veluci Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 hei.. eg har en mini cooper 2003 model, og har da kommet til det dilemmaet att eg ikke vet om eg burde selge den eller beholde den. går på skole nå, så har en forholdsvis bra bil til student og vere. bilen var nettopp på verksted, og fikk en rekning på ca 35 000kr. topp pakningen var gåen, og bilen måtte ha ny servo og nye sommer dekk. nå er bilen fikset og i tipp topp stand. utroli gøy bil og kjøre, og veldig fin og se på. frykten for att om eg skulle velge og beholde bilen er jo att noe sånt kommer til og skje igjenn, og når noe først skjer, så blir det veldig dyrt med en gang. det eg tenker er jo att eg kanskje burde selge bilen, og kjøpe meg ett eller annet billigt menst eg går på skole, men eg klarer liksom ikke helt og bestemme meg. har aldri vert noe bil ekspert, så har generelt lite peiling igrunn. håper noen kan gi meg noen tips på hva eg burde gjøre i en slik situasjon.. burde eg selge eller beholde??? takker på forhånd for alle svar Lenke til kommentar
spicedgold Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Det er vel rett og slett ett valg du må ta selv, sette deg ned å tenke på om du har penger til å kunne holde den i live med den inntekten du har nå. Jeg vet ikke hvor driftsikker en Cooper er, men hvis den er dyr å fikse, så kanskje det lureste hadde vært å selge. Ikke noe spesielt bra svar dette her men. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Du skriver ikke noe om hvor langt den er kjørt. Men en gjennomsnittlig 2003-modell er vel gått rundt 100.000 km. Med reparasjoner for 35.000 regner jeg med du har fikset det meste, slik at den er ganske rimelig i bruk de neste 50.-100.000. Hvis du ikke har mye penger, og hvis du liker bilen, ville jeg beholdt den hadde jeg vært deg. Det er nå (gitt forutsetningene over) den er billig i drift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå