Gå til innhold

Netcom mobilt bredbånd for mobil?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å gå til anskaffelse av en iPhone når 3GS kommer i slutten av juli. I den anledning tror jeg at jeg kommer til å bruke internett mye mer enn hva jeg gjør nå. Så derfor kommer jeg nok til å få ganske dyre regninger med det abonnementet jeg har nå (Netcom FlexiTalk).

 

Så derfor tenkte jeg å kombinere dette abonnementet med noe annet. Går det an å kombinere det med Mobilt bredbånd Litt bruk? Eller er dette kun for PC. Virker i hvert fall sånn på sidene dems. Eventuelt hvis det ikke funker, hvilke abonnement er det da som har best pris til litt internettbruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle Mobilt bredbånd-abonnementene til NetCom kan også legges til som tilleggstjeneste, til samme prisen.

 

Om du har FlexiTalk, så er det en makspris på 9 kroner per dag på datatrafikk, så det behøver ikke å bli så veldig dyrt. Om du når maksprisen hver dag i én måned så koster det bare 30 kroner mere enn om du har Mobilt bredbånd fri bruk.

Lenke til kommentar
Alle Mobilt bredbånd-abonnementene til NetCom kan også legges til som tilleggstjeneste, til samme prisen.

 

Om du har FlexiTalk, så er det en makspris på 9 kroner per dag på datatrafikk, så det behøver ikke å bli så veldig dyrt. Om du når maksprisen hver dag i én måned så koster det bare 30 kroner mere enn om du har Mobilt bredbånd fri bruk.

 

Merk at datahastigheten reduseres betraktelig etter bare 200MB per måned med denne løsningen.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg kommer til å bruke mer enn 200MB per måned uansett så det blir ikke noe problem. Og jeg kommer helt sikkert ikke til å bruke internetten hver dag heller. Blir vell mest når jeg er på tur eller noe sånt. Når jeg er hjemme har jeg jo full tilgang til internett på macen min så...

 

Eneste det kan være hvis jeg får bruk for GPSen da. Noen som vet hvor mye datatrafikk som går til den? Har også tenkt å skaffe meg tomtom til 3GS og regner med at den ikke bruker noe mye datatrafikk?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er i akkurat samme situasjon som deg. Kjøper iPhone nå til fredagen, og har dermed funnet ut at det beste for meg er flexitalk og mobil bredbånd litt bruk. Jeg kommer også til å bruke mest wifi når jeg er hjemme osv. så tror det er en god løsning.

 

Slik jeg har forstått det så kan man bruke denne tjenesten på både mobilen og pcen. Enten ved å bruke mobilen som modem eller bruke et eget modem som følger med.

 

Det eneste jeg er litt bekymra for nå er den nye spotify-appen som kommer nå. Forsvinner vel fort noen mb der. :p Også er det jo GPS og sånt da, men tror ikke de du kjøper utenom bruker noe data uten at man blir bedt om det.

 

EDit: Noe jeg reagerte på er at når man legger iPhone i handlekurven på netcom.no med flexitalk, så står det bare mobilt bredbånd fritid som en av tilleggstjenestene, ikke "litt bruk" altså. Er ikke noe tull om at det ikke er til iPhone osv? Jeg kjøper uansett i butikk så.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Alle Mobilt bredbånd-abonnementene til NetCom kan også legges til som tilleggstjeneste, til samme prisen.

 

Om du har FlexiTalk, så er det en makspris på 9 kroner per dag på datatrafikk, så det behøver ikke å bli så veldig dyrt. Om du når maksprisen hver dag i én måned så koster det bare 30 kroner mere enn om du har Mobilt bredbånd fri bruk.

 

Merk at datahastigheten reduseres betraktelig etter bare 200MB per måned med denne løsningen.

 

Ja, eller 2 GB som det også heter: https://netcom.no/abonnement/mobilabonnement/vilkar.html

 

Var visst noe feil med den målegreia som gjorde at noen kunder fikk redusert hastigheten ved 200 MB i stedet for 2 GB.

 

 

Eneste det kan være hvis jeg får bruk for GPSen da. Noen som vet hvor mye datatrafikk som går til den? Har også tenkt å skaffe meg tomtom til 3GS og regner med at den ikke bruker noe mye datatrafikk?

 

Den vanlige GPSen bruker en del, da kartene lastes ned etterhvert. Men som jeg forstår det går det an å laste ned ekstra apps og greier som har inkluderte kart? Og ja, den TomTom løsninga som kommer blir vel å kun bruke aGPS som vil si at den sender en bitteliten pakke med en gang for å lokalisere deg raskere, men deretter ikke noe datatrafikk.

Endret av Xinopay
Lenke til kommentar
Slik jeg har forstått det så kan man bruke denne tjenesten på både mobilen og pcen. Enten ved å bruke mobilen som modem eller bruke et eget modem som følger med.

 

Det følger ikke med noe modem med denne tileggstjenesten. Vil du ha med modem må du kjøpe Mobilt bredbånd som eget abonnement, i tillegg til tilleggstjenesten.

 

 

Edit: Noe jeg reagerte på er at når man legger iPhone i handlekurven på netcom.no med flexitalk, så står det bare mobilt bredbånd fritid som en av tilleggstjenestene, ikke "litt bruk" altså. Er ikke noe tull om at det ikke er til iPhone osv? Jeg kjøper uansett i butikk så.

 

Hvis du ikke får lagt det til når du kjøper så er det bare å ringe 05050, så legger de til tjenesten for deg der. Evt. gjør det via Min Side på netcom.no.

Lenke til kommentar

 

"Alle priser kr inkl. mva. Gjelder i Norge.

*Etter 200 MB reduseres hastigheten. Pris per/MB kr 9,-.

Vis fullstendig prisoversikt"

 

https://netcom.no/abonnement/mobilabonnemen...l?linkid=tabell

 

 

Her er det snakk om databruk på FlexiTalk, uten noen datapakker i tillegg. Da reduseres hastigheten etter 200 MB. Med de forskjellige datapakkene er det andre grenser.

 

"Alle priser kr inkl. mva. Gjelder bruk i Norge. For å sikre alle kunder god ytelse finnes det en grense for hvor mye data hver kunde kan laste ned pr måned: Litt bruk 1 GB, Fritid 2 GB og Fri bruk 4 GB. Etter grensen reduseres maksimal hastighet."

 

https://netcom.no/mobiltbredband.html?linkid=meny

Lenke til kommentar
Edit: Noe jeg reagerte på er at når man legger iPhone i handlekurven på netcom.no med flexitalk, så står det bare mobilt bredbånd fritid som en av tilleggstjenestene, ikke "litt bruk" altså. Er ikke noe tull om at det ikke er til iPhone osv? Jeg kjøper uansett i butikk så.

 

Hvis du ikke får lagt det til når du kjøper så er det bare å ringe 05050, så legger de til tjenesten for deg der. Evt. gjør det via Min Side på netcom.no.

Japp, regner med at det ikke er noe problem, men litt merkelig at det ikke er et valg som tilleggstjeneste. :hmm: Skal uansett kjøpe i butikk, så kan høre om de kan ordne det, evt. bestille senere som du sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...