1915 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 golf 2 1986 mod originalt 75 hk. mulig å få mere hk uten å mye mikk makk ? har hørt at det finnes en skru på motoren elns på gamle biler der man stiller så den får mere bensin og da skal den yte mere. er dette mulig eller ikke? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Det enkleste blir å bytte motor, men en feilhjulstrekt golf2 er vel ingen vits i å trimme..?? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 golf 2 1986 mod originalt 75 hk. mulig å få mere hk uten å mye mikk makk ? har hørt at det finnes en skru på motoren elns på gamle biler der man stiller så den får mere bensin og da skal den yte mere. er dette mulig eller ikke? Nei, det er ikke mulig uten mye mikk-makk. Lenke til kommentar
eab Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Det enkleste blir å bytte motor, men en feilhjulstrekt golf2 er vel ingen vits i å trimme..?? For oss som har vokst fra skylappene (ja jeg har hatt flere forder før) så kan jeg bare skyte inn at g60motor (ombygd til turbo) er ufyselig moro i et lett 2'er golf karroseri. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 allright. bare lurte. men bilen er til salgs. så jeg bare lurte på dette. kommer en idag å ser på bilen og kansje han skal ha den ;D Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Det er jo også mulig å sette i en motor fra golf gti eller g60 også, den er jo litt hester i... Du trenger ikke allverdens mye før det begynner å bli gøy i en liten gammel bil For å få mer hest av den motoren må du i det minste av med toppen og porting&høvling, headers og effektanlegg, større forgasser (det er vel ikke innsprøytning på en så gammal golf? ) da burde du ha en del mer enn 100hk, men det er jo mye gøyere om du bytter motor til en som er orginal med mer effekt (eksempelvis 16v gti motoren eller 2,3 rekke5ern, en g60motor eller kanskje en 1,8t), for så å trimme den Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) golf 2 1986 mod originalt 75 hk. mulig å få mere hk uten å mye mikk makk ? har hørt at det finnes en skru på motoren elns på gamle biler der man stiller så den får mere bensin og da skal den yte mere. er dette mulig eller ikke? i instruksjonsboken finner du effektskruen med tegning av plassering, skru den helt til høyre (makseffekten på 1.6 literen ligger vel på rundt 130hk) edit: uff så dårlig humor jeg har når jeg er trøtt, å justere AF skruen for å lage feitere blanding vil gjøre det motsatte, altså dårligere forbenning og lavere effekt Endret 16. juli 2009 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
1915 Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 den ligger ikke på 130 hk nei :O du må jo være gal. en original vw golf 1986 mod som jeg har er det 75 hk i. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 hehe leste du spoilern? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Det enkleste blir å bytte motor, men en feilhjulstrekt golf2 er vel ingen vits i å trimme..?? har selv en Audi Coupe GT med S6 motor med feilhjulstrekk, sladding utgår selfølgelig med høye kneløft, men det fungerer overaskende bra med såpass hk på en grevling Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Det enkleste blir å bytte motor, men en feilhjulstrekt golf2 er vel ingen vits i å trimme..?? har selv en Audi Coupe GT med S6 motor med feilhjulstrekk, sladding utgår selfølgelig med høye kneløft, men det fungerer overaskende bra med såpass hk på en grevling 2,2T? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Det enkleste blir å bytte motor, men en feilhjulstrekt golf2 er vel ingen vits i å trimme..?? har selv en Audi Coupe GT med S6 motor med feilhjulstrekk, sladding utgår selfølgelig med høye kneløft, men det fungerer overaskende bra med såpass hk på en grevling Hva betyr egentlig dette? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) At det ikke funker å kontrollert overstyre bilen.. Endret 18. juli 2009 av apegryn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå