Derfern Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Jeg skal lagre alle disse trådene om 2012 slik at jeg kan fyre en "HAHAHA, In your face BITCHEZ" 21.des 2012 Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Forhåpentligvis har folka som er dumme nok til å tro på det tatt selvmord innen da for å komme til guden sin, eller for å unngå "NWO". Lenke til kommentar
LostinSpace Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Godt sagt, Derfern. Vi kommer iallefall til å ta jula om 3 1/2 år med knakende god ro. Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) Forhåpentligvis har folka som er dumme nok til å tro på det tatt selvmord innen da for å komme til guden sin, eller for å unngå "NWO". hadde vært bra får evolusjonen til menneske. Få et seleksjonspress der de som virkelig er dumme nokk dør ut slik at vi får et gjennomsnittlig allel hos den generelle befolkningen som gir litt høyere intelligens. Oj, nå hørtes jeg ut som Hitler Endret 18. juli 2009 av Derfern Lenke til kommentar
afrochick Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Endetid er vel noe du finner i de fleste (alle?) religioner med et linært historiesyn. Der buddhister og hinduer reinkarneres eller oppnår nirvana/moksha og på den måten blir belønnet/straffet blir abrahamittene (jøder, muslimer og kristne) dømt for sine handlinger i den beryktede dommedagen. Fra et muslimsk perspektiv (selv om du ba om det kristne perspektivet), det handler ikke om å overta eller seire, men om å få en type avslutning - a closure som det fint heter på engelsk. Det handler om å stå foran Gud og stå til ansvar for sine handlinger, så dommedagen er på en måte noe man forbereder seg til. Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) Hva med å heller forbedre verden og ta ansvar her på jorda istedet for å sitte å vente på at den skal ende? Endret 18. juli 2009 av Derfern Lenke til kommentar
afrochick Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) Hva med å heller forbedre verden og ta ansvar her på jorda istedet for å sitte å vente på at den skal ende? Jeg sa: ..så dommedagen er på en måte noe man forbereder seg til. Man sitter ikke å glor på maling som tørker mens venter på apokalypsen. Koranen forteller at mennesket er formyndere på jorden, og våre oppgaver er å verge jorden og verden mot urett. Krig, miljøtrusseler, urettferdighet og generelt all faenskap. Vi forbereder oss til å stå til ansvar for våre handlinger, og for å kunne stå til ansvar for våre handlinger så må vi faktisk gjøre noe. Endret 18. juli 2009 av afrochick Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) Hva med å heller forbedre verden og ta ansvar her på jorda istedet for å sitte å vente på at den skal ende? Jeg sa: ..så dommedagen er på en måte noe man forbereder seg til. Man sitter ikke å glor på maling som tørker mens venter på apokalypsen. Koranen forteller at mennesket er formyndere på jorden, og våre oppgaver er å verge jorden og verden mot urett. Krig, miljøtrusseler, urettferdighet og generelt all faenskap. Vi forbereder oss til å stå til ansvar for våre handlinger, og for å kunne stå til ansvar for våre handlinger så må vi faktisk gjøre noe. Må man ha en apokalypse for å stå til ansvar for handlingene sine? BTW, må jeg virkelig komme med sitater fra koran som sier det TOTALT motsatte av det du sier at koranen forteller oss? Unbelievers are enemies of Allah and they will roast in hell. - 41:14 When you meet the unbelievers, smite their necks, then when you have made wide slaughter among them, tie fast the bonds, then set them free, either by grace or ransom, until the war lays down its burdens. - 47:4 Jeg trenger ikke å lese koranen for å si at det er ei ond og hatful bok. Hvilken som helst selv proklamert hellig bok som innholder slike ord fortjener ikke et fnugg av autoritet eller respekt. Endret 18. juli 2009 av Derfern Lenke til kommentar
