Gå til innhold

Hva er bakdelen med eiendomskreditt/boligkreditt?

MrAHB

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å kjøpe mitt første krypinn.

Av banken fikk jeg valget å opprette serie, annuitetslån eller boligkreditt. Alle de tre låne typene hadde samme rente og lik max grense.

Jeg synes boligkreditt høres lurt ut. Med boligkreditt kan jeg selv velge hvor mye jeg skal betale inn (rente må betales etter hvert).

Når BSU'en min er ferdig oppspart om ett år eller to kan jeg betale alt det inn, og det samme med konen's BSU om 3-4 år. -Hvis vi skulle få oss ett barn, eller vi vil kjøpe en ny bil, så er det bare å ikke betale inn på lånet en stund...

-Så spørsmålet mitt er: Hvorfor er ikke boligkreditt den typen lån som ALLE velger???

Hva er bakdelen?

-Man kan vel betale inn så fort man vil, kan man ikke? -På serie og annuitetslån var fristen 20år, mens på boligkreditt 30år...

-Er det ingen bakdeler???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Boligkreditt krever litt mer selvdisiplin enn vanlig nedbetalingslån. Det finnes og noen uklarheter rundt om innbetaling på boligkreditt godtas som nedbetaling på gjeld i forhold til bruk av BSU, da du i realiteten ikke betaler ned på gjelden i og med at ramma er den samme. Noen banker har og høyere termingebyr enn på vanlige lån. Ellers er det ikke mange negative sider å finne ved disse lånene.

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...