Gå til innhold

HJELP! Feilmelding under oppstart av WinME

Anbefalte innlegg

PC-en til en venn av meg kom plutselig en dag med denne feilmeldingen under oppstart av Windows Me:

"The following file is missing or corrupted: C:/Windows/ifshelp.sys

Registry file was not found. Registry services may be inoperative for this session. XMS cache problem."

Prøver jeg å starte i safemode får jeg beskjed om at disse filene er borte:

system/wmm32/vtdapi.vxd

og system/wmm32/vwin32.vxd

Press a key to continue. Ingenting skjer når jeg trykker på noe.

Hva kan dette være? Hvordan kan jeg fikse det?

Takker for all hjelp.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve dette:

Start opp maskinen med en diskett. Gå så til c:windowscommand. Skriv "scanreg /restore". Du kan da opprette et gammelt register som fungerte før maksinen kræsja. Pleier å funke på sånne dølle feilmeldinger. Er ikke så dumt å scanne for virus heller, som en annen nevnte. Funker det ikke, kan du prøve "scanreg /fix", da lager du et helt nytt register.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke heller da bare kopiere de filene som er ødelagt på en diskett og legge de inn på den andre maskina?

Altså, kopiere de filene fra en "frisk" winME og bruke en oppstartsdiskett? så legge de over de gamle.

Husk å bruk os med samme språk da :razz: ellers blir det surt.

Å kopiere registeret er ingen smart løsning, da oppsette på maskinene sannsynligvis(?) er meget forskjellig, og registeret likeså.

Asus P4T-E

1,9Ghz P4

256mb Rambus

45gb x 2 Ibm Gxp75

Elsa Gladiac Gf2 Ultra 64mb

Sb Live!

Enlight Fileserver Tower

+ no stæsj

[ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-01-23 21:31 ]

Lenke til kommentar

Etter hva du sier, så eksisterer det ikke noe register-->>DEEP SHIT!! Tror du kan glemme å få opp den maskinen gitt.Du kan nemlig ikke kopiere registeret sånn uten videre...da vil ikke alle programmene som er installert funke helt skikkelig liksom...men det er jo bare å prøve da. Som tidligere sagt, kopier inn alle filer som mangler, og be.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...