LysDiode Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Driver med overklokking og trenger ny CPU kjøler. Min Q8200 ligger på opptil 80 grader i Prime 95, og ligger temmelig høyt idle også. Ofte rundt 50 grader +. Vurderer en Cooler Master V8 eller vannkjøling. Kanskje en NorthQ NQ-3580 Siberian Tiger? Vet ikke om jeg bør ha gjennomgående eller standard vifte. Det er ett rør i kabinettdekselet som leder luft direkte til vifter som peker "oppover", men vet ikke om gjennomgående vifte er bedre allikevel..? Jeg er støyallergiker. Vil holde meg under 1000,- lappen. Forslag? Edit: Må passe til LGA1366 sokkelen siden jeg regner med å oppgradere til i7, og da vil jeg bruke den samme kjølern. Vurderer i7 920 for å overklokke, så kjølern må takle temperaturer verdt å snakke om... Endret 15. juli 2009 av LysDiode Lenke til kommentar
Moraelyn Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Jeg ville heller valgt Noctua NH-U12P SE1366 med to Noctua vifter, enn V8. Noctua gir en grad bedre kjøling enn V8, og den gir mindre lyd. Hold deg borte fra NorthQ. NorthQ er shit. Bare et LC turist system, som CoolIt, TT BigWater, Zalman, Corsair, osv. Hvis du virkelig vil begynne med Vannkjøling, være alvorlig om det, eller kjøpe en kvalitet kit som dem som fra AquaComputer. Endret 16. juli 2009 av Moraelyn Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Siden det ikker er sikkert at jeg skal ha i7, bør den også passe LGA775. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Anbefaler Noctua U12P (Orginalen som passer til s775,am2++) Thermalright ULTRA120 EXTREME, med x2 noctua vifter MIST ECONOMY vannkjøling sett fra Netshop Vannkjøling med singel radiator Vannkjøling med dobbelradiator EDIT:Hvis du skal bruke s775 kjøler på s1366, har de fleste produsentene "bracket" til s1366 Endret 28. juli 2009 av No_oN Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Hvordan kjøler Noctua og Thermalright kjølerene i forhold til Zahlman reserator 1??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå