nilsso Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Hei. Har søkt rundt på forumet, og ingenting har hjulpet meg sålangt. Her er mitt problem: Når jeg prøver å starte pc'en kommer følgende feilmelding opp: PXE-E61: Media test failure, check cable PXE-MEF: Exiting PXE ROM Som går i loop om og om igjen der du kan boote fra forskjellige hardwares. Jeg prøvde å disable netverksbootig ("shift+1", den står nå med "!" foran, harddisken er på førstevalg)fra BIOS'en, med resultatet at i den svarte bootscreenen står å blinker i all evighet. Hva gjør jeg? Takk for svar! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 BIOS finner ikke disken. Når BIOS ikke finner noe å boote fra havner den på PXE til slutt. Du må undersøke om det er mulig å lese fra disken. F.eks kan du boote fra en Linux CD. Eller ta ut disken og koble den til en annen PC. Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 Prøvde å koble den til internet med følgende resultat: Client MAC ADDR: "mange tall/bokstaver" PXE-E61: No boot filename received PXE-MEF: Exiting PXE ROM Vet ikke om det hjelper... Tror du formatering med windows xp cd vil fungere? Har ikke prøvd å boote med cd. Lenke til kommentar
Daxt3r Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Eg fekk akkurat same melding før eg leverte den inn til rep. Var visst at rekkefølga på nettverk eller nåke sånt va bytta om, kordan det har skjedd veit eg ikkje desverre.. Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 Eg fekk akkurat same melding før eg leverte den inn til rep.Var visst at rekkefølga på nettverk eller nåke sånt va bytta om, kordan det har skjedd veit eg ikkje desverre.. Det er bare det at jeg fikk den nettopp tilbake fra reperasjon pga. problemer med skjermkortet. At de leverer den tilbake uten å fikse pc'en helt er for meg bare helt ja, jeg finner desverre ikke ord. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Prøvde å koble den til internet med følgende resultat ... Det har da ingen hensikt. Dette har ingenting med internet å gjøre, og du har ingen bootserver. Det første du må gjøre er å sjekke at disken vises i BIOS. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Kan det være at harddisken din rett og slett ikke er koplet til skikkelig? Mulig dem har kommet borti noe eller ikke satt i kablene skikkelig ved feilsøking på skjermkortet ditt. Som håret sier, dette er rett og slett fordi maskinen ikke finner/klarer å boote fra disken din. Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 Jeg sendte en mail til de, og de sa de hadde formatert pc'en og at jeg rett og slett må bare installere XP pånytt. Jeg booter med CD'en, får blåskjerm på vei inn i CDbootingen (etter skjermen har blitt blå og sjekker igjennom alle filene på CD'en). Har prøvd å Disable/Enable Service pack1 support fra BIOS'en. Vet dere hva problemet kan være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå