Gå til innhold

Jobbskjorter, 4-800 kr


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er på utkikk etter noen nye skjorter:

  • Oslo-butikk.
  • Prisnivå ikke for høyt, 400-800 kr. Gjerne i nedre halvdel av skalaen.
  • De skal brukes til hverdag, jobb etc. Ingeniørmiljø som ikke er alt for stivt. Men jeg liker å gå litt ordentlig kledd.

Fra før har jeg noen fra blant annet Eton. De er topp, men litt dyre (ca 1200). Vil ha noen det ikke er fullt så farlig med. Fra Eton er idealet mitt et sted mellom slim fit og contemporary fit, 40cm.

Jeg liker blant annet kragen på Eton-skjortene, denne har fin cut og henger "riktig" på meg. Ikke for vid, ikke for trang.

 

Jeg har og en fra Brunelli, som er et spesialmerke laget for Follestad. Denne er topp i passformen og stoffet, men har en alt for rett kragecut og ermene er litt trange, det er umulig å fiske frem klokka hvis den forsvinner inn i ermet.

  • Mønster: Ensfargede, evt med diskret stripemønster. Klassiske "businessskjorter", type lyseblå, ikke rutede "lumberjack"-skjorter.
  • Passform: Vet dette er individuelt. Jeg har litt brede skuldre/øvre rygg og litt lange armer. Noe tynn hals. Ellers velholdt/slank. Ønsker ikke ekstremt slim fit, men mer i retningen det enn klassisk posete.
  • Stoff: Myk, pustende, behagelig bomull. Nokså vedlikeholdsfri og helst slitesterk. Et ørlite snev av stretch i stoffet skader ikke. Ikke for stiv/tette i stoffet.

 

Ser altså etter en klassisk herrebutikk hvor de har nyere snitt i skjortene uten at det "koster skjorta" slik det gjerne gjør i de mer fasjonable butikkene. ;)

 

Sliter med å finne de rette butikkene, enten er det for stor grad av "made in China", eller så er det litt dyrt. Kjenner ikke til noen mellomting..

Kanskje For Men er et sted å sjekke? Men er et stykke ut til CC Vest, og vet kun om den butikken.

Jeg vegrer meg litt for å sjekke Dressmann, H&M, Zara etc.. har lite tro på dem, særlig de to siste. Jeg er kanskje blitt litt for merkebevisst.. føles rett og slett ukomfortabelt å gå inn i en H&M butikk, og Zara har jeg aldri vært i, av samme årsak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det sånn, H&M og Zara er 34800 ganger bedre enn Dressmann! Jeg vil egentlig anbefale deg å gå litt opp i pris, og holde deg til typ Eton, Stenströms osv... De holder ganske mye lenger enn skjorter i lavere prisklasser, ser bedre ut og kjennes bedre ut på kroppen. Tror ikke du vil bruke så mye mer på dette i det lange løp, siden disse skjortene holder bedre, og du derfor ikke trenger å handle nye like ofte.

Lenke til kommentar
For å si det sånn, H&M og Zara er 34800 ganger bedre enn Dressmann! Jeg vil egentlig anbefale deg å gå litt opp i pris, og holde deg til typ Eton, Stenströms osv... De holder ganske mye lenger enn skjorter i lavere prisklasser, ser bedre ut og kjennes bedre ut på kroppen.

Til det første, ok, trodde det var motsatt jeg. Men jeg snakker egentlig ikke av erfaring. :)

 

Du finner vel mange skjorter som du beskriver på salg til 400-800 nå som har vært en prisklasse over, bare å ta en runde det :)

Mitt inntrykk etter en slik runde nå nylig er dessverre at det som er igjen på salg nå er i alt for sære farger, størrelser og snitt..

 

 

Problemet med en dyr skjorte er at samme om den var kjøpt på salg eller ikke, så vil det uansett være like forferdelig om man søler på den etc.. jeg ville ikke være komfortabel med å slacke rundt på kvelden og under middagslaging med en Eton..

 

Dessuten føler man seg iblant litt for pyntet i en shiny skjorte fra Eton.. hvis man samtidig har tatt på seg sine favoritt-skinnsko etc..man merker det i form av disse raske målende blikkene fra topp til tå, he he. :)

 

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Dessuten føler man seg iblant litt for pyntet i en shiny skjorte fra Eton.. hvis man samtidig har tatt på seg sine favoritt-skinnsko etc..man merker det i form av disse raske målende blikkene fra topp til tå, he he. :)

 

 

*go head and switch them style up

and if they hate then let them hate

and watch the money pile up*

 

:cool:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gant kan være et fint innslag her mener nå jeg. De holder seg jo i øvre del og kanskje litt over skalaen du presenterte for oss, men det er jo skjorter av en viss kvalitet. Bruuns Bazaar har også en del pene skjorter rundt omkring som ligger på rundt en 700,- kroner.

 

Personlig støtter jeg oppunder det som er nevnt ang. Eton og Stenströms. Sistnevnte er min personlige favoritt sammen med Ralph Lauren.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Tar opp denne tråden igjen. Har nå fått meg en jobb der det er nødvendig å gå med skjorte hver dag. Har egentlig bare 2 skjorter i samlingen min som ikke er finskjorter og passer til jobbruk, så må nå ut og kjøpe endel. Tenker meg samme prisklassen, som er nevnt, slik at jeg har råd til å få etablert en liten samling..

 

Er det dukket opp noen butikker for dette segmentet siden tråden sist var oppe? Var innom Zara i går, men i min raske titt der fant jeg egentlig ikke noe som kunne passe..

Lenke til kommentar

De har skjorter som ser fine ut på H&M, men kvaliteten er ikke helt top notch.

Jeg har flere skjorter fra tailorstore.no som er i prisklassen din, jeg er fornøyd med de.

Tar du deg tid til å ta mål osv så får du (etter hvert) skjorter som sitter veldig bra.

Men lag noen billige testskjorter først for av erfaring så stemmer ikke målene perfekt de første gangene.

 

Skal sies at jeg har ikke hatt de skjortene fra tailorstore så veldig lenge, typ 1år så vet ikke hvordan de holder seg, men virker som kvaliteten er kurant i forhold til prisen.

 

Edit: Gratulerer med jobb forresten :)

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

De har skjorter som ser fine ut på H&M, men kvaliteten er ikke helt top notch.

Jeg har flere skjorter fra tailorstore.no som er i prisklassen din, jeg er fornøyd med de.

Tar du deg tid til å ta mål osv så får du (etter hvert) skjorter som sitter veldig bra.

Men lag noen billige testskjorter først for av erfaring så stemmer ikke målene perfekt de første gangene.

 

Skal sies at jeg har ikke hatt de skjortene fra tailorstore så veldig lenge, typ 1år så vet ikke hvordan de holder seg, men virker som kvaliteten er kurant i forhold til prisen.

 

Edit: Gratulerer med jobb forresten :)

 

 

Takk, får gi H&M en sjanse, er ikke så kravstor på merke egentlig. Skal prøve tailorstore også, det virket jo lovende. Hadde vært morsomt å fått ei skjorte som virkelig "satt" :)

Lenke til kommentar

Du kan prøve Dukes fra House of Singles. De hadde ta 3 betal for 2-tilbud tidligere, er mulig de fortsatt har det. Da får du greie skjorter veldig billig. Ville valgt det foran H&M.

 

Bra forslag, på hjemmesiden deres så forkynner de i hvert fall at de skal være veldig billige. Gir de et forsøk, før H&M, i morra. Disse er jo tross alt dress og skjorte-eksperter.. :)

Lenke til kommentar

Om du skal innom London eller kan kjøpe på nettet er Charles Tyrwhitt også et godt alternativ. Fire skjorter for £100 pund, om du kjøper en ligger de på ca. £35 pund stykket. De har også en del andre modeller som ikke går innunder det tilbudet, de ligger på ca. £60.

 

http://www.ctshirts.com/default.aspx?q=gbpdefault|||||||||||||||

 

Jeg er i hvert fall svært fornøyd med skjorten min derfra, ser ut til å holde samme kvalitet som skjorter til både to og tre ganger så mye jeg har, men nå har jeg ikke hatt skjorten i mer enn et år.

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri giddet å kjøpe hverken CT eller TML. Kvaliteten er omtrent på samme nivå som Modern Tailor, så jeg velger heller det. Betaler heller et par hundrelapper mer for noe som passer meg bedre.

 

Jeg hadde aldri giddet å kjøpe hverken CT eller TML. Kvaliteten er omtrent på samme nivå som Modern Tailor, så jeg velger heller det. Betaler heller et par hundrelapper mer for noe som passer meg bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...