almond Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Bare les trilogien.. altså Ringens Brorskap, To Tårn, Atter en Konge. I den rekkefølgen. Du blir vel fortalt alt, synes ikke Hobitten var så artig selv, langt i fra obligatorisk. I forhold til Silmarillion/ufullendte fortellinger som jeg synes overgår Ringenes Herre til de grader, mange år siden jeg leste disse bøkene men back then ble jeg hvertfall oppslukt av Silmarillion, mye mer enn trilogien. PS. Leste trilogien->så filmene->leste hobitten->leste silmarillion. Lest trilogien oppimot 5 ganger, men silmarillion 8 ganger på rad, leste den ut og begynte på nytt samme dag, register og alt. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Til Norvegisk (eventuelt nokon andre): Har du lesi Ringdrotten-bøkene på nynorsk? Eg las dei på engelsk for nokre år sia, og vurderer å prøva ut denne nynorske versjonen (som eg ikkje visste fanst). Kan det anbefalast?Eg likte godt å lese Ringdrotten, so eg vil anbefale den. Hobitten har òg vorte omsett til nynorsk, av same omsetjar, Eilev Groven Myhre. Lenke til kommentar
almond Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Til Norvegisk (eventuelt nokon andre): Har du lesi Ringdrotten-bøkene på nynorsk? Eg las dei på engelsk for nokre år sia, og vurderer å prøva ut denne nynorske versjonen (som eg ikkje visste fanst). Kan det anbefalast?Eg likte godt å lese Ringdrotten, so eg vil anbefale den. Hobitten har òg vorte omsett til nynorsk, av same omsetjar, Eilev Groven Myhre. Bøker skal leses på original språket spør du meg. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Deg om det, so lenge omsetjaren har gjort ein god jobb ser ikkje eg problemet med å lese på noko anna enn originalspråket. Eg kjem iallfall ikkje til å lære meg russisk for å lese Dostojevskij og portugisisk for å lese Paulo Coelho. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Les Hobbiten først. Det er et knallbra eventyr, samtidig vil det gi deg et referansegrunnlag som gjør det ennå mer interessant å lese Ringenes Herre etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå