyst til å slå av lyden som er i bakrunnen.

Gjør det omvendt. Gi folk muligheten til å skru på lyden istedenfor.

Lenke til kommentar

For å ta det med font. Så har det seg slik at hvis du bruker Viking Normal som standard font på din hjemmeside, vises bare denne fonten i nettlesere på maskiner som har denne fonten installert.

Hvis besøkende ikke har denne fonten på sin maskin så vises standard fonten i word. Hos de fleste er dette Times New Roman eller Verdana. Så mitt råd er å bygge opp siden med "kjente" fonter slik som verdana eller arial.

En løsning er å skrive litt HTML kode:

<font face= "Viking Normal", "Verdana", "Arial">

Det som skjer er at hvis jeg ikke har Viking Normal eller Verdana, så vises Arial. Det blir en form for helgradering. Slik at iallfall ikke Times New Roman vises.

Jeg har egentlig samme problem. Så hvis du finner en måte og integrere fonten på, så hadde jeg blitt en glad mann. Jeg vet det går an å embedde en font i et word dokument eller powerpoint presentasjon. Slik at hvis du skal holde en fremføring på en fremmed maskin, så kan du ta med deg fonten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...