Luftbor Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Og så vil jeg bare si at å dra ytringsfrihet inn i dette synes jeg blir litt i overkant hårete.Det må være grenser for ytringsfrihet også. Jeg kan ikke drive med feks utpreget rasisme og personangrep, for så å stille meg bak ytringsfriheten. Det er ufint. Godt du støtter at Krekar er en rasist. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Det regjeringen og forrige kan lastes for er at de ikke har puttet morderen foran en rett. Dette er sedvanlig selektiv historiefortelling. Krekar har vært siktet og etterforsket og riksadvokatens konklusjon er dette: I og med at riksadvokaten ikke har funnet grunnlag for å tiltale Krekar for noe forhold, har han krav på - i en strafferettslig sammenheng – å bli bedømt som uskyldig i de anklager som har vært reist. Selv om mange åpenbart er uenige i det er en person i Norge fortsatt å anse som uskyldig inntil det motsatte er bevist. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Og så vil jeg bare si at å dra ytringsfrihet inn i dette synes jeg blir litt i overkant hårete.Det må være grenser for ytringsfrihet også. Jeg kan ikke drive med feks utpreget rasisme og personangrep, for så å stille meg bak ytringsfriheten. Det er ufint. Godt du støtter at Krekar er en rasist. Hm? Hvor? Lenke til kommentar
designer0 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 de folkene på mortorsykler i Tour de France holder kamereane sine stødigere en han kameramannen der Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 At noen i det hele tatt ser på slikt TV-søppel og anser det som dokumentert (for å bruke trådstarters ord) at Krekar er en farlig mann og at Norge driter seg ut, forekommer meg helt fantastisk. Kom igjen da folkens, vi er da mer oppegående enn at vi lar oss tulle med av slikt? Dette er folk som er ute med en agenda, de skal tjene penger og lage skandaler. De er IKKE objektive, de er IKKE saklige, og det programmet kan vanskelig på noen måte anses som en dokumentar. Se ellers https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1132285&hl Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) For folk flest, så tilhører Krekar gruppen "islamister", dvs. muslimer. Er ikke intressert i hva du mener du må tolke for folk flest. Men hva du mener. Jeg mener Krekar er en terrorist. Men, jeg mener også at Krekar ikke har noe særlig med denne diskusjonen å gjøre. Krekar blir bare en unnskyldning for visse folk til å tyne grensene for hva som er godtatte påvirkningsmetoder i politikken. Hvis du ikke klarer å skjønne det, så har du gått glipp av hele poenget med denne tråden. Krekarsaken kan fint ordnes opp i uten å benytte seg av skittent spill. Endret 22. juli 2009 av Rata101 Lenke til kommentar
Slagenherdet Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hvorfor har folk problem med ordet Islamist? Det er et "godkjent" ord innen politisk vitenskap og passer fint sammen med andre -ismer, nemlig politisiert Islam hvorav Koranen skal dikterere sosiale normer, rule of law og alt som følger med. Det er en helhetlig doktrine på lik linje med kommunisme, fascisme etc etc. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Problemet er vel kanskje at folk ikke er helt enige om hva en Islamist er, selve definisjonen. Lenke til kommentar
Slagenherdet Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Enhver person som aktivt kjemper for at Sharia og Koranen skal diktere alle aspekter av et samfunn. Mullah Krekar faller da vitterlig inn under denne kategorien, det er unektelig. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 http://no.wikipedia.org/wiki/Politisk_korrekthet Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Den var drøy Jens. Nøyaktig hvordan mener du at såkalt politisk korrekthet spiller inn på det som har blitt sagt i denne tråden? Jeg har forresten notert meg at folk ofte bruker PK-kortet når de blir kritisert for å komme med fordomsfullt slarv og grums. Det er et tåpelig utrykk egentlig. Hva er vitsen med å kalle en hersketeknikk for "politisk korrekthet"? Er det for å kunne legitimere det å være politisk ukorrekt? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 En slik "dokumentar" stinker uansett, fordi det er vanlige mennesker (i disse tider heter det vel velgere, ikke mennesker) som tar på seg rollen som myndigheter, dommere og bødler. Det er veldig feil. Det er ingen som dømmer noen her. Han sier jo selv at han har forgiftet brønnene som amerikanske soldater skulle drikke av og at han selv styrer Jihad fra Norge. Hvor dumme og naive er det mulig å bli? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Han er fortsatt ikke dømt for noe som helst her i landet. Hvor dum og fordomsfull er det mulig å bli? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Han er fortsatt ikke dømt for noe som helst her i landet. Hvor dum og fordomsfull er det mulig å bli? Når fyren selv INNRØMMER DET. Red.: Pluss at det venter ham tortur og dødsstraff, så helt uskyldig er han neppe. Endret 22. juli 2009 av NikkaYoichi Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Cue en skokk med folk som ønsker å gjøre dette til en "er du for eller mot terroristene"-tråd. Vi trenger ikke mer Bush-retorikk, ellers takk. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Det er ingen som dømmer noen her. Han sier jo selv at han har forgiftet brønnene som amerikanske soldater skulle drikke av og at han selv styrer Jihad fra Norge. Hvor dumme og naive er det mulig å bli? Du er med andre ord en av de som svelger søppel-TV uten å tenke videre gjennom det? Det er journalistisk søppel, 100% partisk og absolutt ingenting å basere holdninger på. Vennligst velg et annet sted å kalle folk dumme og naive. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Det er ingen som dømmer noen her. Han sier jo selv at han har forgiftet brønnene som amerikanske soldater skulle drikke av og at han selv styrer Jihad fra Norge. Hvor dumme og naive er det mulig å bli? Du er med andre ord en av de som svelger søppel-TV uten å tenke videre gjennom det? Det er journalistisk søppel, 100% partisk og absolutt ingenting å basere holdninger på. Vennligst velg et annet sted å kalle folk dumme og naive. Så du mener at de har manipulert ham til å si noe han ikke mener? Eller har de forfalsket videoopptakene kanskje? Eller har de kanskje lagt på en annen stemme med hans tryne i bildet? Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg har ikke sett showet, har du? Deres journalistiske integritet har blitt slaktet i resten av pressen. De satt i dekning og mente de kom til å bli skutt på frem til Krekar inviterte dem inn på kaffe. Sier ikke det deg noe? Kan vi diskutere Krekar uten å måtte dramatisere og ty til fiksjon? Yes we can. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Så du mener at de har manipulert ham til å si noe han ikke mener? Eller har de forfalsket videoopptakene kanskje? Eller har de kanskje lagt på en annen stemme med hans tryne i bildet? For alt jeg vet; ja. La meg igjen få poengtere; jeg gjør mitt aller beste her for å ikke diskutere hvorvidt Krekar er skyldig eller ikke i hva eff vet jeg av folkemord og faenskap. Men å kalle meg dum og naiv fordi jeg ikke ønsker å svelge slike "dokumentarer" rå.. skjerp deg, mann, jeg vet du kan bedre enn dette Det frister jo å ta for seg mennesker som nå anser det som vitenskapelig dokumentert at Krekar er en farlig mann, ut fra dette programmet, og kalle dem lettlurte.. Og, ja.. naive, dumme, lett påvirkelige og slaver av medias spill. Endret 22. juli 2009 av jonlem Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Når fyren selv INNRØMMER DET. Red.: Pluss at det venter ham tortur og dødsstraff, så helt uskyldig er han neppe. Og vi gjentar: Han er fortsatt /ikke/ dømt for noe her i landet. Vi har mange her i landet som risikerer tortur og dødsstraff om de reiser til hjemlandet sitt. Det er nettopp derfor vi har asylinstituttet. Det betyr ikke at de dermed er skyldige etter våre eller internasjonale rettslige standarder, like lite som det betyr at det kan tolkes som om noen mener det er /bevist/ at Krekar er uskyldig. Det betyr kun at norske myndigheter er de som har kompetansen og skal vurdere hva som skal gjøres med Krekar. Ikke amerikansk propaganda fremstilt som journalistikk, eller anonyme forumdeltakere som er langt unna å kjenne den fulle og hele sannhet om noe som helst annet enn hva de spiste til frokost i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå