Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Konstant telefonterror, og ustabilt kvinnfolk!

Sumpen

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen!

Jeg skal gå rett på saken:

Ei vennine av meg har den siste tiden blitt plaget av masse anrop og meldinger på hennes mobil av mange ukjente mannfolk, uten at ho visste hvorfor dette skjedde. Etterhvert fant hun ut at det var ei dame som hadde sendt nummeret hennes ut til over 100 mannfolk. Venninen min har har ingen forbindelse med denne dama og har aldri møtt henne, men ettersom hun nå har fått tak i "Nettbyen" hennes så har vi skaffet mer info. Dama er forresten 26, og veninna mi er 16.

Nå plages veninnen min fortsatt med all dene telefonterroren, og vet ikke helt hva hun skal gjøre.

Er det virkelig lov å drive å gi bort telefonnummeret hennes til alle de folka uten hennes samtykke? Uansett hva foreslår dere man bør gjøre her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan fant hun ut at det var ei dame som hadde sendt ut nummeret hennes?

Det kan godt være at de som ringer rundt tror at de har fått nummeret fra en dame men at det kan være en sjalu eks som har utgitt seg for å være en dame for å "ta hevn" for ett eller annet.

Velkommen til internet! Stedet der menn er menn, damer er menn og småjenter jobber i kripos.

Lenke til kommentar

hva med å notere numrene og enten a) levere de til samlet politiet eller b) legge de inn i kontaktannonser på gaysir?

edit: c) det finnes mange konkurranser/tjenester på nett der en skriver inn mobiltelefonnummer og mottar ringetoner til 30 kroner+.

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar

BlueEAGLE det kan egentlig virke som du har et poeng, for nettbyprofilen virker ganske så falsk igrunn. Vennina mi har forresten fått vite om denne dama ved å sende melding tilbake til flere som sender til henne og spurt ;)

Lenke til kommentar

Lage et standardsvar;

"Takk for ditt bidrag. Ønsker du å donere nye 100kr, kan du ringe eller sende tekstmelding til samme nr igjen. Vi er hjertelig takknemmelige for alle bidrag!"

Burde forhindre mer enn én oppringning/mld fra hvert nr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...