vargaz Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Hei, min bror har fått inkassovarsel fra russedress.no, fikk et svar om at pakken var sendt med viten om at han ikke hadde besilt noe. Her er e-postene som er blitt sendt. Spørsmålet er hva gjør jeg nå, de svarer ikke lenger på e-post, eller telefon. -------------------------------------------------------------------------------- Fra: xxx Sendt: 25. april 2009 12:08 Til: [email protected] Emne: Fått utstyr, har ikke betalt for noe. Jeg har fått en "Hentemelding" ifra Posten om at jeg har motatt en pakke ifra Russedress. Den ligger på postkontoret i Namsos. Jeg har ikke betalt for noe og jeg har heller ikke bestilt noe ifra russedress. Jeg vet ikke hvordan jeg har fått den tilsendt, enten det er gjort en feil eller om det er noen som prøver å være morsome. Pakken er alikevel uønsket, trenger dere mer info om pakken på noen måte bare send et svar om hva dere evt trenger. Svar: From: [email protected] To: xxx Subject: VS: Fått utstyr, har ikke betalt for noe. Date: Tue, 28 Apr 2009 10:31:09 +0200 Hei Morten. Ønsker du ikke pakken din er det bare å la vær og hente den, da går den automatisk i retur til oss. Mvh Elisabeth Russedress Ordreavdelingen www.russesiden.no www.russedress.no -- Så kom purring på betaling. -- Fra: xxx Sendt: 25. april 2009 23:56 Til: [email protected] Emne: Fått en pakke jeg ikke har bestilt Jeg har fått en pakke jeg ikke har bestilt. Jeg har ikke bestilt noe ifra russedress, jeg har lagd meg en bruker der for å se hva dere har. Men det ble sånn at jeg ikke bestilte noe, har sendt en e-mail tilligere. Saken har endrett seg, har fått 2.varsel melding. Vet ikke helt hva det betyr, men regner med at det kommer med gebyrer etc. Jeg vet ikke hvordan jeg har fått tilsendt pakken, men det er en mulighet at noen har bestilt det for meg for å være morsome. Pakken er alikevel uønsket, jeg har ikke oppgitt noe kontonummer eller noe så jeg vet rett og slett ikke hvordan den har blitt sendt. Det er vel sånn at jeg må betale pakken før den blir sendt. Vil gjerne ha et svar snarest, er temmelig opptatt nå i eksamens tida/russetida. Svaret som er RYSTENDE! From: [email protected] To: xxx Subject: SV: Fått en pakke jeg ikke har bestilt Date: Mon, 27 Apr 2009 11:11:19 +0200 Hei! Vi har sendt noen pakker som ikke er betalt, i og med at russetiden har begynt. Vi regnet med at dette var ting du ville ha. Så nei, det er ikke betalt. Ønsker du ikke pakken er det bare å ikke hente den, så blir den sendt i retur til oss. Mvh Elisabeth Russedress Ordreavdelingen www.russesiden.no www.russedress.no Hva gjør vi nå, for å få en løsning på denne saken? Hadde vært flott med noen raske svar. Endret 19. juli 2009 av vargaz Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Send svar til inkassoselskapet der du gir beskjed om at du protesterer på fakturaen da varene er uønsket, ubestilt, og returnert til selger. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 "Vi regnet med at dette var ting du ville ha." Hvis dette er seriøst... ja, da hadde jeg tatt en telefon til dem uten å gå nærmere inn på hva jeg ville sagt i den samtalen. Dette er jo helt utrolig. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 Han hadde vært inne på siden deres og opprettet en bruker, for å ha muligheten til å bestille varer. Han hadde lagt noen produkter i en handlekurv eller noe, men ikke besillt, da han så at de ikke hadde flere sorteluer igjen. Hdde han lukket siden, altså uten å fullføre noen bestilling, varene lå kun i en handlekurv. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Useriøst av bedriften. Også i strid med forbudet mot å sende varer som ikke er bestilt (markedsføringsloven § 11 første ledd bokstav b). Send en henvendelse til Forbrukerombudet med beskrivelse av hva som har skjedd her. Kanskje disse russeselskapene lærer noe hvis noen klager på dem -- makan til useriøs bransje skal man se langt etter. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 dårlig support av russedress.no ... ta kontakt med Forbrukerombudet! Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) "Vi regnet med at dette var ting du ville ha." 'Epic' Herregud altså, håper du holder oss oppdatert for er veldig nysgjerrig på hva som skjer videre. Endret 17. juli 2009 av Zeüs Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 Will do, min bror skulle ringe dem igjen i dag, for å höre hva som foregår. Hvis ikke dette ble ordnet var neste trekk forbrukerombudet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Forbrukerombudet er vèl og bra det, men det viktigste momentet her er å umiddelbart kontakte utpressingselskapet og bestride kravet :-) Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Legg ved mailene (både dine og svarene) og send til inkassoselskapet. Her bestrider du betalingen og da er inkassoselskapet pliktig til å stoppe inkassosaken. Du kan jo med fordel sende en mail til russeidiotene hvor du informerer at de vil bli kontaktet av din advokat heretter. (Dere har vel fri rettshjelp dere kan henvende dere til?) Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 Nei, har ikke noen vi kan henvende oss til såvidt jeg vet. Saken er ikke gått til inkasso selskapet enda tror jeg. Kom akkurat hjem fra ferie, så skal vei å se på brevene i løpet av kvelden. Vi må altså kontakte inkasso selskapet. Ok. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Trådtittelen gir da inntrykk av at regninga er gått til inkasso. Hvis det ikke er tilfelle, gjør du lurt i å endre førstepost. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Synes det virket klart nok, men endret topicen litt. Snakket med min bror i går, han hadde visst sendt flere e-poster, men aldri fått noe svar. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Send de 10 kilo gråstein og si at du regnet med at de ville ha det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå