RulleRimfrost Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Prøver meg på FTP i Visual Studio, vha WinInet.dll på en Vista-maskin. Det fuker dårlig. Jeg får hele tiden en feilmelding på InetConn : "Forsøk på lesing fra eller skriving til beskyttet minne. Dette er ofte en indikasjon på at annet minne er ødelagt." Min vanlige FTP-klient overfører filer helt fint og det fungerer på XP. Antar det er Vista som ønsker å beskytte meg mot meg selv, men feilen kommer jo før jeg forsøker meg på filtilgang via ftpPutFile. Noen ide om hvordan man løser det? Private Declare Function InternetOpen Lib "wininet.dll" _ Alias "InternetOpenA" _ (ByVal sAgent As String, _ ByVal lAccessType As Long, _ ByVal sProxyName As String, _ ByVal sProxyBypass As String, _ ByVal lFlags As Long) As Long Private Declare Function InternetConnect Lib "wininet.dll" _ Alias "InternetConnectA" _ (ByVal hInternetSession As Long, _ ByVal sServerName As String, _ ByVal nServerPort As Integer, _ ByVal sUsername As String, _ ByVal sPassword As String, _ ByVal lService As Long, _ ByVal lFlags As Long, _ ByVal lContext As Long) As Long Dim InetOpen As Long = _ InternetOpen("Form1", 1, vbNullString, vbNullString, 0) Dim InetConn As Long = _ InternetConnect(InetOpen, "127.0.0.1", 21, "username", "password", 1, 0, 0) Endret 16. juli 2009 av RulleRimfrost Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Hvorfor i hule helvete bruker du WinInet? System.Net er vel så bra, og FTP kan du enkelt få brukt med System.Net.WebClient. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 OK. Det var det som dukket opp da jeg søkte på FTP Skal sjekke .net-versjonen når jeg blir edru igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå