kjeklulf Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Alt i orden, du er ikke den eneste. Luftbor pleier å fremstille det som om norske myndigheter og rettsvesen ikke har gjort noe som helst så det er ikke rart folk blir forvirret. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Vel, vi er begge enige at kvaliteten på programmet var til å le godt av. Jeg antar du liker bedre å se på PBS sitt program The Journal with Bill Moyers som over det meste av samfunnsdebattprogrammer, det gjør jeg og. Poenget er etter mitt skjønn at de fleste bruker dette programmet for å unnskylde svinet Krekar. Ingen norsk journalist har dratt til Kurdistan f.eks. Å hevde som du over at mediene i Norge har vært undersøkende angående Krekar er å dra den litt langt. Man har vært flinke ovenfor det som har skjedd i Norge ja. Men ta det med ro. Dette er ikke bare et norsk fenomen. Slik er det også i verdensmedia. Journalister med kunnskap som faktisk drar til områder i utenriksjournalistiskken blir mer og mer uvanlig. Trist synes nå jeg. Vel de drar avgårde, men de er på et hotell i hovedstaden, noe mange kunne klart seg foruten. Jeg må innrømme at jeg er usikker angående om norske journalister har vært i Kurdistan. Angående det kritiske ligger det primært i at det er en grunn til at den norske befolkningen ikke er så glade i Krekar. Det norske medier har gjort er å tegne et bilde av et rassh*l, uten å forømme eller forhåndsdømme så mye. Poenget er at denne saken ikke handler om Krekar, saken handler om programmet og hvordan det opererer. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Alt i orden, du er ikke den eneste. Luftbor pleier å fremstille det som om norske myndigheter og rettsvesen ikke har gjort noe som helst så det er ikke rart folk blir forvirret. Hva har de så gjort? Det eneste de har gjort er å bruke tid på om han er en sikkerhetsfare for Norge. Ikke engang har du hørt norske myndigheter snakke om hva han har gjort mot sine egne landsmenn. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Hvorfor er mange her så opptatt av at vi må beskytte krekar ? Hvorfor mener så mange at krekars liv er så mye mer verdt enn alle dem han har drept ? Og hvorfor er mange så opptatt av å beskytte ham, mens de ikke bryr seg om sikkerheten for andre her i Norge ? Eller det faktum at han sprer hat, og driver med oppfordringer til drap på alle ikke-muslimer og opplæring i jihad over internett ? Krekar er jo også godt voksen, og han visste hva han gjorde. Han visste også hvilken straff han kunne risikere om han ble tatt. Hvorfor skal vi i Norge ta fra ham ansvaret for konsekvensene av det han har gjort, når han gjorde det med vitende og vilje, og var villlig til å risikere sitt eget liv ? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Hvorfor debatteres dette temaet igjen og igjen? Denne tråden handler IKKE om Mullah Krekar, denne tråden handler om programmet. Dersom man vil diskutere Krekars stilling og hvorvidt han er en terrorist eller ei kan det tas i dertil egnet tråd. Denne tråden handler som sagt ikke om Mullah Krekars person, men om NBCs programserie. Man kan gjerne ta opp Krekars stilling som en del av spørsmålet rundt denne dokumentaren, men å debattere Krekars enkeltsak er i denne sammenhengen like logisk som å debattere enkeltsaker i spørsmål angående straffejuss og generelle strafferammer. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Ok, nå har jeg endelig fått sett denne "dokumentaren", og fått bekreftet alle mine verste antagelser. De er ensporet, forutinntatt, de har en tydelig agenda, de overdramatiserer og er direkte fjollete, det kan i beste fall kun kalles propaganda. IKKE en dokumentar. De har jo tydeligvis vært svært selektive i hvem de har snakket med, klippet dette temmelig kreativt og langt fra latt norske myndigheter komme til ordet. Carl I Hagen og Siv Jensen kan si hva de vil, men de kan vel ikke sies å representere norske myndigheter i en slik sak? Jeg tror at det som kanskje forstyrrer meg mest, er at fryktelig mange nå baserer sitt standpunkt i "Krekar-saken" på slikt møl som dette. En slik sak har alltid flere sider enn det som blir presentert her. At vi syndig naive mennesker svelger slikt og kaller det en dokumentar, sier meg mer om oss enn om Krekar. Ja, det er en viktig sak de tar opp, men det kunne vært gjort så uendelig mye bedre og mer ryddig og rettferdig. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Så det på web-tv på TV-2 i går, og dette programmet er et premieeksempel på amerikansk søppeljournalistikk. Makan for noe vrøvl. Jeg måtte dog flire da de snek seg rundt i hagen til Krekar og kamuflerte spionkameraet sitt med blader, for så å bli invitert på kaffe rett etterpå Og SELVFØLGELIG var det Siv Jensen og Carl I. Hagen som representerte Stortinget, trenger man si mer? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Det mest skremmende er at folk ikke ser at denne historien sier så mye om seriøsiteten i FrP. Jeg blir flau når partilederen for norges nest største parti og stortingets visepresident uttaler seg sånn. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Hva har de så gjort?Det eneste de har gjort er å bruke tid på om han er en sikkerhetsfare for Norge. Ikke engang har du hørt norske myndigheter snakke om hva han har gjort mot sine egne landsmenn. Igjen så snakker du mot bedre vitende. Alt dette har blitt forklart deg før og det hjelper ikke holde hendene foran ørene og rope LA-LA-LA. Krekar har blitt etterforsket av PST og Økokrim i Irak og dette endte med at riksadvokaten henla saken. "Hva han har gjort" er en sak som skal avgjøres av retten, ikke av hva hver enkelt måtte tro og mene etter å ha lest noen mer eller mindre obskure nettsider. (Og dette er /selvsagt/ ikke noe forsvar av Krekar eller noe forsøk på å unnskylde det han eventuelt måtte være skyldig i. Det går an å være motstander av dødsstraff uten å dermed "støtte mordere og terrorister"). Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Hva har de så gjort?Det eneste de har gjort er å bruke tid på om han er en sikkerhetsfare for Norge. Ikke engang har du hørt norske myndigheter snakke om hva han har gjort mot sine egne landsmenn. Igjen så snakker du mot bedre vitende. Alt dette har blitt forklart deg før og det hjelper ikke holde hendene foran ørene og rope LA-LA-LA. Krekar har blitt etterforsket av PST og Økokrim i Irak og dette endte med at riksadvokaten henla saken. "Hva han har gjort" er en sak som skal avgjøres av retten, ikke av hva hver enkelt måtte tro og mene etter å ha lest noen mer eller mindre obskure nettsider. (Og dette er /selvsagt/ ikke noe forsvar av Krekar eller noe forsøk på å unnskylde det han eventuelt måtte være skyldig i. Det går an å være motstander av dødsstraff uten å dermed "støtte mordere og terrorister"). Norge tiltaler krigsforbrytere fra balkan om de bor her i Norge, men Krekar kan ikke dømmes? Selv om han har ledet og grunnet Ansar al - islam? Kanskje noen i statsapparatet mener han er frihetskjemper og ikke terrorist? Men han har faktisk bidratt i bombing av myndighetene i kurdistan fordi de ikke er islamske nok for hans smak. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Krekar har blitt etterforsket av PST og Økokrim i Irak og dette endte med at riksadvokaten henla saken. Slik som de rødgrønne har parkert politi og rettsvesen i Norge har henleggelser blitt regelen og ikke unntaket. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Slik som de rødgrønne har parkert politi og rettsvesen i Norge har henleggelser blitt regelen og ikke unntaket. Slike paranoide synspunkter behøver man medisiner for å behandle. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Norge tiltaler krigsforbrytere fra balkan om de bor her i Norge, men Krekar kan ikke dømmes? Ingen her i landet kan dømmes uten bevis. Skremmende at folk synes det er greit å dømme de man ikke liker uten bevis. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Jeg så serien forrige onsdag, og syntest helt ærlig at den var grisebra. Jeg er klar over at den har fått mye kritikk av halvsosialister og andre besserwissere, men jeg syntest det var dritmorro å se hvordan utenlandske øyner ser på krekar-situasjonen. Jeg er klar over at de overdrev en smule da de så på Oslo som er farlig sted. Men jeg så det morsomme og sjarmerende i det. Kanskje det var en vekker for å få norske, treige og balleløse politikere til å få fingeren ut av rævva, og sende den lille apekatten til helvete ut av mitt land..? Syntest forrøvrig Siv Jensen gjorde et bra intervju. Dette er en av deres fanesaker, og de hadde sin fulle rett til å stille opp i intervju. Jeg syntest det var helt naturlig. Jeg forstår ikke hvorfor hun blir kritisert for det ? Teamet fikk faktisk til det norske myndigheter ikke har klart på over 12 år, dvs å skaffe papirer, bekrefte at han har deltatt/deltar i terrorhandlinger, osv. At folk klager på dårlig journalistikk er direkte latterlig spør du meg. Nordmenn er så naive at halvparten hadde vært nok... Beklager ovenfor landets apekatter at jeg sammenlignet Mullah Krekar med dem... Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Men jeg så det morsomme og sjarmerende i det. Jeg skal være enig i at "GI JOE for adults" sekvensen deres bak søplekassene var "morsomme", men jeg finner ikke noe sjarmerende ved denne episoden i det hele tatt. Kanskje det var en vekker for å få norske, treige og balleløse politikere til å få fingeren ut av rævva, og sende den lille apekatten til helvete ut av mitt land..? Det var vel mer en bekreftelse på at noen amerikanere ikke har den ringe anelse på hva slags politiske-grunnlag vi handler via når det gjelder Krekar-saken. Heldigvis var mange av de amerikanske anmelderne klare over hva slags avtale Norge opererer etter, og kunne dermed sette et gedigent minus på hvorfor det ikke ble nevnt mye tidligere i episoden. Det er til og med ganske oppsiktsvekkende at Amerikanske dokumentar-anmeldere er mer klar over at man burde få intervjuet mer sentrale personer fra regjeringen om denne saken, i stedet for å bare høre fra opposisjonen og en byråkrat. At folk klager på dårlig journalistikk er direkte latterlig spør du meg. Og spør du meg er det helt saklig og konkret kritisisme som rettes mot disse "hobby-dokumentaristene", en dokumentar skal forsøke å finne fakta og bringe dette ut i lyset, ikke vri og vende. Det er også imot PFU's linjer å bruke skjulte kameraer på den måten de brukte det i dette programmet, da de ikke avslørte noe kritikkverdig e.l., det ble rett og slett en invasjon i Mullaens privatliv. (det lille han faktisk har, da han er kraftig overvåket fra før av). Jeg er klar over at den har fått mye kritikk av halvsosialister og andre besserwissere Så, alle som er uenige er besserwissere eller halvsosialister? Ser du er vanvittig flink til å se ting på din personlige måte iallefall. Syntest forrøvrig Siv Jensen gjorde et bra intervju. Dette er en av deres fanesaker, og de hadde sin fulle rett til å stille opp i intervju. Jeg syntest det var helt naturlig. Jeg forstår ikke hvorfor hun blir kritisert for det ? Selvfølgelig har hun rett til det, og selvfølgelig er det naturlig at de tar imot alle sjanser på å gå regjeringen i strupen og utvise kritikk. Men det er måten hun regelrett smisker med dokumentar-teamet, og forer selvsentrismen deres med: "I thank you on the behalf of the most of the norwegian citizens(noe sånt)" som gjør at jeg sukker og igjen setter spørsmål ved FrP's seriøsitèt. Krekar skal ut av landet, men i tråd med de avtalene Norge har signert så skal han ikke utvises, før vi har fått en troverdig garanti på at han ikke vil bli torturert eller drept i Irak. Og det brevet de fikk i dokumentaren er alt annet enn troverdig. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Slik som de rødgrønne har parkert politi og rettsvesen i Norge har henleggelser blitt regelen og ikke unntaket.Slike paranoide synspunkter behøver man medisiner for å behandle.Medisiner for at politifolkene skal få mindre sykemeldinger? Måten å kurere problemet er å sparke den udugelige regjeringen ved neste valg. Og da kan vi også bli kvitt Krekar med det samme. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Merker at jeg blir kvalm når jeg hører at AP nå har bestemt seg for også å være for utsending av Krekar. Snakk om populistisk politikk! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Merker at jeg blir kvalm når jeg hører at AP nå har bestemt seg for også å være for utsending av Krekar. Snakk om populistisk politikk! Med dem blir det vel som med innstrammingen av asylreglene, bare prat. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Igjen så snakker du mot bedre vitende. Alt dette har blitt forklart deg før og det hjelper ikke holde hendene foran ørene og rope LA-LA-LA. Selv om du lærte deg lalala i barnehagen så er det flere som kan den tralten, men som også har beveget seg fra den til et høyere nivå ala; dore-mi. Krekar har blitt etterforsket av PST og Økokrim i Irak og dette endte med at riksadvokaten henla saken. "Hva han har gjort" er en sak som skal avgjøres av retten, ikke av hva hver enkelt måtte tro og mene etter å ha lest noen mer eller mindre obskure nettsider. (Og dette er /selvsagt/ ikke noe forsvar av Krekar eller noe forsøk på å unnskylde det han eventuelt måtte være skyldig i. Det går an å være motstander av dødsstraff uten å dermed "støtte mordere og terrorister"). Hele punktet er at etterforskningen var utført fra et kontor i Oslo. Kall det hva du vil, men det er i praksis; "vi etterforsker og henlegger det på bevisets stilling og legger det i en skuff for å la det samle støv". Kan hende at du blir synlig imponert av slikt. http://www.nrk.no/nyheter/1.512430 Du verden....elektroniske beviser. Ser ut som dine helter har selv brukt de obskure nettstedene. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Skjønner ikke hvorfor norske skattebetalere skal betale for etterforskning av brudd på irakisk lov som en iraker har gjort i Irak, det er jo bare å overlevere ham til myndighetene der: "Værsågod, pass på at skjeggdotten ikke stikker av igjen". Endret 26. juli 2009 av robertaas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå