Gå til innhold

Ny HTC eller Iphone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rask er neppe et adjektiv man kan benytte om Xperia. Kald sirup som flyter i motvind passer bedre. Dessuten begynner den å bli gammel og utdatert nå. Det beste er nok å gå for en telefon som har den nye generasjonen prosessorer (Cortex-A8, Snapdragon o.l.).

 

Tja, nå vet jeg ikke om du har prøvd xperia med siste ROM-versjon, men den er alt annet enn treg. Xperia er vel en telefon med rimelig oppdatert cpu?

 

Qualcomm 7200 is a dual core chip

528mhz ARM1136J(F)-S and an with integrated ARM926EJ-S Coprocessor@274MH

 

Den har vel også hardware 3d accelrator, om jeg ikke tar helt feil.

 

Tester viser at du tar feil, kjære venn. Xperia er blant de klart raskeste telefonen på markedet i dag. Så at den er utdatert, det skulle jeg tvile på.

Lenke til kommentar
Vel, det begynner å bli mange alternativer her nå. Skulle gjerne hatt et tastatur, men det virker som HTC Magic kan være et alternativ her.

Magic har vell ikke tastatur. Personlig synes jeg det går vell så fort med touchskjerm som med tastatur. Kanskje litt fortere. Skal du ha tastatur er det vell bare Htc touch 2 som er noe særlig.

Lenke til kommentar
Vel, det begynner å bli mange alternativer her nå. Skulle gjerne hatt et tastatur, men det virker som HTC Magic kan være et alternativ her.

Magic har vell ikke tastatur. Personlig synes jeg det går vell så fort med touchskjerm som med tastatur. Kanskje litt fortere. Skal du ha tastatur er det vell bare Htc touch 2 som er noe særlig.

 

Vet at Magic ikke har tastatur, men det er modellen som "frister mest" kan du si. Tastatur eller ikke :) . HTC Touch Cruise som jeg har nå er "hard" å bruke. Er ikke alltid "helt med" når jeg bruker touchskjermen med fingrene. Håper Magic er mer responsiv på det området.

Lenke til kommentar
Vel, det begynner å bli mange alternativer her nå. Skulle gjerne hatt et tastatur, men det virker som HTC Magic kan være et alternativ her.

Magic har vell ikke tastatur. Personlig synes jeg det går vell så fort med touchskjerm som med tastatur. Kanskje litt fortere. Skal du ha tastatur er det vell bare Htc touch 2 som er noe særlig.

 

Vet at Magic ikke har tastatur, men det er modellen som "frister mest" kan du si. Tastatur eller ikke :) . HTC Touch Cruise som jeg har nå er "hard" å bruke. Er ikke alltid "helt med" når jeg bruker touchskjermen med fingrene. Håper Magic er mer responsiv på det området.

 

Hei!

HAr akkurat bestilt meg HTC Magic selv og venter nå spent på at den skal ankomme. en ting som bør nevnes om Magic kontra de andre HTC telefonene - den har kapasitiv skjerm slik Iphone har og ikke trykkskjerm som som de andre HTC'ene. Fordelen er en mye mer responsiv skjerm. Bakdelen er at du ikke kan bruke stylus.

 

Ellers er vel greia at du får en telefon som synes å være raskere enn WM6, basert på åpen kildekode. Bakdelen kan være at det foreløpig er et dårligere programutvalg at den mangler radio og har dårligere oppløsning på skjerm enn de andre htc'ene. Har ikke trålet forumet her enda for å se om det er kommet noen dedikert gps-løsning for android (men er i gang! :-))

 

Iphone har flott OS og god skjermstyring. samme oppløsning som Magic, men et trangt og dyrt slips! :-) + for egen minijack.

Lenke til kommentar

HTC Hero sier bare jeg...

 

 

HTC Hero har mange løsninger som du ikke finner i Iphone.

For å nevne noen :

 

7 Skrivebord med personlig konfigurering av widgets

- Vær widgetsen sjekker ut hvor den er med gps for så å finne lokal tiden samt været.

Facebook/flickr intrigrering i menyen.

Åpen kildekode.

Webleseren støtter flash.

5megapixel kamera.

støtter opptil 16gb Minnekort (kanskje 32gb også når dette kommer)

 

http://itsnotlikethat.com/2009/06/htc-hero...-iphone-killer/

 

http://gizmodo.com/5302637/htc-heros-teflo...-feel-like-junk

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=129008

 

Review

http://www.mobilecrunch.com/2009/07/20/review-htc-hero/

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar

Folk sier man ikke skal bruke penn på denne p.g.a skjermens oppbygging. Hva med f.eks sms der bokstavene er vanskelig å treffe? Har dette på Cruise'n og synes dette er noe kronglete. Vet skjermen på Magic er større, men alikevel...

 

Erfaringer ønskes :) .

Lenke til kommentar
Folk sier man ikke skal bruke penn på denne p.g.a skjermens oppbygging. Hva med f.eks sms der bokstavene er vanskelig å treffe? Har dette på Cruise'n og synes dette er noe kronglete. Vet skjermen på Magic er større, men alikevel...

 

Erfaringer ønskes :) .

 

 

HTC Hero har multitouch med ordbok som gjør det mulig å skrive raskere samtidig som du kanskje bommer en tast og to.

 

HTC Hero kjører Google's Android OS.

 

Du kan også sette telefonen på kant som vil gi større taster.

Nå er det også slik om du holder inne en bokstaven så vil knappen du holder inne også være synelig over knappen.

 

http://www.viddler.com/explore/engadget/videos/466/

 

Spol til 09:20

Lenke til kommentar

Støtter fullt ut Android anbefalingene her. Har selv ikke testet Hero, bare Magic og hvis jeg absolutt måtte ha en telefon idag hadde det definitivt blitt Magic. Om jeg kunne vente litt hadde det nok blitt Hero da den er hakket bedre enn Magic ifølge det jeg har lest. Iphone har et fancy interface, men er altfor lukket & låst, og ikke minst altfor diger, til at den er aktuell for min del.

Palm Pre er en annen veldig interessant telefon som har fått glitrende kritikker, men det er vel pr. idag svært usikkert når denne vil komme til Norge.

Prøvde en flett ny HTC Touch HD i forgårs (eide en Diamond for ca. et år siden, byttet så til iPhone 1G), og jeg var veldig lite imponert.

HTC Touch HD er bare en forvokst Diamond slik at den får samme murstein-feeling som Iphone. Har aldri hatt sansen for den heller. Knallbra skjermoppløsning men den blir for diger og uhåndterbar.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Mms og videresending av sms kom jo i 3.0 som har vært ute i noen uker.

Hehe. Det sier vell litt om telefonen... Skulle ikke forundre meg om denne oppdateringen kostet penger.

Ja, det sier litt. Apple oppdaterer iPhone modellene sine rimelig ofte. Og det er etter min mening en god grunn til å gå for apple.

Når det kommer til om oppdateringen koster noe så koster den ikke en krone. Det er i såfall for iPod Touch, men det er lett å omgå.

Lenke til kommentar
Mms og videresending av sms kom jo i 3.0 som har vært ute i noen uker.

Hehe. Det sier vell litt om telefonen... Skulle ikke forundre meg om denne oppdateringen kostet penger.

Ja, det sier litt at Apple etter kun 2 år i smartphone-markedet har gjort iPhone OS langt mer brukervennlig, funksjonellt og avansert enn det Microsoft har klart med Windows Mobile etter alle disse årene. HTC forsøker jo å lappe på WinMo på overflaten med å slenge på et gimmickpreget GUI - men det hjelper ikke spesielt mye å bygge en aldri så pen fasade når fundamentet er pill råttent.

Sier vel også litt om deg at du slenger med leppa om ting du ikke vet noe om...Nei, iPhone OS 3.0 oppdateringen koster _ikke_ penger for de som er så heldige å ha en "gammel" iPhone. Folk med en 2 år gammel iPhone 1. gen, eller en 1 år gammel iPhone 3G, får faktisk en "ny" og vesentlig forbedret telefon helt gratis. Kan eiere av en HTC Touch Diamond fra 2008 forvente seg samme service fra HTC eller Microsoft, slik at disse får Windows Mobile 7 gratis?

Det å kalle WM6 sin plattform for pil råtten synes jeg er idiotisk uten en begrunnelse. Men dreier denne diskusjonen seg om mobilplattform eller telefonen i seg selv? Selv synes jeg ikke disse to telefonene kan sammenlignes. Delvis på grunn av at en normal mobilbruker ikke trenger 10 % av alle funksjonene som er inni en htc telefon med wm6, men også fordi iPhone hovedsakelig satser på den vanlige mannen i gata mens Htc satser på bedriftskunder og spesielt interesserte.

 

Htc vs Iphone

 

- FM-radio

- (MMS)

- Fildeling

- Stereo Bluetooth

- Tekstbehandling

- Videoopptaker

- 5.0 megapiksler kamera

- Kompakt størrelse

- Messenger-klient

- Videosamtalemulighet

- Full multitasking

- Fritt operatørvalg uten avtalebrudd

- Nedlasting og lagring av filer

- Fritt valg av tredjepartsapplikasjoner

- Java

- Flash

- Kan brukes som modem til laptoppen

- Mulighet for å legge inn custom ROM

- SD kort inngang

- 3.2-inch TFT-LCD touch-sensitive screen with 480 X 800 WVGA resolution (jeg har ingen problemer med oppløsningen?)

- Velge fritt mellom gps applikasjoner (Garmin, TomTom, Google osv) (kommer etterhvert)

 

Så er det jo opptil trådstarter og finne ut hva han trenger og ikke trenger.

 

Krysset av alt det Iphone har jeg, så er det ikke mye igjen som man trenger. Kjøper man en 3G eller 3GS i dag og jailbreaker så kan den gjøre alt det en avansert bruker kunne trenge, samtidig som at den har - uten tvil - det beste grafiske grensesnittet på markedet. Ja, selv HTC Hero - dog ligger den ikke veldig langt unna.

 

Personlig syntes jeg at AppStore er et av de største argumentene for å kjøpe den. Ingen andre selskaper er i nærheten av å ha et slikt utvalg av applikasjoner. Mengden spill er helt vanvittig.

 

Det eneste negative jeg kan komme på er Itunes og prisen. Om man bare prøver telefonen med et åpent sinn uten å tenke "Apple... for no drit. Bare fanboys som kjøper det" så tror jeg man veldig lett vil like den.

Lenke til kommentar

Enig med Ahpadt:

Er selv eier av en HTC Touch Pro og skal ha Hero, men allikevel: Iphone'n imponerer på veldig mange områder. Har ingen problemer med å innrømme at det pr i dag er den telefonen som gjør det den skal på best mulig måte samtidig som den har en høy stjerne hos de som utvikler apps for den.

Lenke til kommentar
Mms og videresending av sms kom jo i 3.0 som har vært ute i noen uker.

Hehe. Det sier vell litt om telefonen... Skulle ikke forundre meg om denne oppdateringen kostet penger.

Ja, det sier litt at Apple etter kun 2 år i smartphone-markedet har gjort iPhone OS langt mer brukervennlig, funksjonellt og avansert enn det Microsoft har klart med Windows Mobile etter alle disse årene. HTC forsøker jo å lappe på WinMo på overflaten med å slenge på et gimmickpreget GUI - men det hjelper ikke spesielt mye å bygge en aldri så pen fasade når fundamentet er pill råttent.

Sier vel også litt om deg at du slenger med leppa om ting du ikke vet noe om...Nei, iPhone OS 3.0 oppdateringen koster _ikke_ penger for de som er så heldige å ha en "gammel" iPhone. Folk med en 2 år gammel iPhone 1. gen, eller en 1 år gammel iPhone 3G, får faktisk en "ny" og vesentlig forbedret telefon helt gratis. Kan eiere av en HTC Touch Diamond fra 2008 forvente seg samme service fra HTC eller Microsoft, slik at disse får Windows Mobile 7 gratis?

