auchaunn Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Som tittelen sier, er dette objektivet bra som standardlinse? eller brude jeg rett og slett kjøpe meg en fastlinse 50mm, Har syktlyst på 17mm - 55mm fra canon, men den kan jeg glemme siden prisen er så stiv. så stussa jeg på denne, og spec virke ganske bra. bedre en kit linsen som fulgte min 450D. Men jeg finner ingen tester av den. Og håpet på at noen her har kanskje testa den ut. mvh LeeZarD Endret 16. juli 2009 av WheelMan Lenke til kommentar
Fotonoob Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Ta en titt på Denne som jeg nå vurderer å kjøpe. Lenke til kommentar
auchaunn Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Har denne tamron f2,8 hele veien ? liksom fra 17mm til 50mm ? har den IS? Endret 16. juli 2009 av LeeZarD Lenke til kommentar
Fotonoob Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Har denne tamron f2,8 hele veien ? liksom fra 17mm til 50mm ? har den IS? Den har 2,8 hele veien ja. Men ikke IS Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Is er ikke så viktig på såpass kort brennvidde. Du kan greit ta bilder med en lukkertid på 1/60 sec.eller raskere,avhengig av brennvidden du bruker. Tamron 17-50 f/2.8 er det mange som er fornøyde med, i forhold til prisen er det et kjempekjøp. Edit:leifer Endret 16. juli 2009 av Nautica Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 IS kan være kjekt på så kort brennvidde også, men ved ennå mørkere omgivelser og mer stillestående motiver. Ta me ro? (Var det sarkastisk sleng for treg fokus?) Jeg tror Sigma 18-50/2,8-4,5 OS HSM er det beste kjøpet i dette tilfellet. Det kommer litt an på om man skal ta mye bilder av bevegelige motiver i tele-enden eller ikke. Er det mye bevegelige motiver så ville jeg heller gått for f/2,8 hele veien. Enten Tamron 17-50/2,8 eller Sigma 18-50/2,8. Det beste hadde selvsagt vært å få i både pose og sekk, men da må du enten opp i pris til Canon 17-55/2,8 IS USM eller bytte kameramerke. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) IS kan være kjekt på så kort brennvidde også, men ved ennå mørkere omgivelser og mer stillestående motiver. Ta me ro? (Var det sarkastisk sleng for treg fokus?) Jeg tror Sigma 18-50/2,8-4,5 OS HSM er det beste kjøpet i dette tilfellet. Det kommer litt an på om man skal ta mye bilder av bevegelige motiver i tele-enden eller ikke. Er det mye bevegelige motiver så ville jeg heller gått for f/2,8 hele veien. Enten Tamron 17-50/2,8 eller Sigma 18-50/2,8 Er ikke akkurat Ultrasonic,men får vel ordne leifen Endret 16. juli 2009 av Nautica Lenke til kommentar
auchaunn Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 Tusen takk for innspillene deres... Kanskje jeg skal ta meg turen innom Japanphoto å sjekke linsene ut. Lenke til kommentar
affair Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Tusen takk for innspillene deres... Kanskje jeg skal ta meg turen innom Japanphoto å sjekke linsene ut. Kjøpte min Tamron for ikke så lenge siden, er veldig fornøyd med linsa og føler ikke at den er så "plastikk" som mange skal ha det til. Linsa føles tung og stabil for meg. Om jeg ville valgt over hva jeg skulle hatt meg så tror jeg at jeg ville valgt et fastobjektiv som sigmas 50mm 1.4 istedenfor. Men for all del, tamron er kjempekjekk den! Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Kjøpte dette objektivet på Fotovideo, men var ikke fornøyd med det. Det fokuserte veldig dårlig. Da leverte jeg det igjen og de ville sende det til service, men jeg fikk valget og tok heller et nytt. Men også dette var det feil på. Dro så tilbake til butikken og prøvde et tredje objektiv, men akkurat samme symtomer og feil. Altså 3 av 3 objektiver med samme feil. Det er soft i f2.8 og fokuserer dårlig. Det ble til at jeg leverte det andre objektivet til service og har nå fått til svar at det ikke lar seg reparere og at jeg får et nytt. Det vil i såfall bli det fjerde objektivet av denne typen. Tror ikke jeg går for det, men prøver å heve kjøpet. Det er ikke feil på kameraet, for det har vært inne hos Canon til fokusjustering og de sier at det er helt OK, godt innenfor Canons spesifikasjoner. Er det flere med samme erfaring? Pass ihverfall på når dere kjøper et slikt objektiv på Fotovideo at det er et som er i orden. Har ennå ikke funnet et som er bra. Men kanskje det fjerde.......? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 chevyz28.Det var vel sigma sin 18-50 f/2.8 du har/hadde problemer med,Ville bare nevne det da tråden har vrid seg i retning av Tamron 17-50 f/2.8.Denne kommer forøvrig nå i en ny utgave med stabilisering. Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 chevyz28.Det var vel sigma sin 18-50 f/2.8 du har/hadde problemer med,Ville bare nevne det da tråden har vrid seg i retning av Tamron 17-50 f/2.8.Denne kommer forøvrig nå i en ny utgave med stabilisering. Nei, det er objektivet som nevnes av trådstarter. Ja den nye tamronen er veldig aktuell dersom det ikke er noen issues med den. Skal lese noen tester først. Gjorde ikke det med Sigmaen og brant meg på det. Hadde vært gøy å vite om noen har fungerende utgaver at Sigma objektivet nevnt av trådstarter. Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Det ble til at jeg hevet kjøpet. I følge Fotovideo var det et kjent problem med dette objektivet. Kunne vært fint å høre om noen som har positive erfaringer med dette objektivet også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå