Gå til innhold

Krekar jaktes i ny, stinkende dokumentar - "The Wanted"

Anbefalte innlegg

Hvis du tror at dette handler om "Krekar vs. The Wanted" så blir du lurt. Dette handler om å tjene penger og skaffe seg politisk makt ved å utnytte at folk er redde for "islamister".

Å tillate tvilsome metoder, bare fordi det utgir seg for å ha noble hensikter er naivt. Er slik ukultur først innført, så kan det brukes på alt annet i ettertid.

Du kan være nestemann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å tillate tvilsome metoder, bare fordi det utgir seg for å ha noble hensikter er naivt. Er slik ukultur først innført, så kan det brukes på alt annet i ettertid.

Du kan være nestemann.

Velkommen til media. Folk blir forfulgt siden mediene startet å eksistere. Vet ikke helt hvor du har vokst opp hen dog. Dessuten ingen vits å sette "" omkring islamister. Islamister er et faktisk begrep og faktum. Og Krekar er åpenhjertig ovenfor det faktum hva han sitter å drømmer om.

Og skulle jeg være nestemann så har jeg dog ikke blod på mine hender. Så jeg skal nok klare å forsvare meg ganske godt.

Edit;

Hvis du tror at dette handler om "Krekar vs. The Wanted" så blir du lurt.

Dessuten. Hvis man skal snakke ytringsfrihet så har man forsåvidt ingen rett til å klage ovenfor The Wanted tatt i betraktning Krekars rett til å ytre seg.

Så om man synes synd på behandlingen Krekar får så....vel....forsvar han isåfall da.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

Jeg setter "islamister" i anførselstegn, fordi det er en bevisst måte å inkludere alle som tror på islam (dvs. muslimer) som mistenkte terrorister. Det er en metode som brukes for å sette folk opp mot hverandre. Har du ikke hørt om "splitt og hersk"?

Du trenger ikke blod på hendene for å bli utsatt for urettferdighet... Du kan være fullstendig uskyldig, så lenge du kan settes i bås ved å assosiere deg til en gruppe.

Har du f.eks. merket at motstanden mot fredelige muslimer også har økt som et resultat av frykten for "islamistene"? Splitt og hersk... Har du merket det som oftest ubegrunnede hatet som har blusset opp mot "de rødgrønne"? Splitt og hersk... Hvis man gjentar en løgn lenge nok, så blir man overbevist om at den er sann til slutt.

Dette handler ikke om å beskytte mot farer, det handler om å sanke stemmer og makt.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Jeg setter det i anførselstegn, fordi det er en bevisst måte å inkludere alle som tror på islam (dvs. muslimer) som mistenkte terrorister.

Vel, la din subjektive holdning skinne et annet sted isåfall.

Islamister er personer som ønsker å opprette teokrati. At du mener du har rett til å la andre lide fordi du synes at alle muslimer er sarte mennesker som trenger din beskyttelse så kan du ta det et helt annet sted. Et godt forslag er landsmøtet til SU.

Det er en metode som brukes for å sette folk opp mot hverandre. Har du ikke hørt om "splitt og hersk"?

Hvem setter "the wanted" opp mot?

Krekar med heiagjeng Vs Resten av verden som iallefall har et snev av moralsk fiber i kroppen?

Du trenger ikke blod på hendene for å bli utsatt for urettferdighet... Du kan være fullstendig uskyldig, så lenge du kan settes i bås ved å assosiere deg til en gruppe.

Hvilken gruppe er det Krekar representerer mener du?

Har du f.eks. merket at motstanden mot fredelige muslimer også har økt som et resultat av frykten for "islamistene"? Splitt og hersk...

Jeg godtar ikke ditt moralske forfall. Jeg støtter ikke en morder og en terrorist uansett tilhørighet. Du kan jo tenke på de muslimene som ikke tilhørte salafismen og hvem de fryktet da ansar al-islam terroriserte to landsbyer i Irak. Med Krekar som sjef. Mener du virkelig at jeg skal synes synd på Krekar fordi et tv-program i Usa lager et makkverkprogram om han? De skulle vist virkelig hva han har gjort i Irak. Det hadde vært langt grovere en programmet som NBC har laget.

Lenke til kommentar
Har du merket det som oftest ubegrunnede hatet som har blusset opp mot "de rødgrønne"? Splitt og hersk... Hvis man gjentar en løgn lenge nok, så blir man overbevist om at den er sann til slutt.

Dette handler ikke om å beskytte mot farer, det handler om å sanke stemmer og makt.

Jeg gir nå god beng i dette hatet mot de rødgrønne. Det gir ingen moralsk rett til å forsvare en morder og terrorist. Hva slags moral får man ut av dette?

