VD Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Noen som klarer å se hva jeg gjør feil her: $connStr = "server=192.168.1.3;port=3306;uid=root;pwd=sensurert;database=renting;Pooling=False" $conn = New-Object MySql.Data.MySqlClient.MySqlConnection($connStr) $conn.Open() når $conn.Open() kjøres så får jeg feilmeldingen: Exception calling "Open" with "0" argument(s): "Object reference not set to an instance of an object." At C:\database.ps1:6 char:11 + $conn.Open( <<<< ) Jeg skjønner ikke hvorfor jeg får denne. $conn er da ikke tom. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Syntaksen din på New-Object er feil, bruk -argumentlist for å gi parameter til constructoren.. Lenke til kommentar
VD Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Kunne du vært så snill og gitt meg ett eksempel? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Hmmm... det funker visst sånn du skriver også., jeg som tok feil. Jeg vet ikke hva som er galt... kanskje noe galt med connectionstringen? Hadde vært litt enklere dersom en kunne debugget og se hva som egentlig var null. Lenke til kommentar
VD Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 =) Jeg skjønner det ihvertfall ikke. Alt skal være korrekt der. Får du det til med den koden jeg har? Lenke til kommentar
VD Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Fant ut av det. Denne linjen må inn på serveren: GRANT ALL PRIVILEGES ON *.* TO 'USERNAME'@'IP' IDENTIFIED BY 'PASSWORD'; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå