Gå til innhold

Endetiden? Hva er det og hvorfor tror noen på det?

Anbefalte innlegg

Oki, da så. Virket et øyeblikk som hun trodde at fengsels vesenet vårt var på ville veier siden vi ikke torturerer fanger her i landet.... :eek: og gir dem 50 år minst for den minste forbrytelse..

Ellers er det vel opp til samfunnet og ikke gud både å straffe og tilgi disse menneskene, ikke et imaginært vesen ingen har sett.. :) For å få den kristne gudens tilgivelse gjelder kun en ting har jeg forstått og det er tilbedelse! Ingen tilbedelse = ingen tilgivelse og det gjelder jo ikke bare kriminelle, men ALLE som ikke tilber denne guden...

For det er det som gjelder, ikke sant? Det er KUN tilbedelse og ingenting annet som kan få deg inn i himmelriket og ikke et lengre bad i en beryktet innsjø? Eller er det noen snarveier for de mest hardbarkede kriminelle som bare prester har muigheten til å gi?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For deg som er ateist vil det være samfunnet som straffer.

Som kristen vil også Gud straffe, om det ikke bes om tilgivelse.

Jeg vet ikke hva du legger i tilbedelse. Slik jeg har forstått det er det å be om tilgivelse fra Gud, godt nok. Det ligger også i kortene at du da også må erkjenne at Gud er allmektig, for å be om tilgivelse. Ellers er det vel få snarveier, annet enn å oppriktig tro på Gud.

Lenke til kommentar
Jehovas Vitner er en ganske ekstrem sekt som ikke bør skrives om i samme åndedrag som resten av kristenheten.

Hvorfor ikke? De er da kristne de og. Du kan ikke motbevise at de tar feil, for kanskje er det deres tro som er dên sanne.

alternativet er at millioner av barn blir født til sult og nød, og det vil fortsette med nedslaktninger i Kongo og Rwanda, mafiaen vil fortsette sin destruktivitet, sykdom og lidelse og overgrep i alle former vil fortsette og fortsette hvis ikke dommedag kommer. Dette ser jeg også på som negativt.

Hva med alle barna som ikke blir født til sult og nød? Hva med alle landene hvor det ikke er nedslaktinger? Hva med alle menneskene som ikke driver med mafiavirksomhet?

Til slutt, hvis det ikke skulle vært noen evighet, ville det betydd at horder av onde mennesker ville gått helt fri for sine forbrytelser. For å ta et klassisk eksempel, Hitler skapte en god del oppstandelse i sin levetid.

Frankline, jeg tror ikke du har fått det med deg at Gud ikke dømmer en etter ens handlinger.

Romerbrevet 3

Ikke noe menneske blir rettferdig for Gud på grunn av gjerninger som loven krever.

Dette er Guds rettferdighet som gis ved troen på Jesus Kristus, til alle som tror. Her er det ingen forskjell, for alle har syndet, og de har ingen del i Guds herlighet. Men ufortjent og av hans nåde blir de erklært rettferdige på grunn av forløsningen i Kristus Jesus.

For vi mener at mennesket blir rettferdig for Gud ved tro, uten lovgjerninger.

Så roman katolikken Adolf Hitler har det sikkert godt oppe i himmelriket. Mens alle jødene han fikk gasset har det varmt i helvete.

Lenke til kommentar

Merker meg at det er en del kristne her inne som allerede har syndet. Det skal skrives Gud, Han, Hans vilje, Sin vilje osv. med store bokstaver hver gang Han omtales. Ifølge Bibelen er små bokstaver når du omtaler Gud en synd. Etter Det Gamle og Det Nye Testamente er det visstnok også en grov synd; direkte blasfemi. Der fikk dere noe å tenke på. :)

Men alvorlig talt. Religiøs er jeg ikke, jeg synes alle religiøse fanatikere som er så mye "bedre" enn alle andre for at de "har den eneste rette" troen er trangsynte og arrogante og ikke så veldig mye annet. Og så er det så forbasket viktig å prakke troen sin på alle andre og true dem med Helvete. Jehovas Vitner er forresten kjent for å være en av de mest utrivelige og eksluderende av alle kristne sekter. Slike folk vil ikke jeg ha på dør! Jeg er glad jeg ikke har noe med slike folk eller andre personlige kristne å gjøre ihvertfall.

Personlig synes jeg folk burde vært kommet lenger etter 2000 år enn å tro på en bok skrevet av ondsinnede, uvitende personer som trodde Jorden var flat.

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar
Doomsday 21 november 2012 ; )

Det er 21. desember 2012. Prøv å google eller youtube 2012, så regner jeg med at du finner veldig mye om det.

Er gøy underholdning, men er ikke rettet mot relgion, men heller mot endedatoen til Maya-kalendere, spådommene til I-Ching, Nostradamus og noe sånt. Tror egentlig ikke helt på det, men underholdende er det.

Nei, enten blir det en hissig atomkrig mellom US/EU og Russland/Kina som forutsaker dommedag, eller så blir vi truffet av denne kjære Aphefosis (Heter noe sånn mener jeg) i 2036, eller så er jeg minst 2 meter under når dette skjer...

Lenke til kommentar
Ellers stemmer jo historien om endetiden med den kristne gudens blodtørst, men jeg tørr å vedde vitale kroppsdeler på at en gang i fremtiden vil vi se tilbake på kristendom som en stygg og fryktelig negativ religion og undres over at folk kunne verdsette hverandre så lite at de ville tilbe en slik gud. Det samme går for jødedom og islam og en rekke andre menneskefientlige religioner...

Men fremdeles er det ingen som har kommet med et advekvat svar på HVORFOR de tror på endetiden? Er det en grei trussel dere slenger ut av dere når det passer seg slik? Eller er det slik jeg tror, at dere ikke klarer å bestemme over dere selv og det dere skal tro på og derfro bare er en sau i en stor flokk?

Dette med endetiden og det som vil skje, er ikke noe Gud gjør mot mennesker, men det er mennesker som dreper andre mennesker slik det alltid har vært.

Dette vil til slutt resultere at Jesus kommer tilbake for bla. å stoppe det hele før menneskene utrydder hverandre.

Kristne tror ikke bare på at endetiden kommer, men vi vet at det vil skje. Og vi er midt i det .

Vi vet det fordi det er profetert i Bibelen, og fordi vi ser at vet som er profetert i Bibelen er i ferd med å skje nå. De av oss som følger litt med i hva som skjer i verden, vi ser at det som er profetert for endetiden er i ferd med å skje nå bla i regi av NWO.

De som står bak NWO er som kjent jøder, og jøder har stått bak mye elendighet opp gjennom historien, og de vil også stå bak det som vil skje av død og elendighet i endetiden. islam har selvfølgelig også en rolle her, for islam blir bla brukt for å bekjempe kristendommen, sammen med politiske ideologier som feks sosialisme.

Alt vi ser skjer nå, er profetert i Bibelen. Og den første som kritiserte jødene for det de bla. kom til å gjøre i fremtiden var Jesus, og det ble Han jo som kjent drept for.

Du kan ikke sammenligne kristendom med menneskeskapte religioner som jødedom og islam, for jødedom og islam handler om ondskap, hedenskap og avgudsdyrkelse. og heller ikke med katolisismen.For den katolske kirke er heller ingen kristen kirke.

Lenke til kommentar
Ellers stemmer jo historien om endetiden med den kristne gudens blodtørst, men jeg tørr å vedde vitale kroppsdeler på at en gang i fremtiden vil vi se tilbake på kristendom som en stygg og fryktelig negativ religion og undres over at folk kunne verdsette hverandre så lite at de ville tilbe en slik gud. Det samme går for jødedom og islam og en rekke andre menneskefientlige religioner...

Men fremdeles er det ingen som har kommet med et advekvat svar på HVORFOR de tror på endetiden? Er det en grei trussel dere slenger ut av dere når det passer seg slik? Eller er det slik jeg tror, at dere ikke klarer å bestemme over dere selv og det dere skal tro på og derfro bare er en sau i en stor flokk?

Dette med endetiden og det som vil skje, er ikke noe Gud gjør mot mennesker, men det er mennesker som dreper andre mennesker slik det alltid har vært.

Dette vil til slutt resultere at Jesus kommer tilbake for bla. å stoppe det hele før menneskene utrydder hverandre.

Kristne tror ikke bare på at endetiden kommer, men vi vet at det vil skje. Og vi er midt i det .

Vi vet det fordi det er profetert i Bibelen, og fordi vi ser at vet som er profetert i Bibelen er i ferd med å skje nå. De av oss som følger litt med i hva som skjer i verden, vi ser at det som er profetert for endetiden er i ferd med å skje nå bla i regi av NWO.

De som står bak NWO er som kjent jøder, og jøder har stått bak mye elendighet opp gjennom historien, og de vil også stå bak det som vil skje av død og elendighet i endetiden. islam har selvfølgelig også en rolle her, for islam blir bla brukt for å bekjempe kristendommen, sammen med politiske ideologier som feks sosialisme.

Alt vi ser skjer nå, er profetert i Bibelen. Og den første som kritiserte jødene for det de bla. kom til å gjøre i fremtiden var Jesus, og det ble Han jo som kjent drept for.

Du kan ikke sammenligne kristendom med menneskeskapte religioner som jødedom og islam, for jødedom og islam handler om ondskap, hedenskap og avgudsdyrkelse. og heller ikke med katolisismen.For den katolske kirke er heller ingen kristen kirke.

Og da spør jeg: Hva bruker du dagens viten og kunnskap til?

Lenke til kommentar

Baltazar94: NWO (New World Order) er spekulasjoner og konspirasjonsteorier kokt ihop av paranoide nervevrak som ikke ser lenger enn sin egen livlige fantasi. Der er ikke ett eneste bevis for att en slik global organisasjon eksisterer. Ren sprøyt. Folk som tror på dette kan like godt tro de ble kidnappet av UFOer som små barn. Som mange andre kristne, presenterer du din egen tro som rene fakta:

Man ser det man vil se, og utelater resten. At "profetiene er i ferd med å oppfylles" har blitt mast om i hundrevis av år, uten at det er noe mer forestående nå enn før. Det Bibelen sier om at det skal bli mer ondskap i verden når slutten nærmer seg, kan sees på flere måter. Befolkningstallet har økt, dermed er det naturlig at det blir flere mordere, tjuvradder o.l. i verden. Dessuten var verden temmelig voldelig for 2000 år siden, det er neppe så mye verre nå enn da.

Lenke til kommentar

Du er klar over at den Jesus oppfylte de JØDISKE profetiene, og at den eneste grunnen til at du har hørt om Jesus er at folk TRODDE han oppfylte de JØDISKE profetiene og at han var den JØDISKE gud sin sønn?

Og at det gamle testamentet er JØDENES hellige tekst.

(Den delen av jødenes hellige tekst som støtter kristendommens påstand om at Jesus er Messias, altså -- ikke hele den hellige teksten og alle profetiene som jesus IKKE oppfyller i de jødiske profetiene.)

Lenke til kommentar

Jo, dersom en sjefsnazist ba om tilgivelse og ble et nytt menneske, måtte man ha tilgitt personen. Men det ville da ikke vært noe spesielt vanskelig, hvis Hitler plutselig hadde blitt som evangelisten Lukas. Likevel tyder mye på at Hitler ikke gjennomgitt en slik forvandling i sin levetid. Vi kan jo håpe på at han får et ekstra valg etter døden, men det er langt fra sikkert.

Lenke til kommentar
Baltazar94: NWO (New World Order) er spekulasjoner og konspirasjonsteorier kokt ihop av paranoide nervevrak som ikke ser lenger enn sin egen livlige fantasi. Der er ikke ett eneste bevis for att en slik global organisasjon eksisterer. Ren sprøyt. Folk som tror på dette kan like godt tro de ble kidnappet av UFOer som små barn. Som mange andre kristne, presenterer du din egen tro som rene fakta:

Man ser det man vil se, og utelater resten. At "profetiene er i ferd med å oppfylles" har blitt mast om i hundrevis av år, uten at det er noe mer forestående nå enn før. Det Bibelen sier om at det skal bli mer ondskap i verden når slutten nærmer seg, kan sees på flere måter. Befolkningstallet har økt, dermed er det naturlig at det blir flere mordere, tjuvradder o.l. i verden. Dessuten var verden temmelig voldelig for 2000 år siden, det er neppe så mye verre nå enn da.

NWO er ikke "spekulasjoner og konspirasjonsteorier kokt ihop av paranoide nervevrak" NWO er et faktum, og det fins mange beviser for dette. Men for dem som ikke vil se, så er det selvsagt mulig å benekte alt uansett.

Du sier jo selv at "man ser det man vil se, og utelater resten" Og vi kan vel også si at mange ser ikke det de ikke vil se.

NWO er ikke noen organisasjon, men består bla av flere organisasjoner på flere nivåer.

Når det gjelder profetiene, så er det ikke før nå i moderne tid at teknologien har blitt såpass avansert at det som er profetert kan oppfylles, og bla. arbeidet med NWO er en oppfyllelse av disse.

Lenke til kommentar

Du er klar over at den Jesus oppfylte de JØDISKE profetiene, og at den eneste grunnen til at du har hørt om Jesus er at folk TRODDE han oppfylte de JØDISKE profetiene og at han var den JØDISKE gud sin sønn?

Og at det gamle testamentet er JØDENES hellige tekst.

(Den delen av jødenes hellige tekst som støtter kristendommens påstand om at Jesus er Messias, altså -- ikke hele den hellige teksten og alle profetiene som jesus IKKE oppfyller i de jødiske profetiene.)

Jesus oppfylte ingen "jødiske" profetier. Og GT er ikke "jødenes"hellige tekst. Jødenes hellige tekst finnes i talmud.

Det er mange misforståelser her. For med jøder" så menes det i dag de som tror på jødedommen. Men ordet jøde har opprinnelig ingenting med religion å gjøre, ordet "jøde" kommer av "judah" som er en av Israels stammer.

Men flertallet av "jødene" i dag, er ikke av Israels stammer.

Lenke til kommentar

"Bevisene" for NWO som jeg har sett eller hørt om består i forfalskninger, redigerte videoer, god, paranoid fantasi, og det at statsledere har brukt ordene "new world order". Hvorfor blir aldri et skikkelig bevis presentert? Jo, sier man, fordi eliten styrer statsledere, media og alt som trengs for å hindre befolkningen i å bli noe klokere - skal du finne Sannheten må du til konspirasjonsnettsteder og -bøker med et beviselig mildt sagt lemfeldig forhold til kildekritikk. Tipper bevisene for denne onde, sataninspirerte (eller reptilkontrollerte, alt etter hva du plasserer aller øverst i hierarkiet) konspirasjonen stort sett er like holdbare som bevisene for at Gud fins.

Kristne som faktisk fantaserer om endetid i 2012 (jeg håper det ikke er for mange av dem) vil nok bli skuffet. Men de er vel knapt kvitt ereksjonen før et nytt årstall lanseres.

Lenke til kommentar
"Bevisene" for NWO som jeg har sett eller hørt om består i forfalskninger, redigerte videoer, god, paranoid fantasi, og det at statsledere har brukt ordene "new world order". Hvorfor blir aldri et skikkelig bevis presentert? Jo, sier man, fordi eliten styrer statsledere, media og alt som trengs for å hindre befolkningen i å bli noe klokere - skal du finne Sannheten må du til konspirasjonsnettsteder og -bøker med et beviselig mildt sagt lemfeldig forhold til kildekritikk. Tipper bevisene for denne onde, sataninspirerte (eller reptilkontrollerte, alt etter hva du plasserer aller øverst i hierarkiet) konspirasjonen stort sett er like holdbare som bevisene for at Gud fins.

