Blackster Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Hei.. jeg har fulgt med på oppgavebehandling og det kommer opp en prosess som heter npdb.exe eller lignende...som plutselig dukker opp og bruker opp hele prossessorkapasiteten...og så blir det borte...akkurat like før slår ut også firewallen min.. jeg finner ikke denne filen på maskinen, og har ikke mulighet til å avslutte denne prosessen eller.. er dette en trojan... er det noen som har vært borti sånt?? blackster Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Det finner du fort ut ved en virusscam. Kan ikke URL, men skulle ikke F-prot være ganske bra siden det er gratis? Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 jeg har Norton2002, men den finner ikkeno... etter firewallen min så har jeg nesten 100 treff daglig... så jeg bare lurte... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Jeg har også NAV 2002. Jeg veit ikke hvor mange som prøver å komme seg inn på min PC dagelig heller. Men det er ikke få. Og når jeg registrerer virus, restarter jeg, og viruset er borte. Lenke til kommentar
Milla Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Sjekk hva programmet heter, for npdb.exe kan ikke være rett. Lenke til kommentar
Milla Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Quote: On 2002-01-23 20:14, sosohal skrev:Men det er ikke få. Og når jeg registrerer virus, restarter jeg, og viruset er borte. Hva i alle dager mener du med det? Du kan ikke bli kvitt virus ved å restarte maskinen.. Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 jeg husker ikke det går vanligvis litt fort(pluss mitt korttidshukommelse)... det står som systemprosess... er ikkeno program jeg husker ikke om det var npdb.exe...eller npbd.exe...men det er en av disse.. men jeg finner det ikke på harddisken..og den blir borte når den ikke er i bruk, men hvis den står der så tar den konstant 99% av cpukapasitet. blackster Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Jeg vet. Noe er gærent med min NAV, for når jeg oppdager virus og prøver å fjerne det, går det ikke. Kjører jeg en scan før jeg har restarta, oppdager den virus uten å kunne slette. Restarter jeg og kjører en scan er viruset borte. Det må være en eller annen bug med min, slik at den ikke kan slette virus som er i bruk aller noe. Ikke vet jeg, men sånn er det. Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 jeg fant det ut....jeg husket selvfølgelig aldri hva prossessen het...(brødhue)=) sånn går det når man jobber for mye takk for svar likevel blackster Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Filen trenger ikke hete noe med npdb.exe selv om det er det det står at "prosessen" heter... f.eks, filen kan hete virus.exe - men når den kjører står det i task manager at den heter npdb.exe. oppdater virussjekkeren, og reinstaller windows hvis ikke det funker. Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Quote: On 2002-01-23 20:14, sosohal skrev:Jeg har også NAV 2002. Jeg veit ikke hvor mange som prøver å komme seg inn på min PC dagelig heller. Men det er ikke få. Og når jeg registrerer virus, restarter jeg, og viruset er borte. Jeg tviler på at de faktisk prøver å komme seg inn på maskinen din. Det KAN selvfølgelig være det, men som oftest er det kun scanning det dreier seg om. Det finnes programmer som tar for seg en hel IP-range, og scanner etter åpne porter, eller trojanere. Disse programmene sveiper over flere tusen maskiner fortløpende. Dette vil brannmuren din reagere på, men som oftest er det ikke akkurat DIN maskin de prøver seg på. Kjører man brannmur, er vel ikke mannen i gata sin pc så veldig attraktiv :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå