Gå til innhold

Ta opp fag jeg strøk på grunnkurs. Har man mange forsøk?

Windoge

Anbefalte innlegg

På grunnkurs fikk jeg stryk i matte. Mulig en blanding av sløvhet og vansker, og siden jeg søkte om fritak fikk jeg allikevel utstedt fagbrev. Dette er 6 år siden, og jeg har tenkt en del på videreutdanning. For å ta videreutdanning må jeg ta opp faget jeg strøk på grunnkurs. Blir dette via en privatisteksamen? Har man eventuelt mange forsøk? Tenkte jeg skulle prøve meg uten å forhåndspugge, men ikke hvis forsøkene er begrenset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du strøk når du faktisk hadde matte på skolen, er det vel tålelig usannsynlig at det plutselig vil gå nå. Men for all del.

Kanskje, men strøk i hovedsak fordi jeg hatet faget, dårlig oppmøte, og brydde meg ikke om prøvene, når jeg lett kunne skaffet meg minimum en 2-er. Her snakker vi grunnkursnivå, så det burde ikke være umulig. Det tar meg heller ikke mange timene å klusse ned noen formler og regnestykker jeg kan ta med til eksamen.

Lenke til kommentar
Hvilket kurs er det snakk om? : )

www.youtube.com/khanacademy har mye bra matte-videoer : )

Vi snakker forresten GK salg & service, så det er ikke noe hardcore greier.

De (videoene) dekker alt fra 2+2 til derivasjon og integraler (uten å over-/underdrive), og han som lager de er utrolig flink til å forklare ting, så anbefaler det uansett! : )

Lenke til kommentar
Hvis du strøk når du faktisk hadde matte på skolen, er det vel tålelig usannsynlig at det plutselig vil gå nå. Men for all del.

Kanskje, men strøk i hovedsak fordi jeg hatet faget, dårlig oppmøte, og brydde meg ikke om prøvene, når jeg lett kunne skaffet meg minimum en 2-er. Her snakker vi grunnkursnivå, så det burde ikke være umulig. Det tar meg heller ikke mange timene å klusse ned noen formler og regnestykker jeg kan ta med til eksamen.

Men hvorfor legge lista så lavt? Vil tro du trenger å ta 2P nå, etter kunnskapsløftets inntog, og det er to års pensum plutselig (det er to år med obligatorisk nå, mot ett år under reform 94), altså mye mer å kunne.

Lenke til kommentar

Men hvorfor legge lista så lavt? Vil tro du trenger å ta 2P nå, etter kunnskapsløftets inntog, og det er to års pensum plutselig (det er to år med obligatorisk nå, mot ett år under reform 94), altså mye mer å kunne.

Det var bare et eksempel på hvor stor betydning en enkel 2-er kan ha, men vil selvfølgelig prøve å få en bedre karakter enn dette. Poenget er at minimum en 2-er vil fjerne kjeppene jeg har i hjulene fra grunnkurs. Det vil gi inngangsbilletten til videreutdanning. Karakterene fra VK1 er ganske gode.

Lenke til kommentar

Er bare å stå på og jobbe mye med oppgaver det. Regn godt igjennom det du sliter med, er vel relativt greit stoff på grunnkurs men er likevel ingen grunn til å ligge på latsida. Jobbet ikke nok med matta på grunnkurs selv, fikk 3`er så det er ikke mulig.

lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...