afrochick Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Må man ha en apokalypse for å stå til ansvar for handlingene sine? Jeg svarte på spørsmålet stilt av trådstarter - hvorfor tror noen på endetid/dommedag. Hvorvidt man trenger å tro på det er en annen sak. BTW, må jeg virkelig komme med sitater fra koran som sier det TOTALT motsatte av det du sier at koranen forteller oss? Dette høres lovende ut Unbelievers are enemies of Allah and they will roast in hell. - 41:14 Kapittel 14, vers 41 lyder slik: "O our Lord! cover (us) with Thy Forgiveness - me, my parents, and (all) Believers, on the Day that the Reckoning will be established! Kanskje du mente kapittel 41, vers 14? Men den lyder slik: "Behold, the messengers came to them, from before them and behind them, (preaching): "Serve none but Allah." They said, "If our Lord had so pleased, He would certainly have sent down angels (to preach). Now we reject your mission (altogether)." When you meet the unbelievers, smite their necks, then when you have made wide slaughter among them, tie fast the bonds, then set them free, either by grace or ransom, until the war lays down its burdens. - 47:4 Hm, jeg kan sitere fra tre forskjellige engelske oversettelser av Koranen om samme sitat: YUSUFALI: Therefore, when ye meet the Unbelievers (in fight), smite at their necks; At length, when ye have thoroughly subdued them, bind a bond firmly (on them): thereafter (is the time for) either generosity or ransom: Until the war lays down its burdens. Thus (are ye commanded): but if it had been Allah's Will, He could certainly have exacted retribution from them (Himself); but (He lets you fight) in order to test you, some with others. But those who are slain in the Way of Allah,- He will never let their deeds be lost. PICKTHAL: Now when ye meet in battle those who disbelieve, then it is smiting of the necks until, when ye have routed them, then making fast of bonds; and afterward either grace or ransom till the war lay down its burdens. That (is the ordinance). And if Allah willed He could have punished them (without you) but (thus it is ordained) that He may try some of you by means of others. And those who are slain in the way of Allah, He rendereth not their actions vain. SHAKIR: So when you meet in battle those who disbelieve, then smite the necks until when you have overcome them, then make (them) prisoners, and afterwards either set them free as a favor or let them ransom (themselves) until the war terminates. That (shall be so); and if Allah had pleased He would certainly have exacted what is due from them, but that He may try some of you by means of others; and (as for) those who are slain in the way of Allah, He will by no means allow their deeds to perish. 1. Legg merke til at det står i kamp, med andre ord, muslimer skal ikke angripe gamle damer som krysser gaten. 2. Hva betyr 'to smite'? Det betyr, og jeg siterer fra thefreedictionary: v. smote (smt), smit·ten (smtn) or smote, smit·ing, smitesv.tr. 1. a. To inflict a heavy blow on, with or as if with the hand, a tool, or a weapon. b. To drive or strike (a weapon, for example) forcefully onto or into something else. 2. To attack, damage, or destroy by or as if by blows. 3. a. To afflict: The population was smitten by the plague. b. To afflict retributively; chasten or chastise. 4. To affect sharply with great feeling: He was smitten by deep remorse. v.intr. To deal a blow with or as if with the hand or a hand-held weapon. Jeg synes det er interessant hvordan muslimene bes behandle sine fiender i kamp (mind you!), man skal slå dem ned (ikke drepe), binde dem og holde dem fanget til krigen er over. Så skal man løslate dem, enten av godvilje eller for løspenger. Jeg ser ikke 'wide slaughter' i noen av oversettelsen, det er de tre største oversettelsene av Koranen jeg har sitert fra. Så nå er jeg veldig nysgjerrig på hvilken oversettelse du har? Jeg trenger ikke å lese koranen for å si at det er ei ond og hatful bok. Hvilken som helst selv proklamert hellig bok som innholder slike ord fortjener ikke et fnugg av autoritet eller respekt. Nei, der sa du det selv. Du trenger ikke å lese Koranen for å si at det er en skittbok altså? Vel, da antar jeg at du heller ikke trenger å lese 'Vildanden', eller (korrekte) utdrag til og med, for å kunne kommentere den? Med den innstillingen kommer du langt i livet. Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) hvordan vet vi hvilken versjon som er riktig? Tror du ikke gud/allah ville gjort det hakket mer tydelig for oss ettersom det er hans ord? uansett, selv de mildeste oversettelsene innholder en "oss og dem" mentalitet som er forkastelig. Endret 19. juli 2009 av Derfern Lenke til kommentar
afrochick Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) hvordan vet vi hvilken versjon som er riktig? Hvilken versjon av mine Koransitater, eller din? Jeg hadde ikke satt min lit til din, fordi den a) er altfor kort iforhold til lengden på det faktiske verset. b) det er tilføydd ord som ikke står i verset e.g 'wide slaughter'. De jeg siterte fra er forskjellige fordi det er tre ulike linguister som har oversatt dem, alle er riktige men de har ulike formuleringer, for det er vanskelig å oversette noe helt direkte . Prøv med fransk til norsk. Je t'aime blir jo jeg deg elsker. Språk har ulik grammatikk og noen ord er særegne for det språket, altså er det umulig å oversette direkte uten å omformulere setningen. De har ulike måter å formulere seg på, men som du selv ser er budskapet i de tre versjonene helt like. Tror du ikke gud/allah ville gjort det hakket mer tydelig for oss ettersom det er hans ord? Leser du Koranen på arabisk, hvis du noen gang får muligheten, så vil du se at Allahs ord er tydelige. uansett, selv de mildeste oversettelsene innholder en "oss og dem" mentalitet som er forkastelig. Jeg ser at du har studert Islams historie grundig her, men for andre som kanskje ikke har gjort det skal jeg forklare litt Profeten Muhammed, mannen som fikk åpenbart Koranen altså, levde i en oase i ørkenen med mange ulike nomadestammer. Disse tilba 330 guder som de plasserte i Kabaen, den firkantede tingen med sort fløyel over som muslimer ber mot 5 ganger om dagen. I oasen levde det også jøder og kristne. Da handelsmannen Muhammed bin Abdullah ble 40 år gammel fikk han en åpenbaring, han prøvde å ignorere den lenge, men da åpenbaringene bare kom og kom gikk han å snakket til sin hustru. Hun tok ham med seg til sin jødiske onkel som fortalte dem at Muhammed var en profet og at Muhammed måtte høre på disse åpenbaringene og fortelle dem videre. Det gjorde Muhammed, men det ble ikke populært blant lederne i oasen. De hadde tjent seg rike på pilgrimmene som kom fra hele den arabiske halvøya for å tilbe disse 330 gudene og hvis Muhammed kom og prekte om én Gud ble det adskillig mindre gullmynter i lommene på dem. Hvilket førte til at de svakeste av Muhammeds tilhengre; stammeløse, fattige og slaver ble trakassert og noen ganger drept. De mer velstående eller de av gode familier ble utstøtt og mistet sine formuer, derfor bestemte de seg for å reise fra Mekka (navnet på oasen). Mange fikk den muligheten, også profeten, og de reiste først til den ortodokse patriarken av Abyssinia som velkommet dem som sine trosfeller. Senere reiste de til Medina, der mange av stammene var kristne og jøder og de hadde ingen problemer med den nye troen som hadde vokst opp i Mekka. Men det som skjedde var at muslimene som ble igjen i Mekka igjen ble trakkasert og torturert, de som av ulike grunner ikke kunne flykte til Medina ble kastet ut av byen og var eksil utenfor byen i tre hele år. Hvilket førte til at mange døde av sult og dehydrering, deriblant profetens hustru og profetens onkel. Muslimenes forlatte bo ble gitt til den rikeste handelsmannen i Mekka, Abu Sufyan, som