Gå til innhold

Hvilken Ringenes Herre bok bor jeg begynne med?

Anbefalte innlegg

Bare les trilogien.. altså Ringens Brorskap, To Tårn, Atter en Konge. I den rekkefølgen.

Du blir vel fortalt alt, synes ikke Hobitten var så artig selv, langt i fra obligatorisk.

I forhold til Silmarillion/ufullendte fortellinger som jeg synes overgår Ringenes Herre til de grader, mange år siden jeg leste disse bøkene men back then ble jeg hvertfall oppslukt av Silmarillion, mye mer enn trilogien.

PS. Leste trilogien->så filmene->leste hobitten->leste silmarillion.

Lest trilogien oppimot 5 ganger, men silmarillion 8 ganger på rad, leste den ut og begynte på nytt samme dag, register og alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til Norvegisk (eventuelt nokon andre): Har du lesi Ringdrotten-bøkene på nynorsk? Eg las dei på engelsk for nokre år sia, og vurderer å prøva ut denne nynorske versjonen (som eg ikkje visste fanst). Kan det anbefalast?
Eg likte godt å lese Ringdrotten, so eg vil anbefale den. Hobitten har òg vorte omsett til nynorsk, av same omsetjar, Eilev Groven Myhre.
Lenke til kommentar
Til Norvegisk (eventuelt nokon andre): Har du lesi Ringdrotten-bøkene på nynorsk? Eg las dei på engelsk for nokre år sia, og vurderer å prøva ut denne nynorske versjonen (som eg ikkje visste fanst). Kan det anbefalast?
Eg likte godt å lese Ringdrotten, so eg vil anbefale den. Hobitten har òg vorte omsett til nynorsk, av same omsetjar, Eilev Groven Myhre.

Bøker skal leses på original språket spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...