Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst]Maskin gir ikke bilde ved OC av intel q9550 på asus p5q pro

Anbefalte innlegg

Hei alle.

I går fikk jeg min intel q9550 i posten :D

Gledelig putta jeg den i mitt asus p5q pro hovedkort og starta opp. Da jeg så at den fungerte bra,bestemte jeg meg for å prøve å klokke den litt.

Jeg lot MP stå på auto som jeg tror er 8.5 (stemmer det at denne kan økes til 9?)

Jeg øka FSB til 411 (3.4ghz) og vcore til 1.25 Maskinen starta opp og jeg kjørte en vellykket 3dmark test.

Jeg restarta og gikk inn i bios på nytt for å øke FSB til 438.5 (3.5ghz)

Det som skjedde når jeg starta opp var at alle viftene osv starta opp men jeg fikk ikke noe bilde.

Jeg fikk heller inget "pip" fra speakern, som vanligvis kommer når jeg starter opp.

Uten mulighet for å komme inn i bios så jeg ingen annen utvei en å dra ut batteriet.

Jeg dro også ut et skjermkort for å se om problemet var at jeg ikke fikk nok strøm, men problemet var det samme.

Jeg har overclocka før og erfaringen jeg har er at pcen gir bilde selvom clocken er ustabil, men da går den dirkete i blå.

Så Er det noen av dere der ute som ut i fra hva jeg har skrevet kan se hva jeg gjør galt?

edit: leif :p

Endret av Medicaner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde et lignende problem, men da var det slik fra begynnelsen av.

Trykte på power knappen, viftene startet, både på skjermkort og i kabinette. Skjermen viste

NO SIGNAL. Stressa rundt, monterte alt uten for kabinettet, testet med bare en ram brikke om gangen, forsøktet meg med et annen skjermkort, men til ingen nytte. Konkluderte med at HK var defekt og sendte det tilbake til forhandler. Fikk nytt og alt fungerte 100%

Så det du kan teste er:

Test med en ram brikke om gangen.

Kryss sjekk delene dine. Da kan du utelukke hva som kan være defekt.

Monter utenfor kabinette, slik du er sikker på at det ikke er noen kortslutninger.

Var et Asus P5Q PRO jeg også hadde.

Lykke til

Lenke til kommentar

Ok takk:)

Skal prøve å teste med 1 rambrikke ja.

Kan det være en ide og prøve med den gammle cpuen og se om det samme skjer?

Nå går jeg litt utenfor topic, men det har vist kommet opp et nytt problem også som kanskje kan ha noe å si?

Jeg sitter på Win 7 RC

Når jeg trykker shut down så skrur dataen seg av, men så dukker det opp en blåskjerm som sier at den dumper minnet eller noe, den teller ned fra 100% til 0. Etter dette skjer så restarter hele systemet og jeg må fysisk skru av med power switchen.

Lenke til kommentar

Når en blå skjerm sier den dumper minne og teller til 100 betyr det at det er noe som ikke stemmer. Det er jo dette som blir kalt BSOD (blue screen of death)

Når jeg får bsod er det fordi systemet mitt ikke er stabilt etter økning av fsb og for lite Vcore, altså etter jeg har overklokket. For meg viker det som om overklokken din er ustabil og gjør at du får BSOD.

Prøv en annen cpu eller sett alt til auto hvis du kommer inn i bios.

Lenke til kommentar

ja det var det jeg også trodde.

Windows er også veldig ustabilt. Jeg får bl.a ikke starta opp fra hvilemodus uten å måtte reboote.

EDIT:

Jeg prøvde å klokke den ned og da fungerte alt som normalt.

Så bytta jeg cpu til min gammle e8400 @ 3 ghz og klocka den opp til akkurat de instillingene jeg hadde før (4ghz, 1.4vcore) og prøvde.

Den starta fint, helt til jeg fikk windows 7 logoen. Pcen skrudde seg av og jeg måtte starte på nytt. Jeg gikk inn i bios og skulle endre på vcore og fsb men da restarta maskinen igjen. Dette gjentok seg 3-4 ganger før jegga opp, så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Dog jeg tror dette er pga av at jeg ikke har festa cpu kjølern riktig = cpu skrur seg av i selvforsvar?

Endret av Medicaner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...