Nettopp den moral som de rødgrønne elsker å anklage Usa har. Nemlig at man allierer seg med mennesker man ikke skulle ha gjort fordi man har en gevinst selv av det.

Lenke til kommentar

Nå legger du meninger i munnen på meg... At du tror jeg forsvarer Krekar er et klart tegn på at du ikke skjønner hva jeg prater om.

Jeg råder deg til å prøve og slappe av og telle til ti før du poster, istedenfor å spy ut meningsløse anklager. Da hadde det kanskje vært lettere å forstå hva du skriver også.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Nå legger du meninger i munnen på meg... At du tror jeg forsvarer Krekar er et klart tegn på at du ikke skjønner hva jeg prater om.

Jeg råder deg til å prøve og slappe av og telle til ti før du poster, istedenfor å spy ut meningsløse anklager. Da hadde det kanskje vært lettere å forstå hva du skriver også.

Vel. Jeg forstår deg utmerket godt.

Jeg forsvarer "the wanted" til å bruke sin ytringsfrihet på lik måte som Krekar bruker sin.

Dette finner du uhyrlig.

Vel....av de to valgene så er det lett å se hvem man skal si har de styggeste ytringene.

Men. Hvilken gruppe er det Krekar representerer?

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

Vel. Jeg forstår deg utmerket godt.

Jeg forsvarer "the wanted" til å bruke sin ytringsfrihet på lik måte som Krekar bruker sin.

Dette finner du uhyrlig.

Vel....av de to valgene så er det lett å se hvem man skal si har de styggeste ytringene.

Men. Hvilken gruppe er det Krekar representerer?

Å benytte seg av politisk propaganda er noe jeg er skeptisk til, uansett hvilket hold det kommer fra, ja. Politikk bør være så nøktern og faktabasert som mulig.

Jeg skjønner ikke helt hva du vil fram til ved å spørre meg hvilken gruppe Krekar representerer. Han kan sikkert assosieres med en hel rekke grupper.

Lenke til kommentar
Å benytte seg av politisk propaganda er noe jeg er skeptisk til, uansett hvilket hold det kommer fra, ja. Politikk bør være så nøktern og faktabasert som mulig.

Du sikter nå til FrP.

Isåfall hva har The Wanted/NBC med de å gjøre?

Jeg skjønner ikke helt hva du vil fram til ved å spørre meg hvilken gruppe Krekar representerer. Han kan sikkert assosieres med en hel rekke grupper.

Slutt å ro deg unna. Du skrev at dette programmet var til for å "splitt og hersk" mellom grupper. Da spør jeg deg igjen rett ut hvilken gruppe® du mener Krekar representerer?

Et enkelt spørsmål.

Lenke til kommentar
Du skrev at dette programmet var til for å "splitt og hersk" mellom grupper. Da spør jeg deg igjen rett ut hvilken gruppe® du mener Krekar representerer?

Et enkelt spørsmål.

Men et spørsmål basert på stråmenn. "Mellom grupper" betyr ikke nødvendigvis "grupper som Krekar representerer". Det kan like gjerne være (og slik tolker jeg det) mellom de som støtter utvisning av Krekar uansett og de som mener Norge skal følge de internasjonale overrenskomster og nasjonale lover som gjelder i Krekar-saken.

Det er ikke første gang du antar noe om hva motparten mener i denne saken. Ved flere anledninger gir du uttrykk for at de som ikke støtter utvisning av Krekar umiddelbart dermed støtter "morderen og terroristen Krekar". Det går an å støtte det den norske regjeringen gjør i denne saken uten å støtte "morderen og terroristen".

Lenke til kommentar

Har tar du feil. "The Wanted" blir ikke matnyttig før de siste 10 minuttene og det er her mye av kritikken ligger; Norge har vært ekstremt passive ift de Irakiske styresmaktene hva Krekar gjelder. Det virker som om status quo har fungert til nå isteden for å være mye mer aktiv (synlig?) på å skaffe seg garantier fra regjeringen i Baghdad om hva som vil skje med Krekar hvis han blir utlevert. At Støre i kjølvann av dette programmet sier at Krekar skal ut, viser jo bare at de har rett.

Lenke til kommentar
de som ikke støtter utvisning av Krekar umiddelbart dermed støtter "morderen og terroristen Krekar". Det går an å støtte det den norske regjeringen gjør i denne saken uten å støtte "morderen og terroristen".

..som i grunnen hele tiden har vært mitt poeng.

Om man synes dette programmet er skrikende usaklig, så betyr ikke det nødvendigvis at man er bestevenn med Krekar.

Og så vil jeg bare si at å dra ytringsfrihet inn i dette synes jeg blir litt i overkant hårete.

Det må være grenser for ytringsfrihet også.

Jeg kan ikke drive med feks utpreget rasisme og personangrep, for så å stille meg bak ytringsfriheten. Det er ufint.

(Og nå sa jeg ikke at det er det de gjør i det programmet, det var bare et eksempel)

At Støre i kjølvann av dette programmet sier at Krekar skal ut, viser jo bare at de har rett.

Men det har da "vært sagt" hele tiden at han skal ut?

Det har bare ikke gått riktig så fort som veldig mange har ønsket..

Nei, jeg synes det er skrekkelig hvis slikt TV-søppel skal sette den politiske dagsordenen her til lands. Det er fullstendig feil i mine øyne.

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
Norge har vært ekstremt passive ift de Irakiske styresmaktene hva Krekar gjelder. Det virker som om status quo har fungert til nå isteden for å være mye mer aktiv (synlig?) på å skaffe seg garantier fra regjeringen i Baghdad om hva som vil skje med Krekar hvis han blir utlevert.

Hverken du eller jeg (eller de som står bak programmet eller Siv Jensen) vet hva som har blitt gjort fra norske myndigheter sin side i denne saken, gjennom diplomatiske og uoffisielle kanaler. "Det virker som..." betyr ikke at din konklusjon har noe med virkeligheten å gjøre.

At Støre i kjølvann av dette programmet sier at Krekar skal ut, viser jo bare at de har rett.

Nei. Støre har hele tiden sagt at Krekar skal ut, og det viser ikke i det hele tatt at de har rett. Jeg registrerer at flere politikere (Erna Solberg bl.a) forsøker seg på samme taktikk men det er bare valgkamp-propaganda uten reell rot i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Du sikter nå til FrP.

Isåfall hva har The Wanted/NBC med de å gjøre?

Jeg sikter til alle som misbruker politisk propaganda. FrP er definitivt med på den listen. Å hevde at Norge er i ferd med å bli "islamisert" er ren propaganda. Å løpe og kjøpe en useriøs og politisk ladet serie som "The Wanted", og dessuten gi Karl I. Hagen et intervju på tv2 websiden der han er "sjokkert" etter å ha sett showet, er også propaganda. TV2 har klart vist hvor de står politisk, og hvor lavt de setter listen når det gjelder å ta seg friheter for å påvirke folk politisk.

Slutt å ro deg unna. Du skrev at dette programmet var til for å "splitt og hersk" mellom grupper. Da spør jeg deg igjen rett ut hvilken gruppe® du mener Krekar representerer?

Et enkelt spørsmål.

For folk flest, så tilhører Krekar gruppen "islamister", dvs. muslimer.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Det hele koker vel ned til om målet helligjør middelet noe jeg mener det ikke gjør i denne saken.

Men noe godt har det ihvertfall kommet ut av dette tv-showet og det er at det kanskje blir gjort noe i denne hårete saken. (Forhåpentligvis, selv om jeg har mine store tvil fortsatt til politikerne og det norske byråkratiet som alt dette skal igjennom.)

Og jeg håper virkelig flere har fått øynene opp for hvor tafatte våre politikere har vært, selv om utenriksminister Støre har lurt flere med sitt pene ytre. Og kanskje også får øynene opp for hvor latterlig og lettlurt vår naive politikk er i en global verden.

Edit: Jeg sitter faktisk å diskuterer dette med noen av mine utenlandske kollegaer nå og de blir like oppgitt av Norge og vår bruk av ressurser som når jeg forteller de om asylstrømmen, kriminalitet- og arbeidsstatistikken for våre innvandrere. De selv vet hvor vanskelig det er for mange å komme hit som høyt kvalifisert arbeidskraft /motiverte studenter så de blir regelrett forbannet på hvor urettferdig og idiotisk Norges holdning i verden er.

:)

Endret av Jens72
Lenke til kommentar
Men et spørsmål basert på stråmenn. "Mellom grupper" betyr ikke nødvendigvis "grupper som Krekar representerer". Det kan like gjerne være (og slik tolker jeg det) mellom de som støtter utvisning av Krekar uansett og de som mener Norge skal følge de internasjonale overrenskomster og nasjonale lover som gjelder i Krekar-saken.

Kan godt hende. Men du får nå lese hvem som satte opp stråmannen du mener eksisterer.

Det er ikke første gang du antar noe om hva motparten mener i denne saken. Ved flere anledninger gir du uttrykk for at de som ikke støtter utvisning av Krekar umiddelbart dermed støtter "morderen og terroristen Krekar". Det går an å støtte det den norske regjeringen gjør i denne saken uten å støtte "morderen og terroristen".

Rette baker for smed som uttaler seg her. Jeg antar ingenting. Du antar at jeg mener Krekar skal sendes ut. Så slutt å sett deg i offerrolle.

Lenke til kommentar
Jeg sikter til alle som misbruker politisk propaganda. FrP er definitivt med på den listen. Å hevde at Norge er i ferd med å bli "islamisert" er ren propaganda. Å løpe og kjøpe en useriøs og politisk ladet serie som "The Wanted", og dessuten gi Karl I. Hagen et intervju på tv2 websiden der han er "sjokkert" etter å ha sett showet, er også propaganda. TV2 har klart vist hvor de står politisk, og hvor lavt de setter listen når det gjelder å ta seg friheter for å påvirke folk politisk.

Det er like lite eller mye propeganda som når Stoltenberg står i damemagasiner fra sin beste side og mener at Frp vil kjøre Norge bankrått innen 4 år. Eller når Bondevik gråter på sine bestemors grav og synes moralen i Norge har gått føyken. At Frp bruker showet for å slå politisk mynt er ingen kriminell handling. Det står fritt til de andre politiske partiene til å ta motmæle og slå politisk mynt på sin motmæle.

TV2 skal dra inn penger. Og det er intet galt med det.

Men til syvende og sist så har man altså en mann som har ledet en organisasjon som har bedrevet terror og mord gående fritt i dette land. Og så blir man moralsk forarget over at et makkverk av et tv-program og et politisk parti slår politisk mynt i showet....hvor er prioriteringene hen....

For folk flest, så tilhører Krekar gruppen "islamister", dvs. muslimer.

Er ikke intressert i hva du mener du må tolke for folk flest. Men hva du mener.

Lenke til kommentar
Kan godt hende. Men du får nå lese hvem som satte opp stråmannen du mener eksisterer.

Det var du som valgte en urimelig tolkning av det som ble sagt og dermed er det din stråmann.

Rette baker for smed som uttaler seg her. Jeg antar ingenting. Du antar at jeg mener Krekar skal sendes ut. Så slutt å sett deg i offerrolle.

Du har jo skrevet at Krekar bør sendes ut? Hva i all verden har offerrolle med dette å gjøre? Du feiltolker konsekvent støtte til norske myndigheters behandling av Krekar med støtte til "morderen og terroristen" Krekar. Det bidrar overhodet ikke til en ryddig diskusjon.

Lenke til kommentar
Det var du som valgte en urimelig tolkning av det som ble sagt og dermed er det din stråmann.

Hartslående, objektivt og rasjonalt bevist.

Du har jo skrevet at Krekar bør sendes ut?

Og hvor har jeg skrevet det?

Det jeg har skrevet er at han bør sendes ut om han ikke risikerer dødsstraff. Om han hadde blitt banket opp i fengsel til døde er allikevel sannsynlig.

Hva i all verden har offerrolle med dette å gjøre? Du feiltolker konsekvent støtte til norske myndigheters behandling av Krekar med støtte til "morderen og terroristen" Krekar. Det bidrar overhodet ikke til en ryddig diskusjon.

Feiltolker?

Hvordan kan man feiltolke at når en regjering (det er to historisk) når de ikke kan sende en person til hjemmelandet for rettergang ikke engang gidder å sette igang en straffesak mot personen i dette land.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Det er like lite eller mye propeganda som når Stoltenberg står i damemagasiner fra sin beste side og mener at Frp vil kjøre Norge bankrått innen 4 år. Eller når Bondevik gråter på sine bestemors grav og synes moralen i Norge har gått føyken. At Frp bruker showet for å slå politisk mynt er ingen kriminell handling. Det står fritt til de andre politiske partiene til å ta motmæle og slå politisk mynt på sin motmæle.

Jo, det er en vesentlig forskjell. Stoltenberg, Bondevik, Jensen og alle andre forteller sine historier og det er opp til mediene hvordan de formidler disse historiene videre. Her er det et program som forsøker å fremstå som journalisme men som er renspikket propaganda basert på svært kreativ historiefortelling. Det er ikke noe galt i å drive med propaganda, det gjør partier og organisasjoner hele tiden. Det er galt når det fremstilles som journalisme.

TV2 skal dra inn penger. Og det er intet galt med det.

Selvsagt er det noe galt med det om de presenterer et propagandaprodukt som journalisme. Det er nettopp blant annet slike ting vi har PFU og Vær Varsom-plakaten til. Dette programmet er et grovt brudd på god presseskikk om det fremstilles som noe annet enn det er: Ren propaganda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...