Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]mer hk av gammel golf ?

1915

Anbefalte innlegg

golf 2 1986 mod originalt 75 hk. mulig å få mere hk uten å mye mikk makk ? har hørt at det finnes en skru på motoren elns på gamle biler der man stiller så den får mere bensin og da skal den yte mere. er dette mulig eller ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det enkleste blir å bytte motor, men en feilhjulstrekt golf2 er vel ingen vits i å trimme..??

For oss som har vokst fra skylappene (ja jeg har hatt flere forder før) så kan jeg bare skyte inn at g60motor (ombygd til turbo) er ufyselig moro i et lett 2'er golf karroseri.

Lenke til kommentar

Det er jo også mulig å sette i en motor fra golf gti eller g60 også, den er jo litt hester i...

Du trenger ikke allverdens mye før det begynner å bli gøy i en liten gammel bil :D

For å få mer hest av den motoren må du i det minste av med toppen og porting&høvling, headers og effektanlegg, større forgasser (det er vel ikke innsprøytning på en så gammal golf? ) da burde du ha en del mer enn 100hk, men det er jo mye gøyere om du bytter motor til en som er orginal med mer effekt (eksempelvis 16v gti motoren eller 2,3 rekke5ern, en g60motor eller kanskje en 1,8t), for så å trimme den :evil:

Lenke til kommentar
golf 2 1986 mod originalt 75 hk. mulig å få mere hk uten å mye mikk makk ? har hørt at det finnes en skru på motoren elns på gamle biler der man stiller så den får mere bensin og da skal den yte mere. er dette mulig eller ikke?

i instruksjonsboken finner du effektskruen med tegning av plassering, skru den helt til høyre (makseffekten på 1.6 literen ligger vel på rundt 130hk)

edit:

uff så dårlig humor jeg har når jeg er trøtt, å justere AF skruen for å lage feitere blanding vil gjøre det motsatte, altså dårligere forbenning og lavere effekt

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
Det enkleste blir å bytte motor, men en feilhjulstrekt golf2 er vel ingen vits i å trimme..??

har selv en Audi Coupe GT med S6 motor med feilhjulstrekk, sladding utgår selfølgelig med høye kneløft, men det fungerer overaskende bra med såpass hk på en grevling ;)

Lenke til kommentar

har selv en Audi Coupe GT med S6 motor med feilhjulstrekk, sladding utgår selfølgelig med høye kneløft, men det fungerer overaskende bra med såpass hk på en grevling ;)

Hva betyr egentlig dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...