Gå til innhold

Vurderer å kjøpe racer, tips?


SCX

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har lyst til å komme i form, og sykkel er jo en veldig bra treningsform, men trenger litt tips til hvilken sykkel jeg bør satse på.

 

Har drevet litt med sykling før, og vet av erfaring at man får hva man betaler for, så Shimano Sora skal jeg ikke ha.

 

Ca. pris 10.000, kan gjerne være brukt!

 

Hva bør jeg vektlegge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Har lyst til å komme i form, og sykkel er jo en veldig bra treningsform, men trenger litt tips til hvilken sykkel jeg bør satse på.

 

Har drevet litt med sykling før, og vet av erfaring at man får hva man betaler for, så Shimano Sora skal jeg ikke ha.

 

Ca. pris 10.000, kan gjerne være brukt!

 

Hva bør jeg vektlegge?

 

Ting du burde vektlegge er alt etter som. Kommer ann på hvor entusiastisk og engasjert du er! Gode komponenter er alltid viktig. vekt deretter! ;) Litt mer spesifikt, vil jeg nevne alt fra krank-lager (split-krank(utenpåbygde lager(kommer sjeldent på nyere sykler) videre kan girsystem nevnes, geoetri og hva slags materialer rammen er bygd i og av! eller alt fra sete/setepinne, styre, gaffel, bremser, pedaler(med eller uten) Men alt ettersom hva du vektlegger, skal du ha en ålreit å sykle på finnes det mye greit i den prisklassen! Men ville helt klart tatt en kikk på www.intersport.no eller www.nakamura.no å sett på Chrono-raceren, mye sykkel for pengene! :)

 

Selvfølgelig, er det begrenset hva en sykkel til 10 000,- gir deg, men vil si på den sykkelen får man mye! :)

 

Jeg har en Nakamura Chrono stående, som jeg har lyst til å selge. Er ikke helt avgjort og klart enda, men vurderer det.

Fult utstyrt med 105 gir, fra shimano.

Carbon-gaffel.

Split-krank.

Ca. vekt på 9.5 kilo +/-

Veldig ålreit sykkel å sykle på, veldig fornøyd, har noe, i overkant av 100 mil på den.

Ny pris ca 10 000,-

 

Hvor høy er du ca?:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...