Gå til innhold

Anbefal meg en god sykkelpumpe!


sola66

Anbefalte innlegg

Er lei dårlige sykkelpumper og vil nå ha en god sykkelpumpe. Gjerne en gulvmodell med manometer, men kan gjerne kjøpe både gulvmodell og en liten til å ta med så tar gjerne i mot tips på begge typer.

 

Har mest behov for å pumpe racerventiler, men pumper innimellom også annen type ventiler. Pumpe for begge typer ventiler er derfor ok, men har uansett overganger så ikke noen big deal.

 

Kan du anbefale meg en god pumpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Jeg pleier å bruke Clas Ohlson sin modell, billig og den funker som fjell ;)

Og jeg bruker ei fra intersport til 399 som tar alt av ventiler. Pumper meget fort opp og kan brukes også på bilen :p

 

Men noen som vet om gode sånne co2 pumpe med patroner. Om selve pumpen koster en del gjør det ikke noe. Men kjekt om de co2 patronene er billige.

 

Og så lurer jeg på om hvordan de er og bruke hvis du har litt luft i dekket. Si at det er en lekasje fra ventilen siden man ikke har skrud den godt nok til. Vil da en slik co2 patron sprenge dekke, eller vil det fylle det perfekt opp?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har slike co2 patroner i setevesken når jeg sykler. Det eneste man trenger i tillegg er en liten ting som skrues på og da åpner patronen. Men for at den skal fylle dekket må man trykke den imot, så man kan altså bare sleppe når man synes det er hardt nok.

Dessuten pumper den maks 7-8 bar, så selv om det er luft i dekket klarer den ikke blåse det så veldig hardt opp.

 

http://www.sykkelkomponenter.no/product/46...d-gjenger..html

35kr stykk, slike patroner har jeg, men de selger ikke det "munnstykket" jeg bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...