Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Firehjulstrekker til avisbud jobb

Anbefalte innlegg

Noen som vet om en "billig i drift" firehjulstrekker som er bra og bruke til å kjøre med aviser på natta? Den må kunne komme seg lett frem i bakker på vinteren og gjerne se litt kul ut fordi jeg vil også bruke den litt på fritiden.

Jeg har sett på Subaru Impreza, men har hørt at den bruker mye bensin. Da jeg skal stå mye på tomgang og bruke mye første og andre gir i jobben blir bensinforbuket enda høyere.

Gjerne en bil med automatgir :)

Noen som har noen forslag? :)

ps: bare kom med forslag til nyere biler. 2000 eller nyere.

Endret av Tg-Musikk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den likte jeg, men synes den har gått endel?

En bil som bruker lite bensin selv med mye tomgang, og første/andre girs "kjøring" samt må tåle en del påkjenninger som en bil som skal bruker i avisbud sammenheng. Andre som har flere eksempler på biler som kan duge til dette? :)

EN 1.9tdi bruker lite, og du finner sikkert en med lavere km og automat ;) (evt mulig du må over på audi, da det muligens ikke er så mange syncro med liten motor....)

Lenke til kommentar

Det meste av VW får du med syncro/4-motion

Hva med en 6-7 år gammel golf eller passat stasjonsvogn. (evt sedan om du ikke trenger plassen) Kjørt 1.9tdi passat med 4motion siste 3-4årene, aldri satt meg fast, og bruke ca 0.6l/mila i snitt. Går også veldig greit om du chipper den.

Passat: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null

golf, http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17986677

golf, http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17915677

Endret av semtex
Lenke til kommentar
Tenk litt på driftsutgifter så kanskje du hopper over Audi og VW...

Grunnet?

Har ikke kjørt annet siste 4 årene, eneste utgiften jeg har hatt er normal service, og bytte av slitedeler.

-ergo ikke noe værre enn andre biler. Riktignok er deleprisen på audi høyere enn tilsvarende bil i vw stallen.

Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke bilen i jobb som avisbud, trenger du en bil med litt spesielle egenskaper som bilprodusenter flest ikke setter spesielt høyt. Ideellt sett burde du ha en høyrestyrt bil. Her til lands er utvalget begrenset, men det går jo ann importere selv om det er litt styr. En ennen ting er jo at en sånn bil er vanskelig å selge (det er grunnen til at posten ikke bruker det).

En annen ting er at den må være lett å komme seg inn og ut av. Altså må være sånn passelig høy, så man slipper å sette seg opp i- eller ned i bilen. Men minst like viktig: Dørene må være relativt lette. Det er foreslått før her, men det jeg først tenker på er Fiat Panda 4x4.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...