Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Demand-dail filters

Anbefalte innlegg

Sliter med at NAT med demand-dailing ringer i hytt og pine enten jeg vil eller ikke. Har testa litt forskjellige demand-dail filters men får dem ikke helt til. Selv med KUN serveren på ringer den en gang i blant...

Noen som har lagt inn et filter som funger bra og stopper uønskede opprigninger?

Mvh

Akke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sliter med at NAT med demand-dailing ringer i hytt og pine enten jeg vil eller ikke. Har testa litt forskjellige demand-dail filters men får dem ikke helt til. Selv med KUN serveren på ringer den en gang i blant...  

Noen som har lagt inn et filter som funger bra og stopper uønskede opprigninger?

Mvh

Akke

Jeg har satt opp sånn at når linja kobler ned, så blir det satt opp en regel som bare slipper gjenom trafikk til startsiden min, altså sånn at den bare kobler opp når jeg går inn på startsiden. Dette er en løsning som funker veldi bra. Når den kobler opp sletter den denne reglen. Kjører linux med ipchains og har reglene i ip-up og ip-down.

Lenke til kommentar

Jeg har satt opp sånn at når linja kobler ned, så blir det satt opp en regel som bare slipper gjenom trafikk til startsiden min, altså sånn at den bare kobler opp når jeg går inn på startsiden. Dette er en løsning som funker veldi bra. Når den kobler opp sletter den denne reglen. Kjører linux med ipchains og har reglene i ip-up og ip-down.

Dette var jo veldig smart men jeg kjører win2k server. Veit ikke om det er mulig der.

Fant dette tipset men det er jo mange programmer som uten oppfordring tester om de er på nett på port 80. Da vil den ringe sansynligvis.

If you only want a demand-dial connection to be initiated for Web traffic, set the demand-dial filters so that only traffic to TCP destination port 80 can initiate the connection.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...