Det å kalle WM6 sin plattform for pil råtten synes jeg er idiotisk uten en begrunnelse. Men dreier denne diskusjonen seg om mobilplattform eller telefonen i seg selv? Selv synes jeg ikke disse to telefonene kan sammenlignes. Delvis på grunn av at en normal mobilbruker ikke trenger 10 % av alle funksjonene som er inni en htc telefon med wm6, men også fordi iPhone hovedsakelig satser på den vanlige mannen i gata mens Htc satser på bedriftskunder og spesielt interesserte.

 

Htc vs Iphone

 

- FM-radio

- (MMS)

- Fildeling

- Stereo Bluetooth

- Tekstbehandling

- Videoopptaker

- 5.0 megapiksler kamera

- Kompakt størrelse

- Messenger-klient

- Videosamtalemulighet

- Full multitasking

- Fritt operatørvalg uten avtalebrudd

- Nedlasting og lagring av filer

- Fritt valg av tredjepartsapplikasjoner

- Java

- Flash

- Kan brukes som modem til laptoppen

- Mulighet for å legge inn custom ROM

- SD kort inngang

- 3.2-inch TFT-LCD touch-sensitive screen with 480 X 800 WVGA resolution (jeg har ingen problemer med oppløsningen?)

- Velge fritt mellom gps applikasjoner (Garmin, TomTom, Google osv) (kommer etterhvert)

 

Så er det jo opptil trådstarter og finne ut hva han trenger og ikke trenger.

 

Krysset av alt det Iphone har jeg, så er det ikke mye igjen som man trenger. Kjøper man en 3G eller 3GS i dag og jailbreaker så kan den gjøre alt det en avansert bruker kunne trenge, samtidig som at den har - uten tvil - det beste grafiske grensesnittet på markedet. Ja, selv HTC Hero - dog ligger den ikke veldig langt unna.

 

Personlig syntes jeg at AppStore er et av de største argumentene for å kjøpe den. Ingen andre selskaper er i nærheten av å ha et slikt utvalg av applikasjoner. Mengden spill er helt vanvittig.

 

Det eneste negative jeg kan komme på er Itunes og prisen. Om man bare prøver telefonen med et åpent sinn uten å tenke "Apple... for no drit. Bare fanboys som kjøper det" så tror jeg man veldig lett vil like den.

 

Iphone mangle multitasking.

Den har også lite informasjon på hjemme skjermen.

 

HTC Hero kan ha bittorrent klient med fjernstyring via nettleseren.

siden platformen er åpen vil det komme mer avanserte programmer.

Appstore har flere programmer men det er kvaliteten som teller.

 

Find my phone via gps kan lastes ned gratis på HTC Hero.

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar

HTC Touch HD er generelt sett ein grei telefon, men den kan irritere - som også er påpeika før i denne tråden. Eg måtte tweake telefonen ganske kraftig før den i det heile tatt var "kjapp" nok til at eg kunne bruke den utan å ergre meg, og eg vart igrunn aldri venn med skjermen.

 

SMS-skriving utan peikepennen var eit voldsamt styr. No har eg ikkje dei minste pusefingrane i verda, men eg klarte aldri å få opp farta. (Ja, eg prøvde også med alternative tastatur - 4 forskjellige faktisk.) HDTweak var det første programmet eg la inn, og det gjorde faktisk underverk. Ein kan jo spørje seg sjølv kvifor desse endringane ikkje er gjort frå produsenten si side. Det er rett og slett eit mysterium. Telefonen vart generelt sett mykje meir responsiv etter dette, og det vart betre å bruke den på alle måtar.

 

Eit anna program som også måtte inn, var S2U (Slide to Unlock), slik at eg ikkje ringte til "gud og hvermann" kvar gong den låg i lomma. (Dette mykje pga at knappen på toppen ikkje var nok mostand i.) Ellers, så var telefonen litt for stor reint fysisk etter min smak, og den "smatt" ikkje fullt så lett opp og ned fra lomma som eg hadde håpa på. Ei lita svettebombe var den også. Eg vart våt på fingrane berre eg så mykje som såg på telefonen. Men dette er sjølvsagt ikkje telefonen sin feil...

 

Bror min har ein iPhone som eg har prøvd ein del gongar. Den fungerar heilt annaleis. Skjermen og flow-systemet er utruleg mykje meir responsivt, og det var ingen problem for meg å skrive meldingar med den telefonen med berre tomlane. Traff nesten kvar bokstav på første forsøk. Sjølv så er eg ikkje Apple-fan på nokon måte, og eg vil aldri bruke så mykje som ei krone på å støtte deira proprietære programvare/maskinvare, men sjølv eg kan ikkje nekte for at iPhone er ein gjennomført telefon på mange måtar. Om den er betre enn HTC-en? Tja, begge har sine manglar, så det får bli opp til kvar enkelt å bedømme til slutt.

 

Eg vil berre seie avslutningsvis at det alltid er ein stor fordel å prøve telefonane før ein kjøper.

Endret av huf
Lenke til kommentar
Vel, kameraet til iPhone er ikke noe å skryte av. Det er lenge siden jeg var helt oppdatert på mobilfronten, men jeg mener å huske at SE var noen av dem som hadde best kamera i mobilene.

 

Prøvde en flett ny HTC Touch HD i forgårs (eide en Diamond for ca. et år siden, byttet så til iPhone 1G), og jeg var veldig lite imponert. Mye av det jeg oppfattet som problematisk med Diamond-en var fortsatt et problem. Dette var lite responsiv skjerm og en generell treghet, samt en relativt dårlig nettleser (sammenlignet med iPhone). Et eller annet program, device.exe, kræsjet tre ganger på den halvtimen jeg prøvde mobilen.

 

iPhone er bra på musikk, film og surfing/email. Har ikke 3G-utgaven, så jeg kan ikke uttale meg om GPS, og "dokumenter" er det litt vanskelig å si noe om. Det er et litt løst begrep. Alle har jo en iPhone, så jeg tror gjerne det beste er å teste den ut. Jeg er ingen Apple-fan, men jeg ble solgt da jeg prøvde ut iPhone første gang. Det er en genistrek av en telefon.

 

Hva det gjelder pris, så er jeg ikke helt sikker på om den kalkulatoren der er helt god. Tar du med kostnadene for samtaler, sms og datatrafikk i prisen for "en vanlig HTC-telefon" ligger ikke prisen på 3500-4000. Det går fint an å kjøpe en iPhone fra Netcom og bryte abonnementet, slik at du havner på 998 (telefon) + 399 (første måned) + 3900 (bruddgebyr) = ~ 5300kr.

Må nesten forsvare HTC her. Du kommer med argumenter som ikke eksisterer.

Har du problemer med device.exe, restart. Aldri hatt det selv. Det er 2 innebygde nettlesere, Internet Explorer og Opera (Opera Beta er ute nå, hvis du vil ha en sniktitt på det neste store). Men, skjermen kan til tider være ganske vansklig. Den er grei til alt annet en å trykke på knappen 4mm x 4mm stor. Da må jeg ty til den innebygde pennen (som faktisk er der for en grunn)

Lenke til kommentar

Mange fine svar og synspunkter her og valget mitt vil nok falle på en HTC (mest sansyneligvis "Hero"). Iphone kan umulig gjøre det dårlig heller siden salget har økt enormt i det siste. Det er vel snakk om generelt smak og behag. For meg betyr GPS veldig mye der TomTom Navigator kan brukes samt mulighetene Windows Mobile / Android kan gi. Godt mulig Iphone kunne gjort jobben like bra, men er skeptisk til å forlate HTC i utgangspunktet. Dessuten virker HTC mer solid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...