Kristne som faktisk fantaserer om endetid i 2012 (jeg håper det ikke er for mange av dem) vil nok bli skuffet. Men de er vel knapt kvitt ereksjonen før et nytt årstall lanseres.

Vel, det er jo mange som ikke ser det de ikke vil se, som jeg påpekte tidligere. Og for de som ikke vil se, så er det ikke mulig å bevise noe som helst, for de vil alltid finne på et eller annet som de kan bruke for å fornekte og bortforklare.

Vi er i endetiden nå, og vi har vært der en stund. Men om slutten på dnne verden kommer i 2012 eller noen år senere er det ingen av oss som vet ennå. Det avhenger av bla. hvor fort ting skjer med opprettelsen av NWO.

Lenke til kommentar

Vel, det er jo mange som ikke ser det de ikke vil se, som jeg påpekte tidligere. Og for de som ikke vil se, så er det ikke mulig å bevise noe som helst, for de vil alltid finne på et eller annet som de kan bruke for å fornekte og bortforklare.

Vi er i endetiden nå, og vi har vært der en stund. Men om slutten på dnne verden kommer i 2012 eller noen år senere er det ingen av oss som vet ennå. Det avhenger av bla. hvor fort ting skjer med opprettelsen av NWO.

nuff said

post-131222-1247872210_thumb.jpg

Lenke til kommentar

la oss si at det vil skje, NWO blir opprettet... hva så? Hva i all verden er så ille med det? Hvorfor trekker dere konklusjoner så steike fort? er ikke som man plutselig vil få en fasistisk diktator liga med undertrykkelse, hjernevasking, propgaganda og mind controll. Hvis du tror det så vil jeg påstå du har sett for mye på film.

Ang dommedag. Dette har folk sagt siden år 0 "Det er NÅ det skjer, se rund dere, se lidelsen, se hvordan samfunnet råtner blablablabla" det er bullshit alt sammen.

Lenke til kommentar

Å, er det altså vi som fornekter og bortforklarer?

Dommedag har siden middelalderen vært "rett rundt hjørnet". Pussig at den hele tiden utsettes "noen år til".

NWO er ikke "spekulasjoner og konspirasjonsteorier kokt ihop av paranoide nervevrak" NWO er et faktum, og det fins mange beviser for dette. Men for dem som ikke vil se, så er det selvsagt mulig å benekte alt uansett.

Du sier jo selv at "man ser det man vil se, og utelater resten" Og vi kan vel også si at mange ser ikke det de ikke vil se.

NWO er ikke noen organisasjon, men består bla av flere organisasjoner på flere nivåer.

Når det gjelder profetiene, så er det ikke før nå i moderne tid at teknologien har blitt såpass avansert at det som er profetert kan oppfylles, og bla. arbeidet med NWO er en oppfyllelse av disse.

Ett raskt søk på wikipedia og du finner NWO under kategorien "conspiracy theory". NWO er et faktum, sier du. Ifølge kristne media som gjør sine meninger og spekulasjoner til "beviser" er det vel det, ja... I beste fall er teoriene om NWO høyst tvilsomme og søkte. Objektivt sett finnes det ikke ett eneste konkret bevis! I flere århundrer har ulike konspirasjonsteoretikere spunnet på sine idèer og overbevisninger om at konger, diktatorer, generaler o.l. fra alle verdenshjørner opp igjennom historien rottet seg sammen for å planlegge sine nye maktregimer i fellesskap. Noe som så langt aldri har holdt mål. Les på wikipedia selv. Enkelt og greit.

Men så langt har vi hatt ett nWo. :) Med Hulk Hogan i spissen. Ett sirkus uten like...

Mange har ett behov for å tro på noe som virker spennende og mystisk. De trenger litt "magi" i hverdagen. Da er jo selvsagt NWO perfekt i så måte. Like spennende og sannsynlig som at Area 51 er skjulested for utenomjordiske vesener.

Jeg skal love deg at du ser julenissen flyvende avgårde på sin slede trukket av reinsdyr før du ser Jesus komme svevende ned fra Himmelen for å hente alle de gode kristne opp til evig paradis.

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...