Sumpen Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Heisann alle sammen! Jeg skal gå rett på saken: Ei vennine av meg har den siste tiden blitt plaget av masse anrop og meldinger på hennes mobil av mange ukjente mannfolk, uten at ho visste hvorfor dette skjedde. Etterhvert fant hun ut at det var ei dame som hadde sendt nummeret hennes ut til over 100 mannfolk. Venninen min har har ingen forbindelse med denne dama og har aldri møtt henne, men ettersom hun nå har fått tak i "Nettbyen" hennes så har vi skaffet mer info. Dama er forresten 26, og veninna mi er 16. Nå plages veninnen min fortsatt med all dene telefonterroren, og vet ikke helt hva hun skal gjøre. Er det virkelig lov å drive å gi bort telefonnummeret hennes til alle de folka uten hennes samtykke? Uansett hva foreslår dere man bør gjøre her? Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hvordan har denne damen fått tak i nummeret til venninnen din? Slått det tilfeldig opp i telefonkatalogen? Lenke til kommentar
Sumpen Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Har rett og slett ingen anelse om hvordan damen har fått tak i telefonnumeret, og jeg tror også det er ganske uaktuelt å bytte nummer. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Eneste som kan gjøres er å bytte telefonnummer. Selv om det anmeldes og politiet faktisk gjør noe som helst (heller usannsynlig), så vil hun fortsatt bli oppringt til folk går lei. Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Venninnen din har ikke gjort noe sånt som å slenge nummeret sitt ut på nettet eller noe i den duren? Gitt det til noen på nettet? Virker liksom litt for grundig arbeid til å være helt random Lenke til kommentar
Sumpen Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Ja, oppringningene er ille nok, men det denne dama driver med er nok det som irriterer mest, og jeg lurer på om man noen gang vil komme noen vei med anmeldelse? Hevn er jo også en fin bil... Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hvordan fant hun ut at det var ei dame som hadde sendt ut nummeret hennes? Det kan godt være at de som ringer rundt tror at de har fått nummeret fra en dame men at det kan være en sjalu eks som har utgitt seg for å være en dame for å "ta hevn" for ett eller annet. Velkommen til internet! Stedet der menn er menn, damer er menn og småjenter jobber i kripos. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) hva med å notere numrene og enten a) levere de til samlet politiet eller b) legge de inn i kontaktannonser på gaysir? edit: c) det finnes mange konkurranser/tjenester på nett der en skriver inn mobiltelefonnummer og mottar ringetoner til 30 kroner+. Endret 15. juli 2009 av Ducktoy Lenke til kommentar
Sumpen Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 BlueEAGLE det kan egentlig virke som du har et poeng, for nettbyprofilen virker ganske så falsk igrunn. Vennina mi har forresten fått vite om denne dama ved å sende melding tilbake til flere som sender til henne og spurt Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hva med at du tar telefonen når de ringer og sier med grov mannestemme. HALLO!! løste et problem hos en person på den måten. må virke litt sint da. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg synes det hørtes ut som en god idé å legge ut alle numrene på gaysir, egentlig. Lenke til kommentar
toth Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Lage et standardsvar; "Takk for ditt bidrag. Ønsker du å donere nye 100kr, kan du ringe eller sende tekstmelding til samme nr igjen. Vi er hjertelig takknemmelige for alle bidrag!" Burde forhindre mer enn én oppringning/mld fra hvert nr. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Hva slags telefon har hun? Fleste nyere mobiltelefoner har du muligheten til å bare akseptere samtaler fra kontakter på mobiltelefonen. Kan nå være en kjapp "løsning" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå