Gå til innhold

Windows 7 E betyr trøbbel

Anbefalte innlegg

Med så mange applikasjoner i Windows, som prater over nettet; hvor vanskelig er det å lage en enkel GUI-implementasjon av wget?

Eller for den saks skyld, en liten ftp-klient som kan peke på:

ftp://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/

ftp://ftp.opera.no/pub/opera/

<sett inn ftp path for nedlasting av IE her>

Windows lenge hatt har innebygget en enkel FTP-klient. Det er bare å taste inn ftp-adressen i adressevinduet til Windows utforsker og vips så kan man laste ned ønsket nettleser.

post-3851-1247735988_thumb.png

(Opera, Firefox osv kunne sikkert laget enklere FTP-adresser.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Opera Software fortsatt ikke fornøyd med Microsofts innsats i å gi brukerne mulighet til å velge en nettleser. Patetisk, pingelte opera *spytter* Håper de går konkurs.

Microsoft har ikke hatt noen som helst innsats i den retningen. Deres innsats er stor, men går i stikk motsatt retning. Opera skal ha ære for å være pådrivere for mer rettferdige konkurranseforhold mellom ALLE nettleser-leverandører.

Lenke til kommentar
Opera Software fortsatt ikke fornøyd med Microsofts innsats i å gi brukerne mulighet til å velge en nettleser.

Patetisk, pingelte opera *spytter* Håper de går konkurs.

Hva med resten av gjenget i antitrusten:

*Google

*Mozilla

*og noen til?

...... Tullball ja. Det er alt for mye trolling og spam i kommentarene. Kan noen flere vennligst sette seg inn i situasjonen?

MS har så store markeds andeler at de kan skade markede om de vil, og har gjordt det allerede. Og de har ikke slutta med det, nemmelig bundelingen av IE(blandt annet, mye annet er de dømt for).

SÅ EU ville ha en løsning på problemet, de ville at MS skulle ha et ikon på skrivebordet eller i install(sannsyneligvis begge deler), der man valgt nettleser.

"Blir ikke den utdatert?" spør du, "Blir ikke IE som er på disken utdatert?" svarer jeg. Ikke glem at det er bare å linke opp litt svak enkel ftp for at den nyeste skal bli dratt ned. Det tekniske rundt er minimalt, det er gjordt med ymse sekunders koding.

Nei, MS vil at EU skal fremstå som skurker til den uvitende horde av barbarer.

-sitat fra en annen debatt jeg skrev <.<

Lenke til kommentar

"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett der ikke begås mot deg selv"

Jeg støtter EU litt. Uten dem og deres allierte ville sikkert MS jobbet mot tettere integrering. Dette vil igjen ramme oss forbrukere både mtp sikkerhet, utviklingshastighet og standardkompatibilitet.

Kan ikke tenke meg at MS bruker sine egne kunder som levende skjold for å ramme sine motstandere. Ikke engang Skrue McDuck villle drevet butikk slik.

Lenke til kommentar
Opera Software fortsatt ikke fornøyd med Microsofts innsats i å gi brukerne mulighet til å velge en nettleser.

Patetisk, pingelte opera *spytter* Håper de går konkurs.

*shrug* At IE dominerer markedet er ødeleggende for framgang i utvikling av webben som platform. Og webben er fremtidens platform. Hadde IE fulgt med i utviklingen så hadde ikke problemet vært det samme, men de holder bevisst tilbake. Hvem faen bryr seg om hva Operas får ut av det så lenge det gir forbrukerne (hint: oss) en fordel?

Lenke til kommentar
Med så mange applikasjoner i Windows, som prater over nettet; hvor vanskelig er det å lage en enkel GUI-implementasjon av wget?

Eller for den saks skyld, en liten ftp-klient som kan peke på:

ftp://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/

ftp://ftp.opera.no/pub/opera/

<sett inn ftp path for nedlasting av IE her>

Windows lenge hatt har innebygget en enkel FTP-klient. Det er bare å taste inn ftp-adressen i adressevinduet til Windows utforsker og vips så kan man laste ned ønsket nettleser.

post-3851-1247735988_thumb.png

(Opera, Firefox osv kunne sikkert laget enklere FTP-adresser.)

Det der vil nok ikke funke med Win7 uten IE.

Man må nok istedet kjøre cmd prompt og den andre ftp klienten som vist i eksempelet.

Man kan også bruke ftp script og en batch fil.

Eksempel

Batch fil

ftp -s:get_opera.sh

Ftp script (get_opera.sh)

open ftp.opera.no
anonymous

cd pub/opera/win/1000b2/en
mget *.*
yes
yes
bye

post-35394-1247738192_thumb.png

post-35394-1247738203_thumb.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Tilbyr Apple noe sånt da?

Aldri hørt om at Apple tilbyr brukere andre nettlesere enn Safari ved oppstart o.O

Apple har heller ikke 90% markedsanndel, og går derfor fri. Hadde OSX stått (betydelig) sterkere hadde nok Apple vært nødt til å følge samme regler.

Edit: Safari er forøvrig en vanlig app som lett kan fjernes.

Merkedsandeler eller ikke så betyr dette maset at MS i realiteten ikke får lov å konkurrere på like vilkår som f.eks. Apple.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke selge en versjon MED og en annen UTEN IE i Windows 7 i Europa? Hvorfor skal dette gå utover normale brukere?

Får håpe jeg kan bruke min Windows 7 E nøkkel i den amerikanske utgaven av Windows 7 med integrert norsk språkpakke..

Lenke til kommentar
Merkedsandeler eller ikke så betyr dette maset at MS i realiteten ikke får lov å konkurrere på like vilkår som f.eks. Apple.
Jepp, men sånn er nå en gang livet. Det skal stikkes kjepper i hjulene til de med markedsdominans, og bra er det.

Hvorfor ikke selge en versjon MED og en annen UTEN IE i Windows 7 i Europa? Hvorfor skal dette gå utover normale brukere?
Det ble gjort med XP N, som ikke hadde WMP, ved siden av XP. Det var liten suksess og det er sikkert mer fornuftig av MS å ha en utgave per region i stedet for flere, med tanke på logistikk og denslags. Endret av øsse87
Lenke til kommentar

Håper EU-kommisjonen lar Microsoft få svi for dette tullet. Det er barnsligt, tåpeligt, latterlig, obsternasigt, og obstruktivt.

Det er IKKJE vanskelig å mekke ein liten GUI med ftp-linker til siste oppdatering av ditt nettleser of choice. Ein kar på jobben her seier det ville tatt maks ein halvtime.

Herregud så idiotisk av Microsoft, og så syter folk i tillegg på Opera når a) Firefox skaperne, Google, osv støttet dei, og b) sjølv om det er egoistisk, så skulle det jo vere til fordel for brukerne. Er visst ikkje berre Microsoft som er sløkke i denne saken.

Lenke til kommentar

Problemet kommer mer til å falle på produsentene av retail maskinene. De fleste som installerer operativsystemet selv er i stand til å velge nettleser også. Så opera må nok rette en reklamekampanje eller to mot produsentene.

Jeg forstår opera sitt problem, men saken irriterer meg faktisk, fordi hele opplegget vil gjøre det mer tungvint for meg å få tak i mitt valg av web-browser.

Lenke til kommentar

At IE ligger der er jo ikke et problem, problemet er at det er umulig å velge å ikke bruke den. om jeg trykker på en link i f.eks. messenger, vil denne åpnes i IE, til tross for at Opera er satt til standard.

Når det kommer til Apple har Ole Gunnar rett, Safari kan du slette uten problemer, ikke det at noen ønsker å fjerne noe som ikke presser seg frem.

Lenke til kommentar
At IE ligger der er jo ikke et problem, problemet er at det er umulig å velge å ikke bruke den. om jeg trykker på en link i f.eks. messenger, vil denne åpnes i IE, til tross for at Opera er satt til standard.

Når det kommer til Apple har Ole Gunnar rett, Safari kan du slette uten problemer, ikke det at noen ønsker å fjerne noe som ikke presser seg frem.

Dette er bullshit. Linker i messenger åpnes i defaultbrowser.

Man kan fint slette Internet Explorer. Windows trenger ikke ieexplorer.exe.

Hvorfor slite med fossilt materiale, når IE-motoren antageligvis blir tilgjengelig via filutforskeren?

IE var tilgjengelig via fil-explorer i Windows98. Prøver du og skrive inn en url i fil-explorer i Vista, åpnes denne i default-nettleser. Fx hos meg.

Endret av dizx
Lenke til kommentar
Man trenger ikke lage noen gui for dette.

Er bare å fyre opp windows update fra control panel og krysse av for Internet Explorer 8 som garantert kommer under optional updates ved Windows 7 E versjonen.

Da har man iallefall fått inn "en" internet browser.

Og DER var nok den enkleste, mest sansynelige løsningen.

Anti(t)rust my ass....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...