reiste med dem til Damaskus i Syria og byttet dem ut med nye varer. Da Abu Sufyan var på vei tilbake til Mekka angrep muslimene fra Medina karavanen og tok tilbake det som hadde blitt tatt fra dem og deres familier. Dette var katalysatoren for krigen mellom lederne i Mekka og muslimene i Medina, det var i alt to kriger og noen mindre feider. Verset du har sitert fra kom like før en av disse krigene. Det er selvfølgelig oss vs. dem i krig. Hvis du har giddet å lese det jeg har skrevet, håper jeg at du forstår hva verset egentlig handler om. Ellers er jeg enig i at det er oss vs. dem i Koranen. Det er oss; de rettferdige, de ærlige, de gode mødre, de gode fedre, de gode barn, de gode ledere, de snille, de omsorgsfulle, de sannferdige, de givende mot de andre; de slemme, de arrogante, de ignorante, de gjerrige, de brutale, de hyklerske, de uærlige. Absolutt, det er en dualisme i Koranen mellom det onde og det gode. Endret 19. juli 2009 av afrochick Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 ...Da handelsmannen Muhammed bin Abdullah ble 40 år gammel fikk han en åpenbaring, han prøvde å ignorere den lenge, men da åpenbaringene bare kom og kom... Så det var slik man opplevde overgangsalderen før man kunne kjøpe kabriolet og MC Ellers er jeg enig i at det er oss vs. dem i Koranen. Det er oss; de rettferdige, de ærlige, de gode mødre, de gode fedre, de gode barn, de gode ledere, de snille, de omsorgsfulle, de sannferdige, de givende mot de andre; de slemme, de arrogante, de ignorante, de gjerrige, de brutale, de hyklerske, de uærlige. Absolutt, det er en dualisme i Koranen mellom det onde og det gode. Det er jo et veldig effektivt våpen for å få de troende til å holde på troen sin trass i motstand og skepsis fra andre sosiale grupper. Lenke til kommentar
afrochick Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Så det var slik man opplevde overgangsalderen før man kunne kjøpe kabriolet og MC Produktiv overgangsalder heter det. Det er jo et veldig effektivt våpen for å få de troende til å holde på troen sin trass i motstand og skepsis fra andre sosiale grupper. Mener du dualismen i Koranen? Vel, jeg forstår ikke helt hva du mener, men noe lignende finner man i ALLE religioner. Alt fra Shintoismen til Kristendommen. Endret 19. juli 2009 av afrochick Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Ja, selvfølgelig finner man det, ihvertfall i religioner med lang historie. Alle religioner vil jo ha monopol, akkuratt som vi har de ti bud som begynner med "1. Du skal ikke ha andre guder enn meg...". Det er en føre-var taktikk som skal gjøre oss "resistente mot konvertering"... Vet ikke hva du mener, men jeg mener at det er kloke og utspekulerte maktsyke folk som har skapt religionene som et strategisk grep på veien mot verdensherredømme i sin tid... Lenke til kommentar
afrochick Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Ja, selvfølgelig finner man det, ihvertfall i religioner med lang historie. Alle religioner vil jo ha monopol, akkuratt som vi har de ti bud som begynner med "1. Du skal ikke ha andre guder enn meg...". Vel, det er sant. Det er en føre-var taktikk som skal gjøre oss "resistente mot konvertering"... Det er den biten her jeg ikke skjønner, skal det at (f.eks) jeg tror på Gud hindre meg i å bli en buddhist? Det kan komme en tid der jeg ikke tror. Vet ikke hva du mener, men jeg mener at det er kloke og utspekulerte maktsyke folk som har skapt religionene som et strategisk grep på veien mot verdensherredømme i sin tid... Ouch. Nei, jeg tror religioner er fantastiske, særlig Islam I swear by the sun and its brilliance, and the moon when it follows the sun. And the day when it shows it, and the night when it draws a veil over it, and the heaven and Him Who made it, and the earth and Him Who extended it, and the soul and Him Who made it perfect Then He inspired it to understand what is right and wrong for it; He will indeed be successful who purifies it, And he will indeed fail who corrupts it. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Det er en føre-var taktikk som skal gjøre oss "resistente mot konvertering"... Det er den biten her jeg ikke skjønner, skal det at (f.eks) jeg tror på Gud hindre meg i å bli en buddhist? Det kan komme en tid der jeg ikke tror. Ja, men hvis jeg fra min barndom av er opplært til å tro at jeg skal tortureres og brennes i helvete hvis jeg bryter de ti bud (f.eks. nr 1), så er det klart at jeg ikke tør ta sjansen på det. Ihvertfall i mindre opplyste og primitive tider. Det er nok heller ingen tilfeldighet at akkurat den skal være nr.1. Du er muslim eller? Jeg kan så lite om det, men jeg kan si hva som er galt med de ti bud etter min mening: Eller forresten, skal ikke spore helt av her, kan ta det en annen vei... Dommedag kommer til jorden, det er helt sikkert, eneste utvei for menneskene er å finne en annen trygg planet å flykte til =) Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 ***Dommedag kommer til jorden, det er helt sikkert, eneste utvei for menneskene er å finne en annen trygg planet å flykte til =) Det gjør den, men det er ikke den kristne guden eller noen annen gud som kommer med den "dommedagen", den vil nok skyldes høyst naturlige forklaringer, som vanlig, da det ikke finnes noen gud. Det er hvertfall ingen vits i å fly rundt å tro på en gud og hans dommedag da vi enda ikke har sett snurten avnoen gud. Men vi må nok jobbe sammen for å løse problemet med å komme vekk herfra..... Lenke til kommentar
afrochick Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Ja, men hvis jeg fra min barndom av er opplært til å tro at jeg skal tortureres og brennes i helvete hvis jeg bryter de ti bud (f.eks. nr 1), så er det klart at jeg ikke tør ta sjansen på det. Ihvertfall i mindre opplyste og primitive tider. Det er nok heller ingen tilfeldighet at akkurat den skal være nr.1. Jeg tror det er mange som ikke tror, men jeg er ikke enig i at folk sitter i skapet fordi de ikke vil ta sjansen på å brenne. Mange kommer ikke ut av det religiøse skapet fordi de frykter hvordan miljøene de tilhører vil reagere. Det synes jeg er dumt, veldig dumt, ingen skal tvinges til å tro på noe de ikke tror på, hvis du skjønner? Du er muslim eller? Jeg kan så lite om det, men jeg kan si hva som er galt med de ti bud etter min mening: Jeg er muslim Det blir interessant å høre hva du mener er galt med de ti bud, særlig når vi også finner mange av budene i Koranen. Another time, then! Eller forresten, skal ikke spore helt av her, kan ta det en annen vei... Dommedag kommer til jorden, det er helt sikkert, eneste utvei for menneskene er å finne en annen trygg planet å flykte til =) Jada, og dommedagstankegangen (dog det ikke kalles dommedag) finner vi i utenfor religionen også. Klimatrusselen, verdenskriger osv. Og om menneskeheten overlever disse, vil jo solen etterhvert slukne. Endetiden kommer, uansett om man tror på Gud eller ikke. Lenke til kommentar
afrochick Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 . Det er hvertfall ingen vits i å fly rundt å tro på en gud og hans dommedag da vi enda ikke har sett snurten avnoen gud. Et av premissene for å tro er nettopp det å tro betingelsesløst. Setter du betingelser à la jeg må se hva jeg tror på tror du ikke lenger. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 . Det er hvertfall ingen vits i å fly rundt å tro på en gud og hans dommedag da vi enda ikke har sett snurten avnoen gud. Et av premissene for å tro er nettopp det å tro betingelsesløst. Setter du betingelser à la jeg må se hva jeg tror på tror du ikke lenger. Akkurat! You got me! Det er en stund siden jeg trodde på noen gud nettopp fordi det ikke hang på greip for meg etter at jeg ble 13 og begynte å tenke selv... Oppfordrer flere til å tenke selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå