Redak Tøren Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Når man skal logge på Facebook, står det "Brukernavn" i brukernavnfeltet, og "Passord" i passordfeltet. Om man klikker inni feltet, forsvinner teksten. Setter man markøren et annet sted, kommer teksten tilbake. De Javascript jeg har klart å finne, plasserer ikke teksten tilbake dersom man flytter markøren. Jeg har heller ikke funnet ut hvordan jeg får teksten "Passord" istedenfor stjerner (selv om de kommer stjerner når man begynner å skrive). Sist men ikke minst ønsker jeg en annen farge på default-teksten kontra den man skriver inn selv. Jeg klarer ikke å finne javascriptet Facebook har brukt. Har nistudert kildekoden deres uten å kunne finne det. Noen som kan hjelpe? På forhånd takk Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Kva med å lære seg Javascript? Det er jo ikkje vanskeleg ein plass! Det som skjer er at verdien i inputfeltet blir flytta inn i ein variabel når brukaren fokuserer på inputfeltet. Når han fokuserer på noko anna så blir verdien putta tilbake igjen. Det her kan løyast med mindre enn 10 linjer javascript. kort eksempel: var username = ""; function toggleInputValue(element){ if (username === ""){ element.value = username; } else{ username = element.value; element.value = ""; } } Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 Har ikke tid til å lære meg javascript (forstår syntaxen når jeg leser det, men kan ikke skrive selv), og bruker det minimalt. Som oftest finner jeg de scripta jeg måtte trenge. Takk for kode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå