Mannen med ljåen Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg skal bruke en motorsag som krever 1:25. Jeg har en kanne Aspen 2t der en etikett mangler. Har denne spesialbensinen olje i seg? Hvor mye? Jeg må vite det nå, for å få riktig blanding i saga. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Den skal vel ha 4% olje da (?) Det pleier å være 2% i slik ferdigblandet bensin. Å blande i olje i den bensinen da er noe jeg ikke ville gjort, da man helst ikke skal blande ulike oljetyper(og ihvertfall ikke mineralolje med syntetisk) Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 Betyr det at saga ikke kan bruke annet enn 95 okt. rett fra pumpa, som jeg må blande ut selv? Jeg har ikke slikt her. Jeg har bare Aspen 2t og 4t. Kan jeg bruke Aspen 4t i motorsaga, da? Og blande den med 4% olje selv? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Altså det går jo å blande på mere olje på den kanna du har fra før, men det er vanskelig å få riktig mengde hvis ikke kanna er full (+ det med at man helst ikke skal blande oljetyper) Det går sikkert bra å kjøre saga med bare 2% olje også (som man vel gjør på de fleste motorsager nå om dagen egentlig?) Hvis ikke motorsaga di er veldig spesiell så skal den ha bensin med 2taktsolje, så å kjøre med 4t bensin (4t bensin er vel strengt tatt kun vanlig bensin?) vil ihvertfall ikke fungere. Bruk aspen 2t bensinen du har du, å fyll på en liten skvett 2 taktsolje så går det nok bra, bare pass på å riste den litt før bruk så alt for blanda seg godt Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg snakket med en proff forhandler i dag. Han så at Aspen 4t er helt vanlig 95 okt. bensin som du får hos en bensinstasjon, bare at de har renset den for bly og slikt dritt som biler godtar når de fylles på bensinstasjon. Aspen 4t er altså ren 95 okt. Aspen 2t er blandet med 2% 2taktsolje. Motorsager er merket med 4% selv om 2% er nok, for at idioter blander feil. Saga mi er merket at den krever 4%, men sålenge jeg bruker Aspen er 2% helt perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå