pologutt Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Ser at noen stasjoner står oppført med TVO/NMT. Hva betyr det? NMT er jo lagt ned/ICE har tatt over, og dermed har vel ikke Telenor noe med disse å gjøre... Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Hvorfor er dette så spennende? Anyone? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Ser at noen stasjoner står oppført med TVO/NMT. Hva betyr det? NMT er jo lagt ned/ICE har tatt over, og dermed har vel ikke Telenor noe med disse å gjøre... Eller tar jeg feil? Kan være at basen er samlokalisert med en gammel NMT-base. Ser også at det er en del andre koder som er benyttet: NC (samlokalisert med opprinnelig NetCom-mast?), Sentral (telenor-sentral) osv. Sikkert brukt internt for å hjelpe feltingeniørene til å finne frem. Hvorfor er dette så spennende? Anyone? Fordi vi synes det er interessant. Endret 25. juli 2009 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 10-4, men er flere større repeater anlegg i Nordland som jeg vet av som ikke kommer opp. F.eks. Gardermoen også, hvor det er ti talls antenner inne i term. bygget vises som en BTS. Så jeg tror selvstendige Micro/Pico BTS'er vises, men IKKE rene repeatere?!?! Mateo Regner med at du vil se basestasjoner uavhengig om de har tradisjonelt antennesystem eller mater et repeateranlegg direkte. Derimot ser man sikkert ikke frittstående repeatere, tipper jeg.... Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Det ville vore interessant om det også vart opplyst kva frekvensar dei ulike basestasjonane sender på, dvs. om f.eks. den lokale basestasjonen i bygda der eg bur brukar 900, 1800 og/eller 2100 MHz. (Det siste veit eg forresten at den gjer, sidan det er HSDPA-dekning). Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Hvorfor er dette så spennende? Anyone? Lurte litt på dette jeg også. Men Telenor/Televerket har leid plass til en basestasjon på gården til foreldrene mine siden begynnelsen av 90-tallet, så mulig jeg bare er "bortskjemt" som ser en slik nesten daglig. Lenke til kommentar
mateogold Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Noe nytt ang. offentlige kart av mobilsendere i det siste? Kommet noe med MN og NC? Mateo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå