-sparks- Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Som bildet pent viser, har jeg ikke tilgang til recovery partisjonen paa denne Toshiba laptopen. Er det noe som kan gjoeres for aa faa tilgang til den? ? Endret 16. juli 2009 av -sparks- Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Du skal ikke ha adgang til den, hvis du skal bruke den til det det er ment for. Fra størrelse, antar jeg at det dreier seg om kun en failover recovery partition, dvs at recovery funksjoner du finner i en vanlig DVD plate, riktig nok litt tillpasset. Men hvis du ønsker å se details for den. (og eventuelt forandre, noe DU burde ikke gjøre) så: -åpne CMD as admin og skrive ...en linje om gangen og Enter diskpart select disk 0 select partition 1 detail partition filesystems Det er Type: som må forandres hvis den skal bli synlig, og eventuelt assign letter i Diskbehandling. Skal du forandre tilbake til verdien den hadde før forandringer, fjerne først bokstaven i diskbehandlingen FØR du endrer Type: Type: vil og være avhenging av den info du får i filesystems. Type kan forandres med: set id= X X= system id avhenging av filesystem. For NTFS=07. EDIT: Sorry, glemte Diskpart. Endret 16. juli 2009 av wiberos Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Takk for svar, har brukt CMD før, men når jeg skriver inn select disk 0 og trykker enter, får jeg en "select" is not recognized as a command. (Kontoen er administrator.) Endret 16. juli 2009 av -sparks- Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Sorry, har editert post 2 nå. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Tusen takk skal du ha, nå dukket disken opp i min datamaskin! Men jeg endte opp med en annen løsning. Innholdet på disken var i noen eksotiske image-aktige formater, som det ikke var noe å gjøre med uten riktig programvare. Men, jeg fant ut at Vista product key klistremerket bakpå laptopen kunne brukes selv på den uorginale Vistaen som jeg hadde innstalert, og på den måten fikk jeg aktivert Vista på lovlig vis. Mens jeg var inne på CMD fant jeg også en systeminfo kommando, som endelig lot meg finne ut hvilken modell laptopen er, så jeg kan laste ned drivere til den fra Toshiba. Løst! Takk. Endret 17. juli 2009 av -sparks- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå