Gå til innhold

1366x768 vs 1920x1080 på 15.6" bærbar

Anbefalte innlegg

Hallo.

Har planer om å kjøpe meg en Multicom Compal KHLB2, som skal brukes til skole (ingeniørfag data) og hjemmebruk (spill, film osv). Så sliter jeg med å velge hvilken skjerm jeg skal velge. Synes 1366x768 virker litt lite og 1920x1080 litt vel mye. Så jeg bare lurer på om noen har erfaring med en så høy oppløsning på en 15" som 1920x1080? Og om noen også vet om Multicom Compal KHLB2 gir mye for pengene med tanke på bruk til både skole, spilling og film.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en HP HDX 18-1100eo på jobb og til og med der syntes jeg 1920x1080 blir vel smått når jeg har samme oppløsning hjemme på 24" pc skjerm.

Jepp. Utstyrte en bruker på jobb med en Thinkpad W500 (15,4" WUXGA). Virket som en glimrende ide ettersom fyren jobber mest med GIS og reiser en del. Men det ble jaggu smått, gitt. :!:

Dog går det greit når man får stilt opp skriftstørrelse og slikt.

Lenke til kommentar

Du må ikke tenke på å kjøpe skjermen med oppløsning på 1366x768.

Gå for den på 1920x1080. Det blir helt kanonbra både for spill og film.

Jeg har en Acer Aspire 8935G med 18,4" skjerm. Full HD med 1920x1080.

Den er bare helt utrolig for spill og BlueRay filmer. Kan anbefales.

Glem den på 1366x768

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Ser man forskjellen på full HD og HD ready på en sånn liten skjerm da? :hmm: Det sies jo at man ikke trenger full HD på en 32" lcd-tv, og dette er jo halvparten...

"Problemene" er:

- koster mer

- mindre skrift, det er ikke alle ting man kan øke skriftstørrelsen på, f.eks. gadgets på skrivebordet.

- ikoner blir knøttsmå

Please enlighten me :)

Lenke til kommentar

Kort svar (fra min 15"): Ja

Kommer du til å irritere deg hvis du går for den med mindre oppløsning? Sikkert ikke

At man får plass til mer (mindre skrift/ikoner) er for meg en positiv ting ;)

Du burde se om du er fornøyd med det du har i dag, men nå som jeg engang har full HD, kunne det ikke slått meg inn å bytte tilbake. Men som sagt, smaken er som baken..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...